Herkese merhaba,
Bizim vize onay sürecimizi en başından anlatacağım bizimle aynı süreci paylaşanlar için çok faydalı olacaktır bizim için herşey çok hızlı gelişti öyle mi olsun böyle mi olsun derken mülakat günü geldi ve o VİZENİZİ ONAYLIYORUM cümlesini duyduk 
GC sonuçları açıklandığında eşim bana haber verdi. Green card çıkmış diye başta şaka falan sandım nitekim kazandığının ekran görüntüsünü gösterince şok oldum. Biz o sıra green card çıkınca direkt gidiliyor sanıyorduk meğersem buzdağının görünmeyen kısmı varmış
case number önemi falan filan birsürü işler. Biz o sıra daha sevgiliydik düğünü 2026 yazına yapmak istiyorduk. İlk iş formu doldurup submit etmek oldu eşim kendi için doldurdu en başta medeni durumunu da bekar yaparak submit ettik. Sıra numarası yüksek olunca dosya taşıma araştırmalarına koyulduk mutlaka taşımamız gerekiyordu çünkü riskli bi case numberdı 7000ler. Araştırmalar sonucunda eşim mali yıl başladığında gidişata göre taşıyalım bakalım dedi tamamm dedim iyi ki de direkt taşımamışız çünkü bu sene ankara 7klere çok hızlı geldi. O kısmı da halletmiştik sıra düğün nişan planını yapmaya geldi. Biz mali yıl başladığında sıramız en kötü marta gelir falan diyorduk kasımda aileler tanışır daha sonra nikah yaparız yaza da düğün yaparız diye planlar yaparken tak 21 KASIM mülakat günü geldi. Nasıl yapalım eşim önce gitsin beni daha sonra mı eklesin yoksa mülakat gününü mü erteleyelim derken foruma yazdım sağ olsunlar @ATS16 bey ve @Serapp hanım hızlı süreç alırsak nikah kıyıp dosyaya eş ekleyerek yetişebileceğimizi önceden böyle deneyimlerin olduğunu ve örnekleri attılar hatta biz çok yoğunduk bazen okuyup tekrar aynı soruları soruyorduk sizlerde bize yardımcı olmuştunuz 
Ailelerimize durumu açıkladık belirli bir zamandır sevgili olduğumuzu karşımıza da böyle bir şey çıktığını rızaları olursa hızlı bir nikah kıymak istediğimizi ve birlikte yol almak istediğimizi söyledik onlar da bize büyüklük yaparak sağolsunlar destek çıktılar. Kendi aramızda bir nişan isteme yapıp hemen nikah günü almaya koyulduk, nikah günü almaya gitmeden önce ikimizde kendi doktorumuzda nikah işlemleri için tahliller yaptırdık ve müracat ettik istediğimiz nikah dairesi bize 1 ay sonraya verince başımızdan aşağı kaynar sulak döküldü durumumuzu söyleyince 2 hafta sonraya verdi yine işimizi zorlaştıracaktı istrmezseniz daha sakin belediyelerden başvuru yapabilirsiniz dedi biz de farklı ilçelerden bakındık 22 ekimde nişanımız olmuştu 5 gün sonrasına nikah günü bulduk sonunda
müracatımızı yaptık nikah günümüze hazırlandık nikalar kıyıldı , bu pazartesi diyerek ortalıkta dolandık heyecandan
benim için pasaport ve kimlik değişimi olacaktı nikahınız da 27 ekimde kıyılacağı için 28ine işleyeceğini tahmin ettik öyle de oldu ancak müdürlükler tatil olacaktı 29 ekimde de tüm gün tatildi o sebeple hızlıca 30 ekime sırasıyla önce kimlik daha sonra pasaport olacak şekilde randevu oluşturdum ve başvurumu yaptım, durumumun aciliyeti olduğunu hızlı gelmesini talep ettim ancak zaten hızlı geleceği (3-5 iş günü) söylendi tarafıma. Ben nüfus müdürlüğünden (ALO 199) yurtdışına çıkacağımı bu sebeple pasaportumun aciliyeti olduğunu en yakın tarihte ulaşmasını talep ettim 30 ekimde talep oluşturdum 1 kasımda pasaport elime ulaştı. Daha sonra eşim hemen ankara konsolosluğuna evlendiğini eşimi de dosyaya dahil etmek istediğini case numarasını ve isim soyismini belirterek ekte evlilik nüfus cüzdanımız ve pasaportlarımızın olduğu bi mail gönderdi. Ertesi güne eşinizi dosyanıza eklemenz için güncelledik diye mail aldık hemen dosyaya eşim beni ekledi kendi dosyasını da evli olarak işaretledi sıbmit ettik. Ertesi gün ikimiz içinde belirlenen mülakat günü tarihi ve saati içeren mail aldık
Bundan sonrası için doctorun randevusu , ustravel başvurusu forumdakiler ile aynı ilerledi.
