• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. FreeWoRLD
    3. En İyi
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    F
    • Profil
    • Takip Edilenler 0
    • Takipçiler 73
    • Konu 47
    • İleti 1051
    • En İyi 905
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 2

    FreeWoRLD tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: Amerika'da Günlük Yaşamdaki Farklılıklar

      O halde aklima gelen farkliliklari yazayim, ara sirada guncellerim;
      (Kendi deneyimlerimdir. Bolgeden bolgeye, kisiden kisiye degisiklik gostermesi kuvvetle muhtemel)

      • Trafikte kirmizi isik yanarken eger saga donecekseniz, "Kirmizida saga donmeyin" tabelasi yoksa (genellikle olmuyor), trafigi kontrol edip saga donup yola devam edebilirsiniz

      • Meyve sebzeleri tane ile almak gayet yaygin

      • Restoranda kalan yemeginizi bir paket isteyip yaninizda goturmek son derece normal

      • Alisverislerde gordugunuz tum fiyatlar vergi haric fiyatlardir. Kaldiginiz eyalet ve hatta bolgeye gore vergilendirme kasada odeme esnasinda eklenir

      • Yolda yururken veya herhangi bir yerde size sorulan "Nasilsiniz" sorusu aslinda bizde kullanilan hal hatir sorma sorusu degildir. Bir nevi "Merhaba - Hi" demenin baska bir versiyonudur. Insanlar genellikle "Hi' veya "Hello" demezler Amerikada, onun yerine "How are you" veya "How're you doing?" tarzi selamlasirlar

      • Sevimli bir cocuk gordugunuzde yaklasip sevmek cok yanlis anlasilabilir

      • Restoranlarda gazli icecekler icin sadece bos bardagi alirken bir defa odeme yaparsiniz. Ne ictiginiz veya kac defa doldurdugunuzun o restoranda oldugunuz surece onemi yok

      • Amerikada nakit kagit paraya dokunmadan banka veya kredi karti ile sanirim tum hayatinizi yasayabilirsiniz. Ben son 6 ay kagit para nedir unuttum

      • Hersey daha buyuk, daha genis. Yemekler, evler, arabalar, park yerleri, yollar, otel odalari vs vs. Turkiyede genis dedigim araba ve evler su an gozume minyatur geliyor

      • 20 dolar cok buyuk bir para. Turkiyede aman deyip savurdugunuz miktarlarin dolar karsiliklari burada cok degerli insanlarin gozunde. Sahsen benim icin Turkiye'de 20-50 - 100 tl cok para degil gibi gelirken burada 10 dolar cok buyuk bir para gibi geliyor, hemde amerika sartlarina gore. Tam anlatabildim mi bilmiyorum fakat insanlar burada kurusu kurusuna hesap yapiyorlar.

      • Aileler isyerleri gibi butce yapiyorlar ve butceye gore harcama yapiyorlar.

      • Gelir vergisini siz yonetiyorsunuz. Geri para alabilir veya odeme yapabilirsiniz senenin belli doneminde. Belli sartlar saglandiginda cocuk icin $3000 civari (artık $2000 oldu 2022) geri odeme aliyorsunuz. Daha bir cok geri odeme alabileceginiz sartlar mevcut

      • 3 konuyu kimse konusmaz; para, inanc ve siyaset. (Maalesef Turkiyemizdeki konusulan tek konular bunlar)

      • Genellikle maaslar haftalik veya 2 haftalik yatiyor. Aylik alan belki vardir ama ben hic duymadim

      Kültür ve Hobi içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: Amerika'ya gitme sebepleriniz ?

      Diger forumda yazmistim, burada da aynisini yaziyorum;

      (Kişisel fikirlerimdir)
      Asgari ücret 1.400 TL'dir ve gelir seviyesi çok değişkendir

      Kiralar değişkenlik göstersede en basit ve küçük ev için minimum 500 TL civarıdır

      35 yaşını geçtikten sonra herhangi bir işe kabul edilmek çok zordur, çünkü genç çok alternatif vardır

      Kendi işinizi kurmak tek başınıza oldukça zordur

      Devlet işine girmeniz için KPSS ile milyonlarca kişiyi elemek zorundasınız

      Türkiye'de de herzaman tek başınıza olacaksınız

      Nüfus çok olduğu için her alanda gereğinden fazla yarışmalı ve gayret etmelisiniz

      Medya Türk insanının zeka ve kültür seviyesini düşürmek için 24 saat çalışmaktadır

      Dolandırıcılık ve sahtekarlık hat safadadır

      Trafik terörünü her gün yaşarsınız

      Benzin fiyatında dünyanın en pahalı ülkelerinden biridir

      İşveren kanınızı emecektir ve hakkınızı vermeyecektir

      Paranız ne kadar azsa, tüm işleriniz o kadar engelli ve yavaş olur (Veya tam tersi, paranız ne kadar çoksa her işiniz o kadar kolay ilerleyecektir)

      Çoğu durumda siz haksızsınızdır, genellikle hakkınız yenir

      İnsanlar genellikle kendi kanunlarını kendileri oluşturur ve devlet bunu önleyemez

      Kadınsanız her an her mekanda tacize uğrayabilirsiniz

      Cahil ve işsiz gençler topluluğu bir hayli fazladır

      Eğitimini az olan imkanlar çerçevesinde tamamlayanlarda eğitimli ama işsizdir

      İhtiyaçtan fazla Üniversite vardır bu nedenle eğitim hayatından başlayan ve iş hayatına atılana kadar oldukça zor ve yorucu engelleri aşmak zorundasınızdır

      Oluşturulan bu yaşam ortamı nedeni ile her bir birey aşırı bencil bir varlığa dönüşmüştür

      Ülke genelinde çok değişken bir yaşam ortamı vardır (Yani ülkede üst, orta ve alt gelirli oranları dengesizdir)

      Ev ve araba gibi temel yaşam gereksinimlerine uygulanan vergiler astronomik safadadır ve bunlara sahip olmak için ömür boyu ödenecek kredi borçları altına girmek zorundasınız

