• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. hakisalapaki
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 1
    • Takipçiler 1
    • Konu 3
    • İleti 86
    • En İyi 32
    • Tartışmalı 2
    • Gruplar 0

    hakisalapaki tarafından gönderilen iletiler

    • RE: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)

      @Umut-P, içinde söyledi: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)

      @hakisalapaki tebrikler, büyük resmi görmüşsünüz. fakat ABD’deki hukuk sistemi bizimki gibi değil. Düğmeye basıp istediğiniz gibi hareket edemiyorsunuz. ne demek istediğim 1-2 ay içinde az çok belli olur.

      Tabiiki,hukuk sistemleri çok farklı. İnşallah herşey yoluna girer,temennimiz bu yönde.

      Gündem içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)

      Bence nütün bu olaylar planlı şekilde gerçekleşiyor. Binlerce green card lı hintlileri sınırdışı ettiler be girişlerini engellediler. İki gün önce de vize ile avrupa ülkelerine giden hintlilerin girişime izin vermediler. Yıllarca green card ile yaşamış olan göçmenler vatandaşlık randevüsünde ice tarafından göz altına alındılar. Yani düşüncem o ki göçmenler için bir düğmeye basıldı ve karardan geri dönüş pek mümkün gibi gözükmüyor.

      Gündem içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: 50 yaşından sonra ABD'de iş bulmak

      ne iş yapacaksınız acaba?

      İş Alanları ve Meslekler içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: Tek başına gidip sıfırdan başlamak hakkında fikirleriniz nelerdir?

      yaşınız genç ve yalnız iseniz her işi yapabilirsiniz. saat limitiniz olmaz,gerektiğnde 14-15 saat çalışır para biriktirebilirsiniz,kalacağınız yerde oda kiralayıp kira yıda bölüşebilirsiniz.

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: Amerika’da psikolojik sağlığımız (göçmenlik psikolojisi)

      Kültürel şok ve adaptasyon sürecinden sonra, beraberinde gelen iş ve geçim sıkıntıları da maalesef yaşanıyor. Benim bir arkadaşım 1994’ten beri New York’ta yaşıyor. Şu anda oldukça rahat; kendi işi var. Böcek ve fare nedeniyle kapatılan işletmelerin son kontrollerini yapıp, tekrar açılışlarına onay veriyor.

      Tabii bu mesleğe sahip olana kadar (bu arada Marmara Üniversitesi Fransızca bölümü mezunu), yaklaşık 10 yıl boyunca otopark görevliliği, ofis temizliği ve meşhur "benzincilik" gibi işler yaptı.

      Şu an ise ekonomik koşullar nedeniyle Bronx’a taşındı ve yakında Türkiye’ye temelli dönmeyi düşünüyor.

      Demem o ki, işimiz gerçekten çok zor. Orada yerli Amerikalı bile üniversite mezunu olduğunda pek makbul sayılmıyor; hızlıca iş bulabilmesi için mutlaka yüksek lisans yapması bekleniyor. Türkiye’de profesör olsanız bile orada denkliğiniz kabul edilmiyor, dolayısıyla standart işlerle meşgul olmanız gerekiyor. Benim Şahsi görüşüm tabii,ama eskiden olan o Amerikan rüyası artık yok gibi.
      Diğer bir eleştireceğim nokta da,daha öncede yazdım, Amerikayı allayıp pullayan yayınlar yapan kişilere inanıp orada bunu yaşayamadıkları zaman depresyon tabiiki kaçınılmaz oluyor.

      Sağlık içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: ABD'ye Yeni Taşınmış Göçmenlerin İlk Aylardaki Deneyimleri

      @R-Mutt Maalesef bunların hepsi, beklentilerin gereğinden fazla yüksek tutulmasından kaynaklanıyor. Eğer yatırımcı ya da işveren değilseniz ve aynı zamanda evliyseniz, süreç gerçekten çok zorlayıcı oluyor. YouTube videoları bana göre yanıltıcı; çünkü genellikle sadece olumlu taraflar gösteriliyor. Forumlarda ise ne yazık ki hep güzel ve umut dolu yorumlar alkışlanıyor, olumsuz yorum yapanlar ise dışlanıyor.

      Ben nasıl ki Suriye’den Türkiye’ye gelen birinin büyük hayallerle geldiğini görüyorsam, biz de maalesef aynı şekilde büyük hayallerle Amerika’ya gidiyoruz. Ancak gerçekler çoğu zaman hayallerle örtüşmüyor. Bu konuda Avrupa, özellikle de Almanya, daha avantajlı. Almanya’da doğmuş ve yaşamış biri olarak bunu gönül rahatlığıyla söyleyebilirim.