Mülakat günümüz geldi çattı. 21 kasım günü .
8:00daki randevumuza 8:15 gibi alındık.
Akılı saat kulaklık vb dijital ürünler soruldu bizde yoktu (olanlar geri gönderilip tekrar sıraya alındı) . Önce bi uzun yoldan geçildik sonra o ağır kapıdan artık konsolosluğun asıl binasına girdik. Girişte görevli bir hanımefendi bizi karşıladı green card vizesi için geldiğimizi bildirdik bizi bir gişeye yönlendirdi orada 330+330 dolar toplamda 2 kişi için 660 dolar ödedik bizim paramız 670 dolardı bize para üstü 10 dolarımızı verdi hiçbir sıkıntı yaşamadık tam para olmaması konusunda.
Daha sonra evrak teslimi için ilk girşteki yere geçtik bir beyefendi geldi size gerekli belgeleri sırasıyla söylicem bana onları verin dedi. Daha sonra evlilik tarihimizi sordu ve belgeleri teslim almaya başladı.Gerekli belgeler:
Asıl talihli eşim için:
Sırasını şuan hatırlamıyorum
Pasaport aslı
2 adet 5x5 fotoğraf
Evlilik cüzdanı ve fotokopisi
Sağlık raporu
Askerlik belgesi ( e devlet çıktısı )
Vukuatlı nüfus kayıt örneği ( e devlet çıktısı )
Arşiv kayıtlı adli sicil belgesi ( e devlet çıktısı )
Diploma ve fotokopisi
Ustravel kaydımızı sordu var dedik barkodlu belgemizi uçtan gördü tamam dedi.
Benim için istenen belgeler :
Pasaport aslı
2 adet 5x5 fotoğraf
Evlilik cüzdanı ve fotokopisi
Sağlık raporu
Vukuatlı nüfus kayıt örneği ( e devlet çıktısı )
Arşiv kayıtlı adli sicil belgesi ( e devlet çıktısı )
Ustravel kaydımı sordu sadece var dedim.
Belgeleri teslim ettik ve ikinci sıramızın yani asıl mülakatın olacağı sıramızı bekledik yaklaşık 3-5 dakikada sıramız geldi ilk başta hello falan başladı ve İngilizce konuşma gerçekleşti mülakatımızın ingilizce yapılmasını diledik yanında hemen mütercim vardı yardımcı oldu.
Başlangıçta verdiğimiz bilgilerin doğruluğunu sağ el kaldırarak yemin ettik
İlk evliliğiniz mi sorusu geldi
Daha önce amerika gittiniz mi diye sordu
Daha önce yurtdışına çıktınız mı diye sordu
Eşime orada ne iş yapacağını
Neden seçtiği eyalete gideceğini orada tanıdığı olup olmadığını sordu
Şuan mesleğini sordu ve konuşma bitti
Daha sonra bana soru geldi
Benimde aynı işte mi çalışacağımı sordu
Ve bilgisayara bir şeyler yazıp vizenizi onaylıyorum mail ile işlemleri devam ettirebileceğimizi pasaportumuzu da teslim alabilceğimizi söyledi teşekkür edip küçük bir tebessümle bizi gönderdiler:)
Çok hızlı bir mülakat gerçekleşti 3-4 dk anca sürmüştür. Eşimin askerlik durum belgesinde oyalandı sadece onu da yanındaki tercüman açıkladığında okey okey dedi bu kadar.
Pasaportunuz konsolosluktan alınmış olup randevunuzu almak istediğiniz yönteme göre belirleyiniz gibi bi mail aldık biz şubeden almak istediğimize dair bir başvuruda bulunduk nitekim o da şubeye geldi ve oradan teslim aldık. Bizim sürecimiz bu şekilde ilerledi forumdaki bize yol gösteren herkese ne kadar teşekkür etsem az olur. Özellikle sizler @ATS16 bey ve @Serapp hanım yardımlarınız için çok teşekkür ederiz. Bizim yolumuz çok yorucuydu ama güzelde geçti ve güzel sonuçlar aldık. Şimdi bizim önümüzde re-entry permit işlemi var nisan da floridaya giriş yapmak istiyoruz eşimin işinden dolayı 2-3 yıllığına zorunlu abd dışında olacağımız için yasal hakkımızı kullanmak için araştıracağız telaşımız bitmedi 