      Geliri ile sadece aylık olarak faturalarını ödeyebilen ve karnını doyurabilen bir aile mutlu olur

      Ebeveynler çocuklarının uyanık ve hak yiyen davranışlarında onları överler. Bu nedenle sahtekarlık günlük hayatta normaldir

      Kadınlar şiddete sık sık maruz kalır

      Depresif ve ruhsal sorunlu günlük hayatta karşılaşacağınız bir çok insan bulunmaktadır

      Genelde insanların tek hobisi siyasettir. İstisnalar hariç insanların hobileri yoktur, olsa bile yalnızdırlar

      Bilime önem verilmez, teşvik yoktur

      Hayalinizdeki mesleği değil, imkanlar elverdiğine sahip olmak zorundasınızdır

      Üreticilik yoktur, tüketicilik hat safadadır

      Devlet ve onun her bir birimi bozuktur (Corrupted)

      Çoğu insanın sahip olduğu mantık "Az çalış, çok para al" şeklindedir

      İş hayatında çalışma kalitesinden çok insan (üstlerle) ilişkileriniz önemlidir

      Ülkeyi temsil eden, yöneten bireyler ülke halkını kandırmaktadır

      Eğitim süresince beyniniz yıkanacaktır

      İlişkileriniz veya konumunuz sayesinde oğlunuz mecburi askerlik görevinde şehit olmayacaktır. Fakirseniz Allah'a emanettir

      İnsana pek değer verilmemektedir

      Boğaz manzarasında simit yemek ve çay içmek bu ülkede yaşamın iyi olduğunu kanıtlayan bir unsur değildir. Sadece geçmiş hayallerde kalan güzel bir anıdır

      Düşünce ve dile getirme özgürlüğünüz yoktur. Karşı fikirliler tarafından her zaman bastırılmak, susturulmak isteneceksinizdir

      Çok daha fazla yazmak istiyorum ama yorucu olur.......

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: Amerika'da Günlük Yaşamdaki Farklılıklar

      Gordugum farkliliklar listesine devam;
      (Kendi deneyimlerimdir. Bolgeden bolgeye, kisiden kisiye degisiklik gostermesi kuvvetle muhtemel)

      • Amerika bankalarinda 'Bayram hesabi", "Yaz hesabi", "Kayinvalide hesabi" gibi kirk turlu hesap cesidi yoktur. Suana kadar gordugum sadece iki hesap cesidi var bireysel kullanicilari icin. Checking account ve Saving account

      • Genellikle insanlarin birbirine saygisi vardir. Olmayan yok degil elbet bir iki cikiyor arasira ama genellikle oldukca saygi hakim gunluk hayatta - ozellikle kisisel alana

      • Is disinda neredeyse herkesin bir hobisi bulunuyor, turlu turlu hobiler

      • Hersey cok yavas isliyor. Turkiyedeki tezcanligi maalesef arkanizda birakmaniz gerekecek. Sabretmeyi ograndim sahsen

      • Is dunyasinda ortalama bir turk, ortalama bir amerikalinin yaklasik 3 kati isi 3 kati daha hizli yapiyordur, belki dahada fazla.

      • Turkiye'de paraniz var ve bir is yaptirmak veya hizmet satin almak istiyorsaniz, oldukca fazla ilgi ile isteginizi gerceklestirirsiniz - kaliteli olur veya olmaz orasi ayri konu. Amerikada, sizden is almak icin kimse ekstra efor gostermez. Ihtiyaciniz varsa onun istedigi saatte ve istedigi sekilde yaptirirsiniz yoksa cokda onemli degil onun icin. Diyelimki bir isyeri saat 5'de kapaniyor. Kapandiktan sonra, isterseniz 2 kati para verin, o kapiyi actiramazsiniz

      Kültür ve Hobi içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: Amerika'da Günlük Yaşamdaki Farklılıklar

      Listeme devam edeyim;
      (Kendi deneyimlerimdir. Bolgeden bolgeye, kisiden kisiye degisiklik gostermesi kuvvetle muhtemel)
      ​

      • İnsanlar hayatının büyük bir bölümünü arabalarında geçiriyorlar. Bir park alanında bir çok araba içinde oturan, yemek yiyen, telefonla konuşan vs bir sürü insan görebilirsiniz. Tabiki o arabaların hepsi çalışır durumda, nede olsa benzin ucuz!

      • İnanılmaz sağlıksız beslenme kültürü mevcut.

      • Yemekler (Fast Food) ve İlaçlar. Tüm gün TV reklamlarında bu ikisi döner durur. Sanırım bir kazanç kapısı; yedir içir para kazan, hasta et ilaç sat yine para kazan.

      • Sedan binek araçlardan daha fazla SUV ve kamyonet kullanımı daha yaygın.

      • Her evde 2-3 araç bulunuyor.

      • İnsanlar (Özellikle kadinlar) duygularını, sevinçlerini, üzüntülerini açığa çıkarmakta oldukça özgürler

      • İş ahlakında, ast üst ilişkisi bizdeki gibi değil. Çok daha rahatlar. (Mesela; direktoru ile konusan bir calisanin, masa uzerine ayaklarini uzatarak oturdugunu ve o sekilde konustugunu gozumle gordum. Soyleseler sanirim inanmazdim)

      • Cep telefonlarına ilgi Türkiye’deki gibi değil. Çok eski telefon işlerine yarıyorsa değiştirmiyorlar.

      • Ev içi dizaynları süslemeleri muhteşem. Evler bir sanat eseri gibi çoğunlukla.

      • Oldukça rahat giyiniyor insanlar burada. Güzel görüneyim diye bir dertleri yok, nasıl rahatsa öyle giyiniyorlar. Moda filan yok yani. Hatta baya kötü giyiniyorlar.

      • Okul otobüsleri heryerde standart. Filmlerdeki sarı otobüslerden bahsediyorum. Bu otobüsler herhangi bir yolda durarak kırmızı ışıklarını yaktığında tüm trafik duruyor ve çocuklar inip binerken tehlike önlenmiş oluyor.