      Çoğu kişi her şeyin ucuz araba, telefon ya da ev sahibi olmakla ilgili olduğunu sanıyor; ama hayat maalesef bundan çok daha karmaşık ve zorlayıcı.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: Green Card sahiplerinin ABD dışında Kalış Süreleri

      bana göre de özellikle Lax havaalanı iç sorun çıkarmıyor

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: Green Card sahiplerinin ABD dışında Kalış Süreleri

      evet sonradan tekrar izleyince fark ettim.anlatıkları başka şeyler

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: Amerika'da Uber Eats, DoorDash ve Pizza Delivery Yapmak

      Ulaşım içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: Amerika'da İş Arama Süreci ve Tavsiyeler

      Amerika'da Yaşam - Sessiz Çığlıklar: Amerika’da Kaybolan Göçmenler

      İş Alanları ve Meslekler içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: Green Card sahiplerinin ABD dışında Kalış Süreleri

      AMERİKA'DA YAŞAM - Yeşil Kartı Olanlar DİKKAT! Seyahat Etmek Artık ÇOK TEHLİKELİ!

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: Almanya'da doğdum ama TR'de yaşıyorum, yasal bir statü ile geri dönebilir miyim?

      18 yaşından önce kendi rızanız olmadan geri dönüş yaptım diyebilirdiniz ama geç kalmışsınız.aynı mevzu bende de vardı

      Almanya içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: ABD'ye yeni gelenler icin kredi karti tavsiyeleri

      teşekkür ederim

      Bankacılık içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: ABD'ye yeni gelenler icin kredi karti tavsiyeleri

      Arkadaşlar uzuuuun bir aradan sonra herkese selamlar.
      Benim bank of America dan debit kartım var. Bu hesabı da kullanmayacağımdan dolayı türkiyeden kalan 300 usd yi alıp hesabı kapatmak istiyorum.
      Debit kartım var :
      availible credit : 300 usd
      cash credit availible : 200 usd
      total credit : 300 usd diye hesabımda duruyor. online banking ten yapılamıyor, amerikaya da gitmeyeceğim artık.(detaylarını sonraki mesajımda anlatırım) bunu nasıl halledebilirim? şimdiden teşekkürler..
      sağlıcakla

      Bankacılık içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • 2020 vergi beyannamesi ve irs notice

      Merhabalar
      Saglikli gunler diliyorum.
      2020 vergi beyannamesini doldurdum.(şu an istanbulda yaşıyorum.)yillik income olarak turbotax da 24.000 usd diye doldurdum.ancak irs bana aşağıdaki yazıyı gönderdi.
      Your adjusted gross income exceeds $75,000 ($150,000 if married filing jointly, $112,500 if head of household). The amount was computed incorrectly.

      Turbotax a girdim ve 24.000 usd aylık değil yıllık oduğunu yazdım ve tax formda herhangi bir değişiklik yapmadan file ettim.bu sorun olurmu ne yapmam lazım?
      Şimdiden teşekkür ederim

      Muslu Hukuk Bürosu Sorularınızı Cevaplıyor! içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: Tüm Amerikalılara İkinci Stimulus Çek Gönderiliyor (900 milyar dolarlık COVID-19 yardım paketi)

      @crazycells teşekkürler.Ama ben şu an türkiyedeyim.yinede 3600 usd yi alabiliyormuyum?adresim de türkiye adresi.

      Devlet Yardım Programları içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: Tüm Amerikalılara İkinci Stimulus Çek Gönderiliyor (900 milyar dolarlık COVID-19 yardım paketi)

      @crazycells, içinde söyledi: Tüm Amerikalılara İkinci Stimulus Çek Gönderiliyor (900 milyar dolarlık COVID-19 yardım paketi)

      @hakisalapaki, içinde söyledi: Tüm Amerikalılara İkinci Stimulus Çek Gönderiliyor (900 milyar dolarlık COVID-19 yardım paketi)

      benim bir sorum olacak.geçen sene turbotax tan free olarak beyanımı yaprım gelirimi yazdım. bedel 0 olarak gözüktü.bugün 2021 i doldurayım dedim aynı bilgileri girdim bana 3600 usd stimulus payment çıktı.bu nasıl oldu.?en sona geldiğimde zaten register kısmında us adresiniz var deyip register yapamadım.şu an türkiyedeyim.

      Eger iki kisiyseniz onceki stimulus odemesinden 1200 x 2 ve son stimulus odemesinden 600 x 2 olmak uzere 3600 dolar alacaginiz var, eger bunlari almadiysaniz ve formda almadiginizi belirttiyseniz bu durumda odeme alacaginizi gostermesi normal.

      Devlet Yardım Programları içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: Tüm Amerikalılara İkinci Stimulus Çek Gönderiliyor (900 milyar dolarlık COVID-19 yardım paketi)

      benim bir sorum olacak.geçen sene turbotax tan free olarak beyanımı yaprım gelirimi yazdım. bedel 0 olarak gözüktü.bugün 2021 i doldurayım dedim aynı bilgileri girdim bana 3600 usd stimulus payment çıktı.bu nasıl oldu.?en sona geldiğimde zaten register kısmında us adresiniz var deyip register yapamadım.şu an türkiyedeyim.

      Devlet Yardım Programları içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: Coronavirus (COVID-19)

      türk arkadaşlardan covide yakalanan varmı acaba?varsa nasıl bir prosedür izlediniz?

      Gündem içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • RE: Coronavirus (COVID-19)

      aşı çalışmaları türkiyede de var.

      Gündem içinde yayımlandı
      hakisalapaki
      hakisalapaki
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 1 / 5