@MySea çok teşekkür ederim, ama sorduğum bu değil. Dediğiniz doğru, ABD, yabancı ülkeden alınan emekli maaşının 50%’ini kesiyor kendi ödediğinden. Ama benim sorduğum farklı.
İlk yazdığım sorudaki şartlar altında, Amerika’nın windfall elimination için emekli maaşından kısmen kesmesi değil, Amerikan emeklilik maaşı alınca Türkiye’deki maaşın tamamıyla kesilmesi sorum. Dediğim gibi, her durumda değil ama sorumdaki şartlar altında (TC’de emeklilik hakkını borçlanarak kazanırken henüz ABD’de emekli olmamış kişi için). Bu doğru mu, SGK’nız kesiliyor mu, öğrenmek istediğim bu. Tekrar teşekkür ederim yardım etmeye çalıştığınız için.
holaatodos tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: Emeklilik Günü Saydırma (ABD vs. TR)Emeklilik ve Yatırım içinde yayımlandı
-
RE: Emeklilik Günü Saydırma (ABD vs. TR)Emeklilik ve Yatırım içinde yayımlandı
@Sharm video için teşekkürler. “Sosyal yardım” derken, buna Amerikan emekliliğinden gelen social security payments dahil mi? Yani diyelim ben 50 yaşındayım, çalışmayı bıraktım ve hiç bir yardım vb. almıyorum. 62 yaşında burada SS için emekliliğe başvurdum ve SS bağlandı. O zaman kesiliyor mu Türk sigortam? Onu açıklama ifade etmemiş videoda. Siz anladınız mı? Tekrar teşekkürler.
-
RE: Emeklilik Günü Saydırma (ABD vs. TR)Emeklilik ve Yatırım içinde yayımlandı
Arkadaşlar, emeklilik konusunda çözemediğimiz sorular var, konuyu başka bir yere odaklasak, bilgisi olan var mıdır acaba…. Türkiye’den emeklilik maaşını bir tarafa koyarsak, SGK emekli SAĞLIK sigortası için sırf emekli olmaya değer mi? Yani o sigorta iyi bir güvence mi yoksa özel sağlık sigortası (pahalı da olsa) kaçınılmaz mı? Benim emeklilikteki asıl düşüncem sağlık sigortası çünkü zaten aldığım maaş çok çok düşük olur TC’den. Bir de WEP filan, elime ayda pata geçmez. Ama SGK sağlık sigortası kalitesi, hizmetleri nasıl, bilen var mı?
holaatodos tarafından gönderilen son iletiler
-
RE: Emeklilik Günü Saydırma (ABD vs. TR)Emeklilik ve Yatırım içinde yayımlandı
Arkadaşlar, emeklilik konusunda çözemediğimiz sorular var, konuyu başka bir yere odaklasak, bilgisi olan var mıdır acaba…. Türkiye’den emeklilik maaşını bir tarafa koyarsak, SGK emekli SAĞLIK sigortası için sırf emekli olmaya değer mi? Yani o sigorta iyi bir güvence mi yoksa özel sağlık sigortası (pahalı da olsa) kaçınılmaz mı? Benim emeklilikteki asıl düşüncem sağlık sigortası çünkü zaten aldığım maaş çok çok düşük olur TC’den. Bir de WEP filan, elime ayda pata geçmez. Ama SGK sağlık sigortası kalitesi, hizmetleri nasıl, bilen var mı?
-
RE: Emeklilik Günü Saydırma (ABD vs. TR)Emeklilik ve Yatırım içinde yayımlandı
@Sharm tekrar teşekkürler. size aslında şu iki konuda biraz daha soru sorsam:
- ABD'de kendisine emeklilik hakki saglayan calismalarinin Turkiye'den emekli olmadan once veya sonra gerceklesmesi veya her iki zaman dilimini de kapsamasi sonucu degistirebilir.
Aynen benim de sorum bu zaten. Kesin cevap bulmak zor gibi.