      • İnsan ilişkileri ne kuzey avrupa gibi soğuk, ne akdeniz kültürü gibi sıcak. ​Arası birşey.
        Ayrica ABD'nin kuzeyi ile guneyi arasinda insan iliskilerinde asiri fark var. 3 sene NY eyaletinde yasadim, simdi son 6 aydir NC eyaletindeyim. NC eyaletinde insan iliskileri bizdeki ile neredeyse ayni, oldukca sicak insanlar. Fakat NY oyle degil, surekli bir mesafe var, cok samimiyet yok.

      Kültür ve Hobi içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: Employment Based Green Card (Is sponsorlugu ile yesil kart basvurulari)

      ONEMLI NOT:
      Merhaba arkadaslar;

      Benim EB3 islemlerim, 10 seneden fazladir calisani oldugum sirket tarafindan yurutulmustur. Herhangi bir danismanlik, vs sirketleri ile calisilmamis ve herhangi bir ucret odenmemistir.

      Bu aciklamayi ozelden gelen mesajlar icin yapma ihtiyaci duydum.

      ——————————————————————————

      İşlemlerin detaylarını öğrenmek isteyenler için kendi (AOS) başvuru adımlarımı eklemek istedim, umarım ihtiyacı olanlara fikir verir.

      Oncelikle, 1999 yılında F1 vizesi ile NY maceram oldu. 2017 yilinda ise ABD'nin NC eyaletine L1 Calisma vizesi ile geldim. Sonrasinda AOS islemlerim sirket tarafindan baslatildi. Adimlar soyle;

      Son guncelleme tarihi Aralik 2021

      EB3 Kategorisi
      (Not: EB1-C kategorisine uyuyor olsam bile, sirketin avukatlik burosu yonlendirmesini EB-3 uzerinden yapti. Nedeni ise, sonuca daha kolay ulasilabilmesi)

      Tarih: Ekim 12, 2018
      PREVAILING WAGE DETERMINATION adımı ile başvurum yasal olarak başladı. Bu adım gelen bilgiye göre 2 veya 3 ay sürecek.
      Bu adımı özetlersek; Maaş oranının standartların altında olmaması için calışma Bakanlığından onay alınması.

      Tarih: Nisan 12, 2019
      RECRUITMENT adımına geçtik. Önceki adımın internetteki bilgilere göre zaman dilimi 2 hafta, gerçekleşen kendi deneyimim 6 ay.
      Bu adımın tahmini süresi 2-3 ay. Bakalım gerçekleşen ne kadar olacak.
      Bu iş sanırım tahminimden çok daha fazla sürecek....

      Tarih: Eylül 6, 2019
      ADS AND RECRUITMENT adımı ile tüm kanallardan iş ilanı geçen hafta Cuma günü açıldı. İş ilanına göre Amerika'da ilgili pozisyonu doldurabilecek aday olup olmadığı araştırılmış ve dökümanlanmış olacak. İlan verilen yerler arasında aşağıdaki kanallar mevcut;

      • State workforce agency
      • Linkedin
      • Şirketin kamuya acık kendi ilan sayfası
      • (Muhtemelen) Gazete ilan sayfaları - Erişimim olmadığı için bunu teyit edemiyorum fakat kural gereği yapılması gerekli

      60 gün (30 gün ilan + 30 gün bekleme) sonrasında PERM başvurusu yapılacak (ETA Form 9089). PERM başvurusu sonrası araştırmalarıma göre ortalama 7 ay sonra EAD (Employment authorization document) ve Advance Parole kombo kartını alabileceğim.

      Tarih: Aralik 12, 2019
      PERM APPLICATION adimini avukatimdan gelen bilgiye gore bugun yapmis olduk. Bu ayni zamanda priority date oluyor benim islemlerim icin. Sirada PERM onayini beklemek var. Tahmini sure 3-4 ay.

      Tarih: Nisan 28, 2020
      PERM onayi bugun geldi. Case number A-19345-*****

      Ne yazik ki, Turkiye'ninde dahil oldugu kategori EB3 icin current degil. Bu nedenle I-485 basvurusu yapamiyoruz. Muhtemelen Ekim 2020 ayinda yeni fiscal year ile Current olmasi bekleniyor ve basvuru o zaman yapilabilir. Bu nedenden dolayi, EAD basvurusu da henuz yapilamiyor. Yakin zamanda I-140 basvurusu yapilacak.

      L1 vizem Agustos ayinda bitiyor. Mutemelen calistigim firma, L1B vizesini yenileme yoluna gidecek.

      Tarih: Mayis 28,2020
      I-140 basvurusu regular olarak yapildi. Receipt Mayis 29, 2020. I-485 basvurusu current olunamadigi nedeni ile yapilamiyor.

      Tarih: Eylul 18, 2020
      L1 vizesi icin uzatma basvurusu uscis tarafindan reddedildi.

      Tarih: Ekim 9, 2020
      I-485 ve EAD/AP basvurulari nihayet yapildi

      Tarih: Aralik 27, 2020
      Biometric randevu bildirimi ulasti. Randevu Ocak 22, 2021 icin. Henuz I-140 sonucu belli degil..

      Tarih: Ocak 13, 2021
      I-140 onayi geldi.

      Tarih: Subat 1, 2021
      I-765 EAD onayi geldi, kart basimi yapiliyor.

      Tarih: Subat 5, 2021
      I-765 EAD ulasti.

      Tarih: Mayis 24, 2021
      Dosya "Charlotte, NC" ofisine transfer edildi
      "National Benefits Center" ofisinden "Field Office" olan Charlotte'a tasindi.

      Tarih: Agustos 6, 2021
      EAD yenileme için başvuru yapıldı. Eldeki EAD’nin bitiş tarihi Ocak 2022.

      Tarih: Eylul 2021
      EAD yenileme için başvuru onaylandi. EAD 2 senelik verildi. AP onayi ayri olarak geldi ve o ise 1 senelik.

