Merhaba, bugün ssn için ofise gittim çoktan elimde olması gerektiğini, posta kutusunda adım yazmadığı için bırakmamış olabileceklerini söylediler. Şimdi ne yapmalıyım? Halbuki adresi verirken c/o şeklinde arkadaşımın adını yazmıştım. Greencardım da bu şekilde olur diye de korkuyorum açıkçası.
sevdademirci
@sevdademirci
sevdademirci tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: Social Security Number (SSN) ve BasvurusuVergi Sistemi içinde yayımlandı
-
RE: Greencard ve vergi bildirimiYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Hasan-Duzgen bu sistemler evet karışık ben de bir muhasebeciyle çalışmanın daha mantıklı olduğunu düşünüyorum dediğiniz gibi. Çünkü hesabıma gelen paralar oluyor çok düşük meblağlar ama ben onları ayarlamakta sıkıntı çekebilirim en iyisi profesyonel biri. Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Eğer takıldığım bir yer olursa size yeniden sormayı çok isterim izniniz olursa tabi.
️ -
RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Merhaba, evrakları hazırlamaya başladım ama emin olmak için birkaç soru sormak istiyorum:
1-Covid aşısı olduğumuza dair kartı e-nabızdan oluşturuyoruz değil mi?
2-E-devletten gerekli evrakları alırken sadece Türkçe almak yeterli mi? Ankara'da gireceğimiz için tüm evrakların Türkçe olması yeterli diye biliyordum ama teyit etmek istedim.
3-Geçmiş yılların deneyimlerinde bir kullanıcı e-devletten aldığınız evrakları uygulamayı indirerek barkodları okutun zorda kalan olmuş şeklinde yazmıştı. Buna gerek var mı acaba?
4-Ds260 konfirmasyon çıktısı biz ds260 formunu doldurduktan sonra mailimize gelen sayfa diye biliyorum ama doğru mu?
Forumdaki bilgiler ışığında gidiyorum ama aklıma takıldı. Sonradan eksik çıkmaması için tekrar teyit etmek istedim. Şimdiden çok teşekkür ederim.
sevdademirci tarafından gönderilen son iletiler
-
RE: DV (Green Card) Çekilişinin Durdurulma Kararı (Aralık 2025)Gündem içinde yayımlandı
Elimizde fiziki olarak greencard olduğu sürece ve 6 aylık süreci aşmadığımız sürece girişlerde buna yönelik bir sorun çıkarmaz değil mi? Zaten 1 yıl yaşadım sonrasında iki haftalığına tekrar giriş yaptım yeni Türkiye’ye geldim.
-
RE: Greencard ve vergi bildirimiYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Hasan-Duzgen bu sistemler evet karışık ben de bir muhasebeciyle çalışmanın daha mantıklı olduğunu düşünüyorum dediğiniz gibi. Çünkü hesabıma gelen paralar oluyor çok düşük meblağlar ama ben onları ayarlamakta sıkıntı çekebilirim en iyisi profesyonel biri. Çok teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için. Eğer takıldığım bir yer olursa size yeniden sormayı çok isterim izniniz olursa tabi.
️ -
RE: Greencard ve vergi bildirimiYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Hasan-Duzgen bulunurum o zaman teşekkür ederim cevabınız için. Peki bu vergi beyanları Amerika’daki tax return işlemleri ile aynı zaman mı yapılmalı?
-
RE: Greencard ve vergi bildirimiYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Hasan-Duzgen hocam peki fonlar üzerinden kazandığımız para olursa onu da beyan etmemiz gerekiyor mu? Yoksa sadece sigortayla çalışıp elde ettiğimiz gelirlerden mi bahsediyoruz?
-
RE: Greencard ve vergi bildirimiYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@Hasan-Duzgen peki beyan etmekle ödemek aynı şey değil diye biliyorum yani kazancım 400 $ üzeri ise Amerika’ya bunu beyan ediyorum ona göre kendi ülkeleri için bir vergi ödeme miktarı mı çıkıyor?
-
RE: Greencard ve vergi bildirimiYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@MySea Eğer herhangi bir gelirim yoksa iki taraftada o zaman nasıl işliyor bilginiz var mı? Bir beyana gerek var mı çalışmadığımda da? Miktar çok fazla oluyor mu bunun bir yüzdesi var mı? Türkiye’deki gelirimi her yıl beyan etmem konusunda daha fazla bilgiye nasıl ulaşabilirim sizi çok fazla meşgul etmek istemiyorum ama tabiki daha fazla bilginize de açığım

-
RE: Greencard ve vergi bildirimiYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
@MySea teşekkür ederim cevabınız için. Peki iş yeri bana bunu gönderdiğinde ben aynı adreste olmayacağım TurboTax ya da muhasebecilerle halledilebilir değil mi? yanlış hatırlamıyorsam bir evrak gönderiyorlar o evrak fiziki olarak lazım değil diye biliyorum ama lazım olacaksa adresi değiştirebilirim. Ve diğer sorum aslında şuydu; ben Amerika’da olmadığım süre zarfında vergi durumu nasıl ilerleyecek? Çünkü Amerika’da çalışmamış olacağım tekrar bir vergi ödeme durumuna girecek miyim orada olmasam bile, ben bunu merak ediyorum Amerika için.
-
RE: Greencard ve vergi bildirimiYeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
Merhaba bir sorum olacaktı. Greencard sahibiyim. Bir yıl Amerika’da yaşadım çalıştığım yer zaten vergi kesintisi yaptı vergi zamanı gelince de iadesi için başvurumu yapacağım, ama şu an belli bir süreliğine Türkiye’ye döndüm. Bu bulunduğum süre boyunca Amerika’ya tekrar herhangi bir vergi ödemem gerekiyor mu? Bu konuda bilgisi olan var mı? Çünkü belli bir süre girdi çıktı da yapabilirim. Bu konuda bilgilerinize güveniyorum size danışmak istedim. @crazycells @gucarslan şimdiden çok teşekkür ederim.
-
RE: Green Card Yenileme ya da Degistirme (I-90 Kaybolma/Calinma veya I-751/I-829 Kosul Kaldirma)Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
Merhaba, adresim doğru olmasına rağmen ssn ulaştı ama gc geri gitti. Uscis sitesinden I90 formu doldurulacak değil mi? Sonrasında herhangi bir şey yapmam gerekiyor mu? Teyit amaçlı soruyorum forumu okudum ama tam anlayamadığım noktalar oldu. @crazycells yardımcı olursanız çok sevinirim şimdiden teşekkürler
-
RE: Social Security Number (SSN) ve BasvurusuVergi Sistemi içinde yayımlandı
Merhaba tekrar aynı konu için yazacağım ama bir türlü çözüme kavuşmadı. Ssn için yarın ofise gidip elime geçmediğine dair bildirimde bulunacağım çünkü başka ne yapılır bilmiyorum ve benden adres isteyecekler ya da aynı adresi de isteyebilirler ama evinde kaldığım arkadaşım ağustosun sonunda taşınacak gideceği adres kesin değil. Ne yapmalıyım bu konuda?