- Ikinci gucluk veya risk ise Turkiye'deki emeklilik kurumunun gunun birinde "yurt disi borclanma ile emekli oldugunuzda yurt disinda su geliriniz varmis beyan etmemissiniz" demesi olabilir.
Bu “gelir” pasif gelir olabilir mi, kira gibi? Yani kiralık evim varsa bile sadece problem mi?
- sorum da şu: Diyelim şu ya da bu şekilde kesmeye karar verdiler TC emekli maaşımı (çünkü ABD emeklilik maaşım başladı). O zaman SGK’dan doğan sağlık sigorta hakkım da gidiyor mu? Yani maaş kesildi anladım, ama SGK’dan tamamen sistemden mi çıkartılıyorum yoksa en azından TC’de SGK sağlık sigortası devam eder mi herhangi bir maaş kesilmesi durumunda?
Çok teşekkür ederim.
-
RE: Emeklilik Günü Saydırma (ABD vs. TR)Emeklilik ve Yatırım içinde yayımlandı
@MySea çok teşekkür ederim.
-
RE: Emeklilik Günü Saydırma (ABD vs. TR)Emeklilik ve Yatırım içinde yayımlandı
@Sharm çok teşekkür ederim. O kanala da bakıcam ama gözü kapalı Allah’a emanet gibi görünüyor emeklilik dışarıdan ödemeli. Yani sürekli kanun değişiyor. Sağolun.
-
RE: Emeklilik Günü Saydırma (ABD vs. TR)Emeklilik ve Yatırım içinde yayımlandı
@Sharm video için teşekkürler. “Sosyal yardım” derken, buna Amerikan emekliliğinden gelen social security payments dahil mi? Yani diyelim ben 50 yaşındayım, çalışmayı bıraktım ve hiç bir yardım vb. almıyorum. 62 yaşında burada SS için emekliliğe başvurdum ve SS bağlandı. O zaman kesiliyor mu Türk sigortam? Onu açıklama ifade etmemiş videoda. Siz anladınız mı? Tekrar teşekkürler.
-
RE: Emeklilik Günü Saydırma (ABD vs. TR)Emeklilik ve Yatırım içinde yayımlandı
@MySea bu konuda bilgili görünüyorsunuz.
Bu verdiğiniz cevaba istinaden şunu sormak istedim: 30 yıllık çalışma derken, diyelim 2008 senesinde SSA dokümanında SS vergisi vermişim görünüyor ama ( diyelim ki 5 gün çalışmışım), 250 dolar senelik toplam kazanç o yıl. Bu FICA ile alakalı 30 yıla o yıl sayılıyor mu yoksa belirli bir gelir ya da toplam gün sayısı olması mı gerekiyor o yılın 30 yıla sayılması için, biliyor musunuz? Teşekkür ederim. -
RE: Emeklilik Günü Saydırma (ABD vs. TR)Emeklilik ve Yatırım içinde yayımlandı
@MySea sağolun. Şimdi konsoloslukla konuştum. Onlar da bilmiyoruz, SGK’ya sorun dediler. Öyle yapacağım. Tekrar teşekkürler.
-
RE: Emeklilik Günü Saydırma (ABD vs. TR)Emeklilik ve Yatırım içinde yayımlandı
@MySea çok teşekkür ederim, ama sorduğum bu değil. Dediğiniz doğru, ABD, yabancı ülkeden alınan emekli maaşının 50%’ini kesiyor kendi ödediğinden. Ama benim sorduğum farklı.
İlk yazdığım sorudaki şartlar altında, Amerika’nın windfall elimination için emekli maaşından kısmen kesmesi değil, Amerikan emeklilik maaşı alınca Türkiye’deki maaşın tamamıyla kesilmesi sorum. Dediğim gibi, her durumda değil ama sorumdaki şartlar altında (TC’de emeklilik hakkını borçlanarak kazanırken henüz ABD’de emekli olmamış kişi için). Bu doğru mu, SGK’nız kesiliyor mu, öğrenmek istediğim bu. Tekrar teşekkür ederim yardım etmeye çalıştığınız için.