      Tarih: Ekim-Kasim 2021
      Islemlerim yurumedigi ve bir ilerleme olmadigi icin, konuyu NC eyaleti (cumhuriyetci parti) senatorumuze tasidim ve yardim istedim. Sanirim aldigim bu aksiyon, bir an once onaylanmasi ve daha dogrusu USCIS'i harekete gecirmek icin, buyuk rol oynadi. Senatorden aldigim cevap;
      thom-tillis.pdf

      Tarih: Aralik 13, 2021
      Tum aile icin green card onaylarimiz geldi.

      Tarih: Aralik 18, 2021
      Kartlar tum aile bireyleri icin elimize ulasti.

      img_1082.jpeg

      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • Yasam Masrafi Kiyaslamalari ABD vs. Turkiye

      Bugun is yerinde can sikintisina oturdum fiyat karsilastirmasi yaptim. Fiyatlari birimlere gore esitleyerek, kalite acisindan olabildigince esit tutmaya calistim (fakat bir cok urunde ABD tarafi daha kaliteliydi - esdegerini TR tarafinda bulamadim).

      1600 birim maas alan 2 ayri kisi, Turkiye'de 446.5 birim para verirken, ABD'deki ayni urunlere - hatta kalite olarak daha ustunlerine 95.3 birim veriyor.

      Oldukca endise verici.....

      alt metni

      Alışveriş ve Mutfak içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: Amerika'ya büyük umutlarla gelip mutlu olamamak

      Göçmenler olarak bu ülkenin kendi vatandaşlarından daha şanslı olduğumuzu düşünüyorum.

      Nedeni ise ister başarısız olun, ister alışamayın veya hiç istemeyin. Ne olursa olsun her zaman için kendi ülkenize dönme imkanınız var. Bu yaşa kadar yaşanıldıysa, devamı da elbet gelir. Veyahut olmadı başka ülkeler var, sonucunda heryerde göçmensiniz.

      Konuyu dramatize etmek doğru değil.
      Bence önemli olan bu ülkeye geldiğimizde kendimize ne kadar artı sağlayabileceğimiz. Yabancı dil olsun, eğitim olsun, iş deneyimi ya da maddi olsun, veyahut hiç olmadı dünyaya bakış açısı olsun. Her sağlayabildiğimiz katkı bizler gibilerine, eğer olur da geri dönülecekse, tamamen kazanç sağlayacaktır, bir şeyleri elbet daha iyi noktaya taşıyacaktır. Çevrenize ve kendinize yararlı olacaktır. Ben olaya bu açıdan bakıyorum.

      Bir amerikalının böyle bir şansı yok.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • Ücretsiz Sağlık Merkezleri ve Klinikler (ABD Geneli)

      Ozellikle yeni gocmen veya diger yollarla ABD'ye gelen ve gerekli gelir seviyesine hemen ulasamayan arkadaslarimiz icin saglik sigortasi ilk etaplarda cok mumkun olmayabiliyor. Bu nedenle, asagidaki bilgiler belki bir gun ihtiyaci olan icin faydali olabilir;

      ABD genelinde tamamen ucretsiz veya sembolik ucretlere (veyahut gelire gore dusuk ucretli) bir cok saglik hizmetini alabileceginiz klinikler bulunmakta. Bu kliniklerde teshis, tedavi, laboratuvar ve ucretsiz ilac gibi bir cok hizmet verilmekte..

      Genellikle basvuru esasi ile calisan bu saglik kurumlari, sistemin suistimal edilmemesi amaci ile asagidaki ornekler gibi gereksinimleri istiyor (her klinikte degiskendir);

      • Herhangi bir saglik sigortaniz olmamasi
      • Gelirin yoksulluk sinirinin 2.5 katindan az olmasi
      • Ilgili sehirde ikamet ediyor olmaniz

      Lutfen, yasadiginiz yerdeki Ucretsiz Saglik Klinik (Free Clinics) icin asagidaki websitesine bakin;

      https://www.freeclinics.com/

      alt text


      (2019 Yili icin Yoksulluk Sinirinin 2.5 Kati Miktarlari);
      Aile Bireyi - Yillik Kazanc- Aylik- Haftalik
      1 kisi - $30,350 - $2,530 - $582.50
      2 kisi - $41,150 - $3,430 - $792.50
      3 kisi - $51,950 - $4,330 - $1000
      4 kisi - $62,750 - $5,230 - $1,207.50


      Yasadim bolgedeki bir ornek Free Clinic;

      HRadm1n

      Services Available at HealthReach Community Clinic

      Services Available at HealthReach Community Clinic

      Services at HealthReach include General Medical Care, on-site Lab, referrals to Specialists, Chronic Care Clinic, Chiropractic Clinic, and Pharmacy.

      Sartlari saglayan insanlar icin sadece $5 karsiliginda sitede belirtilen tum saglik hizmetleri ucretsiz.

      Sağlık içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: Coronavirus (COVID-19)

      uyari yapilmistir.

      Gündem içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: Amerika'da Günlük Yaşamdaki Farklılıklar

      @takip

      Kesinlikle katiliyorum dediginize. Bencede oldukca iyi. Bu sayede param var istedigimi yaptiririm mantigina ulasmiyorsunuz. Herkese ayni saygiyi gostermek zorunda kaliyorsunuz. Ne kadar guzel degil mi.

      Bakin basimdan gecen bir olayi cok kisa anlatayim;
      Yeni aldigim araca malum yaz sicaklari gelmeden cam filmi yaptirmak istedim. Buralar cok sicak oluyor cunku. 1 saatte cam filmi islemini yapiyorlar ve size maliyeti $250. Belirledigim bir isletmeye gittim ve hafta sonu Cumartesi gunuydu. Isyerinin kapisina gittigimda Cumartesi gunleri sadece randevu ile calisilmaktadir yaziyordu. Camden iceri baktigimda icerde calisan birini gordum. El kol yaptim adam gormesine ragmen tepki bile vermedi. Geri dondum arabama bindim ve en azindan telefonla arayarak ne zaman musaitse randevu alayim dedim ama icerdeki adam telefona dahi bakmadi.
      Dusunsenize Turkiye'de olsa adam beni alir isi yapmaya, daha benden sonra 20 kisi daha alir ne yapar ne eder araba basi $250 icin geceler yine bitirirdi. Ben cidden mest olmustum bu disipline ve takdir ettim.

      Kültür ve Hobi içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: amerika'da yillarini gecirip "artik ulkeme doneyim" diyen var mi? varsa, neden bu karari verdiniz?

      @Sinem-Akçam
      Bu konu başlığına hemen hemen uygun olan bir kişi biliyorum aslında.

      İlgili arkadaşımız birçoğumuza göre başarıdan da ötesinde bir durumda tamamen kişisel tercihi ile Türkiye’ye kesin dönüş yapıyor.

      Bu arkadaşımızın hikayesi;
      Türkiye’den çıkıyor ve Los Angeles’ta sıfırdan paket servisi yapmakla başlayarak kendi işi olan sahne görsel tasarımında zirveye çıkıyor.

      Yaptığı bazı işler arasında MTV müzik ödüllerinde Justin Bieber’ın arka sahne görsel tasarımı, Jennifer Lopez ve Eminem gibi starların konserleri için sahne dizaynları ve ayrıca Coachella gibi dünyaca ünlü bir çok festivalde 2D - 3D sahne dizaynları gibi inanılmaz işleri üstlenen bir kişi. Sanırım 20’li yaşlarında ve şahıs olarak ise oldukça olgun bir arkadaş.

      Çalıştığı şirketlerin kendi adına GC başvurusu yaptığı dönemlerde kendi muhasebesini yaparak sorgulama sonrası “kim ve ne için” sorusu ardından 3 haneli maaşlar dahil herşeyden vazgeçerek ülkesine geri dönmeye karar veriyor. Yeni tabire göre özgürlüğüne kavuşuyor.

      Takdir edilesi bir davranış kanımca. Herkes bu cesareti gösteremez, herkes bazı anlamların farkına varamaz kolaylıkla.

      Önceki yorumlarımda bahsetmiştim biraz. Yurt dışına çıkmak bir şahıs için hayatı yeniden tartması gerektiğini, tam olarak ne istediğini önce anlaması gerektiğini hatırlatır. Bu muhasebenin sonunda ya devam eder ya da dönersin.

      Amerika’dan ayrılmadan son videosunda detaylı bahsediyor;

      Tektabanca
      (Videonun son 3-4 dakikasında oldukça ciddi bir konuşma yapıyor)

      Göçmenlik Sohbetleri içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: Amerika'da Alışveriş Yerleri ve Mağaza Çeşitleri

      Size başımdan geçen bir olayı anlatayım;
      (Konu müşteri memnuniyeti ve hakları ile ilgilidir)

      Geçenlerde Best Buy’dan bir GoPro Hero 6 aksiyon kamerası almaya karar verdim.

      Cihaz fiyatı $400 + vergi. İş çıkışı aldım ve evime gittim. Evde incelerken kameranın birleşim noktalarında çok ince bir açıklık gördüm. Belki normaldi ama sonucunda o kadar ödeme yapıyorsam mükemmel olmasını isterim veyahut normal ise bile gidip bunu doğrulamak istedim.

      Bir gün sonra yine iş çıkışı mağazaya uğradım ve müşteri hizmetlerine bu konuyu danıştım. Anlatma zamanım dahil toplam 2 veya 3 dakika içinde yeni bir cihaz elime tutuşturulmuştu 😄.

      Herneyse, işimi garantiye almak için mağazadan çıkıp arabama girdiğimde açıp baktım ve o hata yoktu. Yani iyikide götürmüşüm.

      Ardından eve vardığımda internette başka mağaza fiyatlarına bakayım dedim. Başka bir online mağazada aynı ürünü $50 daha ucuza buldum. Fakat indirim sadece o gündü ve saat 21-22:00 civarlarıydı. Best Buy mağazasının bir iddiası vardır, bilenler bilir. Eğer aldığınız ürünü başka bir mağazada daha ucuza bulursanız farkını size ödüyor.
      Aradım müşteri hizmetlerini ve bulduğum mağazayı belirttim. $50 iade 10dk’lık telefon görüşmesi ile tarafıma yapıldı.

      İşte bu yüzden seviyorum bu ülkeyi. Adalet derken aslında herşeyi kapsıyoruz, bu ve bunun gibi küçük konular dahil....

      (Türkiye’de en son iade deneyimimiz bir çocuk için su matarasi idi okulda kullanmak için. 7 liraydı sanırım. Eve geldiğimizde altı çatlak olanı aldığımızı farketmiştik. Geri gittiğimizde tartışma çıkmıştı dükkan sahibi ile. Detaya gerek yok)

      Alışveriş ve Mutfak içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: Amerika'daki ilginc deneyim ve gozlemleriniz

      İlk başlangıcı ben yapayım. Bugün yakın bir mahallede evinin garajında uçak yapan bir vatandaş gördüm. Evet şaka değil, adam garajında uçak yapmış

      C143-D7-D5-E5-F8-461-B-8-A73-6-E4-A9576-B5-D0.jpg

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • Amazon Flex Delivery

      Merhaba Arkadaşlar,

      Bugün itibari ile deneme amaçlı Amazon Flex Delivery sistemine dağıtıcı olarak başvuru yapmış bulunmaktayım ve şuan background check aşamasında. Tahminim yarın tamamlanmış olur. Hafta sonu ilk denemeyi yapmayı planlıyorum. (İptal - Maalesef yakın zamanda yapamayacağım - fakat gelen teklifleri bilgi olması açısından arasıra bu mesaj üzerinden ekleyeceğim ).
      Bölge : Charlotte, NC

      Kısaca “Amazon Flex Delivery” nedir?
      Belirli çalışma saati blokları arasında kendi uygunluğunuza göre seçmekle, Amazon depolarından ürün paketlerini alarak müşteri adreslerine bıraktığınız bir sistemdir. Kazanç $18 - $25 arası olmakla birlikte hızlı davrandığınızda, saatlik kazancınızın $50’ları gördüğü internet üzerinde yorumlanmakta.

      Tüm adımlar Amazon Flex uygulaması üzerinden yönetilmekte ve insan iletişimi minimum düzeydedir. Uber, Lyft, Doordash vb insan iletişimi gerektiren iş dallarını tercih etmeyenler için alternatif bir kazanç kaynağı olabilir.

      Kabul sonrası çıkan teklifleri aşağıda görebilirsiniz

      alt text
      alt text

      Ulaşım içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: North Carolina

      @Good-Luck-Charm, içinde söyledi: North Carolina

      Merhabalar North Carolina eyaletinde yaşayan sevgili YeşilKartForum üyeleri. Sizlerden ricam beni yaşadığınız şehre ve hatta hangi şehrin hangi bölgesinde yaşadığınızı belirterek bilgi aktarmanız. Merak ettiğim şeyler evlerinizin açık adresleri değil, sadece oralarda nasıl ve ne yaşadığınız ki o şehre ve o şehirdeki o bölgeye ilişkin bir fikir sahibi olabilmem... Eğer sorularım sizlere girilmemesi gereken özel konular olarak gelirse, cevap vermemenizi veya yorumsuz bırakmanızı anlarım. Satılık veya kiralık evlerin fiyatlarını merak etmiyorum çünkü trulia'dan bakarak fiyatlara ilişkin fikir sahibi oldum.
      Sorularım:
      Soru-1: Yıllık ödediğiniz vergilerin adı ve yıllık toplam tutarı

      Soru-2: Yaşadığınız şehrin genel olarak insan profili (ırkçı-ayırımcı veya değil, insanların eğitim ve bilinç seviyesi, sokakta, kamuya açık alanlarda ve trafikte sergiledikleri veya tercih ettikleri tutumlar, Örnek: çoğu kurallara uymadan araba kullanıyor veya çoğunluk kurallara riayet ediyor gibi...)

      Soru-3: Genel olarak ilkokul, orta okul ve lise puanları yüksek mi yoksa sadece nezih ve pahallı muhitlerdeki okulların mı puanları yüksek?

      Soru-4: Charlotte, Cary, Raleigh, Chapel Hill, Durham bunlardan hangisi sizin deneyimlerinize ve zevkinize göre hangi sebeple tercih edilmeli veya hangi şehir hangi dokuya sahip? Mesela şehrin dokusu çölü çağrıştırıyor bana veya insanların çoğu medeniyet seviyesi düşük veya yüksek..Türkiye ile eşleştirme yaparak da izah edilebilir belki.. Mesela İstanbul kadar kalabalık, pahalı, gürültülü veya Eskişehir gibi öğrenci ve eğitim odaklı şehir,

      Soru-5: Yaşadığınız yerdeki iklim ve doğa nasıl?? Türkiye ile eşleştirme yaparak da izah edilebilir belki.. Mesela Urfa-Mardin kadar sıcak ve kurak veya daha da sıcak ve kurak, Antalya kadar nemli veya daha nemli, Karadeniz bölgesi kadar yeşil ve yağmurlu veya daha yeşil ve daha yağmurlu, Erzurum kadar soğuk, karlı ve uzun kışlar... vs gibi.
      Soru-6: Yasal yollardan herhangi biriyle Türkiye'den Amrika'ya göç eden birinin, kendi alanında kalıcı iş bulup veya eğitimini tamamlayıp düzenini kurana kadar yani ilk etapta çalışacağı geçici işlerin (Uber, lyft, McDonald's, Walmart vb.) hacmi nedir?? Mesela Uber Charlotte veya Chapel Hill'de çok kazandırmaz çünkü herkes kendi aracıyla seyahat ettiği için Uber kullanımı yaygın değil.. gibi

      Soru-7: Ticarete yeteneği olan veya profesyonel mutfak şefi olan biri, olaki dükkan kiralayıp mağaza, bakery, cafe&bistro, restoran türlerinde bir iş kurmayı düşünen biri için vereceğiniz bilgi ve tavsiye ne olur?? Dükkan kiralarını veya iş kurmanın maliyetini açıklayan bir link veya adres var mı mesela trulia gibi ??

      Eğer sabır ve anlayış gösterip de buraya kadar okuyabildiyseniz teşekkür ederim çünkü biraz fazla soru sordum ve spesifik cevaplar istedim 💫 ...
      Cevap vermemekte özgürsünüz tabi ama bildikleriniz kadarıyla cevap vermeye çalışırsanız soru işaretlerimi azaltmış olursunuz ve bende musmutlu olurum, sonrasında da hafiflemiş bir şekilde hayatlarımıza kaldığımız yerlerden devam ederiz 🕊 umarım 🙂

      Becerebildiğim kadarı ile cevaplamaya çalışayım;

      1. Federal, eyalet ve FICA vergileri veriyorum (şirket çalışanıyım). Geçen hafta aldığım bordroya göre, senenin bu gününe kadar 3 kişilik bir aile olarak $12bin vergi ödemişim. 401k ve sağlık sigortası hariç.
      2. Charlotte, NC'da yaşıyoruz. Bir kaç hafta önce yeni bir adrese taşındık ve ortalama geliri daha yüksek olan bir alana geçmiş olduk (median household income yaklaşık $96bin). Bu alan güzel ve genel olarak Charlotte küçük ama modern bir şehir. Fakat Charlotte dışına çıkıldığında o alanlar hemen bir güney eyaleti olduğunu hatırlatıyor size. Gelir ve eğitim seviyesi düşük ve beraberinde gelen bir çok problem. Mesela çalıştığım işyerine yakın bir şehir Amerika'nın en çok opioid kullanımı olan bir yer.
        Trafik ile ilgili ciddi bir problem yaşamadım. Fakat makasçılar ve yakın tampon seviciler burada da mevcut 🙂
      3. Sadece nezih ve pahalı muhitlerde iyi okul puanları mevcut ki zaten pahalılığı getiren en büyük etken okul puanları. Fakat gayet mantıklı fiyatlara ortalama 9 puanlı okullara sahip evler bulmak mümkün. ($250bin ile güzel, modern ve yüksek okul puanlı evler mevcut)
      4. Charlotte harici diğer şehirler ile ilgili derin deneyimlerim olmadığı için bu soruyu cevaplayamıyorum.
      5. Eskişehir'li bir aile olarak Mayıs-Eylül arası sıcak ve aşırı nemden dolayı dışarı aktivitelerini çok zevkle gerçekleştiremiyoruz. Klimasız hayat imkansız. Eskişehir'in havasını bazen çok arıyorum.
      6. O tarz işler en azından Charlotte alanında bir hayli yoğun. Kesinlikle geçimi idare edeceğini düşünüyorum.
      7. Kiralar veya maliyet açısından bilgim yok.
        Fakat özellikle Charlotte için konuşmak gerekirse saydığınız kategorilerde büyük bir açık ve potansiyel var. Örnek olarak adam akıllı bir akdeniz mutfağı restaurantı yok. Ara sıra acaba bu boşluğu dolduracak ileriye yönelik bir plan yapsam mı acaba diye düşünmüyor değilim.
        Charlotte merkez finans üzerine kurulu - NYC'den sonra en büyük 2.ci finans merkezi. Aşırı Amerika içi göçmen alıyor sürekli. Bir yazıda okuduğuma göre, Charlotte'da yerli sayısından daha fazla ABD içi göçmen var. Dolayısı ile potansiyel yüksek. (Örnek olarak; tam Bank of America merkezinin olduğu gökdelenin dibinde bir food truck işleten şahıs var. Halal food truck. Muhtemelen adam köşeyi dönmüş durumda çünkü doğru düzgün bir rakibi yok ve dehşet iş yapıyor)

      Son söz olarak;
      Charlotte ve civarı iyi mi? Gayet iyi. Her türden iş imkanı var mı? Kesinlikle her türden iş imkanı var. Yaşanır mı diye sorarsanız, gayet yaşanır. Daha iyisi var mı, elbette var - fakat unutmayalım Amerika'nın çok büyük bir bölümü için aynı bu cevabı verebilirsiniz.

      Şahsen, çoğunluğu liberal olan eyaletleri ben daha çok tercih ederim ki ileriye yönelik planlarım bu şekilde. Colorado, Washington, NY, CA, NJ, Oregon, Massachusetts gibi eyaletler çok daha sıcak geliyor bana. Güney kültürüne saygı duyuyorum fakat çok benimsediğim ve senelerimi geçirmek isteyeceğim bir tarz değil. Mesleğim ve işim gereği her seviyede insanlarla iletişim içinde olabiliyorum ve iyi bir değerlendirme yapma imkanım var diye tahmin ediyorum.

      Ne kadar Türkiye'deki yaşamlarımız hakkında bolca problemlerimiz olmuş olsada, gayet modern olan şehirlerimiz ve hayatlarımız var aslında ve Amerika'da güney kültürü beni biraz zaman makinesinde geriye gitmiş gibi hissettiriyor. Kimisine avantaj elbette.

      Bildiklerim bu kadar. Umarım daha detaylı cevap verebilecek deneyime sahip başka arkadaşlar vardır ve yardımcı olurlar. Bol şanslar.

      Diğer Eyaletler içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: ABD'de kullandığınız telefonlar ve GSM operatörleri

      Bilenler vardir ama yinede ufak bir trick paylasayim;

      ABD'de faturali veya faturasiz cogu tarifede Youtube, Netflix vs gibi video siteleri hiz olarak limitlendirilir. Genellikle 480p siniri. Yuksek ucretli tarifelerde 1080p filan izin verir.
      Bu limiti tamamen yok etmek icin vpn kullanabilirsiniz. Ucretsiz ve guvenilir VPN olarak ise CloudFlare firmasinin WARP isimli VPN programini tavsiye ederim.

      Ornek bir karsilastirma:

      WARP VPN kullanilmasi ile gorulen fark asagida. (Fast.com netflix serverlarina baglantinizin limitlendigini test etmek icin kullanilan bir hiz testi sitesi)

      alt text
      alt text

      İletişim ve Teknoloji içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • UPS - Sahsi Arac ile Paket Teslimati (Amazon Flex Alternatifi)

      logo-ups-png-ups-logo-1739.png

      UPS Personal Vehicle Package Driver

      Ihtiyac duyanlar veya Uber, Lyft, Amazon vs gibi islere alternatif arayanlar icin bu bilgiyi aklimda iken paylasayim;

      UPS firmasi icin de ayni Amazon Flex gibi sahsi aracinizla paket teslimati yapabilirsiniz.
      Saatlik ucreti $21.00 - $23.00 arasi ve ek olarak mil basina $0.58 odeme yapiyorlar. Neredeyse her buyuk sehirde sezonluk olarak bu pozisyonlar aciliyor.

      Amazon Flex yerine bu isi tercih eden ciddi bir kesim var. Ucreti ve ayrica UPS sirketinin olumlu imajindan dolayi daha cok tutuluyor bu aralar.
      Ilgili is ilani "PERSONAL VEHICLE PACKAGE DRIVER" olarak geciyor, detaylar icin mutlaka arastirmanizi tavsiye ederim.

      Ornek olarak;

      Charlotte, NC;

      Careers at United Parcel Service | United Parcel Service jobs

      Careers at United Parcel Service | United Parcel Service jobs

      home

      Orlando, FL;

      Careers at United Parcel Service | United Parcel Service jobs

      Careers at United Parcel Service | United Parcel Service jobs

      home

      Baltimore, MD;

      Careers at United Parcel Service | United Parcel Service jobs

      Careers at United Parcel Service | United Parcel Service jobs

      home

      Austin, TX;

      Careers at United Parcel Service | United Parcel Service jobs

      Careers at United Parcel Service | United Parcel Service jobs

      home

      Ulaşım içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: Coronavirus (COVID-19)

      Covid-19 testi hakkinda deneyimimizi aktarmak istiyorum. Charlotte, North Carolina'da ikamet etmekteyiz.

      Bir kac gun once, esimde gorulen bazi belirtiler nedeni ile test yaptirmaya karar verdik. Her ne kadar viruse maruz kalma olasiligimiz cok dusuk olsada, emin olmak istedik. Tipik coronavirus belirtilerinden bazilarini tasiyordu (yuksek ates haric). Saglik sigortasi durumumuz ise; ev hanemizde tek gelir kaynagi olarak benim calistigim isyerinden ailecek sigortaliyiz. 3 kisilik tum aileyi kapsayan saglik sigortamiz icin her maas uzerinden $71 kesinti olmakta.

      Pazartesi sabahi, CVS (ABD'de de yaygin bir eczane agi)'dan (su linkteki) internet sitesi araciligi ile ayni gün için saat 5pm’e randevu aldik. Tum testlerin drive-thru - yani aracinizdan inmeden yapildigini ogrendik. Test merkezine vardigimizda onumuzde 2 arac vardi.

      Asagidaki gorselde goruldugu gibi, aracimizla camekanli bolumde durduk. Sigorta kartimiz ve kimlik belgemizi gosterdikten sonra test kitini temazsiz sekilde bize ilettiler ve testi nasil gerceklestirebilecegimizi mikrofon araciligi ile adim adim anlattilar. Sonrasinda yine temassiz sekilde test kitini birakarak oradan ayrildik.

      Sonuclar, yaklasik 30 saat icinde ilgili websitesi uzerinde verildi ve negatif cikti. Bu islemler icin hic bir ucret odemedik. Tum sigortalilara ucretsiz ve ayrica sigortasi olmayanlar icin federal hukumet tarafindan ayrilan butce ile bu test yine ucretsiz yapiliyor (gitmeden once teyit edilmesi iyi olur). Testin ucretsiz olarak karsilanabilmesi icin en az bir belirti ile test talebi etmeniz gerekiyor. En basindan sonuna kadar tum islemlerin minimum insan iletisimi ile kolayca tamamlandigini soyleyebilirim.

      Boylelikle, bu animizida paylasmis olayim.

      Capture.PNG

      Gündem içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • RE: ABD'de 5 Sene Sonrasi Hedef

      Ilk adimi ben atayim.
      2017 yilindan itibaren NC eyaletinde aile olarak yasamaktayiz. Is araciligi ile GC islemlerimiz yavasta olsa suruyor. Suan kendi meslegim (Tedarik Zinciri - Otomotiv) ile alakali calisiyorum.

      • 5 sene sonra, San Diego veya yakinlarinda yine kendi meslegim ile ilgili calisiyor olmayi ve ayrica belki lokasyon olarak son noktaya karar kilip ev sahibi olma adimini atmis olmayi umut ediyor / hedefliyorum.
        Herzaman kendi dusuncem olarak sunu demisimdir; eger ABD'de yasanmali ise, o yasanacak yerin CA eyaleti olmasi gerekir 🙂 (Ekonomik yonden) emin olarak California eyaletine adim atmadan onceki her lokasyon benim icin gecici - fikrim degisene kadar.

      • Ayrica, 5.ci seneye kadar en az 2 ulke daha turistik olarak ziyaret etmis olmak dilegim var (Muhtemelen Kanada ve henuz ziyaret etmedigim bir Avrupa ulkesi).

      • Son olarak kariyer acisindan muhtemelen bir ust kademeye, yoneticilige 5 sene icinde gecme hedefim var.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • Is Teklifleri ile Dolandiricilik Uyarisi

      Ozellikle ABD'de calisma adina arastirma yapanlarin dikkatine..

      Yakin zamanda bir arkadasin yakininin basina gelen bir olay. Bana da bir danismak istemisler ki adres cok yakinimda.
      Cok kisa bir arastirma sonrasinda tamamen dolandiricilik vakasi oldugunu gorerek kendilerini uyardim. Kişi pasaport hazirliklarina baslamis bile.
      Fakat dolandiricilik cok profesyonel bir hal almis.

      Durum soyle gelisiyor;
      LinkedIn’de iş ilanı hazırlıyorlar. Başvurunuz sonrası asagida paylastigim dokumanlar ile size is teklifi yolluyorlar. Sartlarin abartili olmasi ve bazi belirtilenler zaten ele veriyor.
      Gorusme icin cagiriyorlar ve tum masraflarin karsilanacagini belirtiyorlar, fakat bunun gorusmeye geldikten sonra olacagini soyluyorlar. (Sözde) aracı turizm firması ilk yolculuk icin ucret istiyor. Zaten bu noktaya kadar bile geldiyseniz, bu noktada durumu anlamaniz gerekiyor.

      Aman dikkatli olalim....

      Su LinkedIn yazisinda bir cok kisi durumu aciga cikarmis - Bir cok sahte website ve sirket ismi olarak calisiyorlar ;
      https://www.linkedin.com/pulse/scam-masterpiece-from-nathan-marine-ltd-alexander-fedorenko/

      Sahte Website:
      Goldsboro Construction
      (Website IP adresini incelediğimde Almanya. Neden ABD şirketi 🇩🇪 sunucusundan web sitesi açsın?)

      Gonderilen dokumanlar:
      (Bu döküman düzeni benim ABD’ye iş aracılığı ile gelmemdeki sunulan dosyaların ayarında, bir hayli uğraşmışlar)

      JOB SPECIFICATION AND DESCRIPTION.pdf
      LETTER OF INVITATION.pdf
      TRAVEL INFORMATION.pdf
      TRAVEL ARRANGEMENT FORM.pdf

      Adres olarak verdikleri yer aslinda bir is hani. Is hanina ait websitedeki nota bakin; (https://121wtradest.com/)

      Capture2.JPG

      Dolandırıcıların kullandığı diğer şirket isimleri

      • Darwin Marine Engineering
      • Wolfsburg Marine Company
      • Absa Marine Limited
      • Castor Marine Construction & Engineering Company
      • Ankara Limited or Ankara Marine Ltd
      • Liakada Travel Limited
      • Bremen Marine Engineering
      • Belgrave Marine Limited
      • Shipman Civils & Engineering Limited
      • Portdale Marine Engineering
      • Civils and Engineering Limited
      • Sapphira Travel Agency
      • Marine Engineering
      • Avalon Marine Engineering
      • Zion Marine Engineering
      • Goldsboro Construction
      İş Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      F
      FreeWoRLD
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 45
    • 46
    • 1 / 46