• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. tearyaki
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    T
    • Profil
    • Takip Edilenler 0
    • Takipçiler 0
    • Konu 0
    • İleti 15
    • En İyi 11
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    tearyaki

    @tearyaki

    24
    İtibar
    194
    Profil Görüntülemeleri
    15
    İleti
    0
    Takipçiler
    0
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:

    tearyaki Takip etme Takip Et

    tearyaki tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      Arkadaşlar selam. 2 Kasım Cuma günü olan mulakatımız beklediğimizden çok daha rahat geçti ve vizelerimiz onaylandı. Deneyimlerimi ve gözlemlerimi paylaşmak istedim.

      • Öncelikle 9.15'deki randevumuz için 8.30 sularında Elçiliğin 2 nolu kapısındaydık. Kısa süreli bir bekleyiş ve küçük bir güvenlik taramasından sonra 8.45 gibi içeri girdik. Kapı girişinde -tekrar hatırlatmakta fayda var, poşet, çanta, cep telefonu vb. elektronik cihazlar kesinlikle içeri ALINMIYOR. Bununla birlikte, ARAÇ ANAHTARI (bendeki elektronik kapı anahtarı idi ona rağmen sıraya girmeden görevliye sordum içeri alınıyor mu diye, sorun olmaz dedi), güneş gözlüğü, küpe, yüzük vb. takılar, kağıt veya madeni paralar içeri ALINIYOR.
      • Güvenlik bölümünü geçip büyük salona geçtiğimizde, diğer vize görşmeleri de olduğu için epeyce kalabalıktı. Girişte hemen solda herkese numara veriliyor. Normal vize- göçmen vize numaraları farklıydı. Bankolar büyük çoğunlukla normal vize için gelenlere hizmet verdi öcelikle o yüzden bizim gibiler epeyce beklemiş oldu ki işlemlerimiz bittiğinde saat 11.30 olmuştu. Numaramız ilk yandığında evrak teslimi için bankodaydık ve öncelikle herkesin toplu halde pasaport, sağlık raporları ve fotoğrafları alındı. Sonrasında, evvala asıl talihlininkiler olmak üzere evraklar istendi sırasıyla.
      • Evrak tesliminde, banka cüzdanın aslına bakılıp geri verildi ve fotokopisi alındı, bu arada ben bu fotokopinin altına (hiç gerek ver mı yok mu diye sormadan) birer adet tapu fotokopisi, araç ruhsat fotokopisi ve araç kasko değerini gösteren internet çıktısını da koymuştum. Memure hanım bunlara da hızlıca baktı ve dosyaya yerleştirdi bunların asıllarını filan sormadı. (Hatta Elçilikten bize gelen hatırlatma mailinde mali kriterlerle ilgili herhangi bir evrak isteği yoktu. Ancak biz "unutmuşlardır yoksa bize kıyak çekecekleri yok herhalde :)" deyip bunları da getirmiştik ki doğal olarak istendi.) Evrak tesliminde en dikkat çekici nokta, - daha öncede paylaşmıştım isim değişikliğine ilişkin mahkeme kararımız vardı, bunun (TÜRKÇE) aslı (ki bu asıl evrak mulakatta geri verildi, diploma ve evlilik cüzdanı ile birlikte) ve (İNGLİZCE) YEMİNLİ TERCÜMANLI ÖRNEĞİ istendi. Ben aslının fotokopisiyle birlikte yeminli tercümanlı evrakın da fotokopisini verdim ancak yeminli tercümanlı evrak fotokopisi geri verildi ve aslı bizde kalacak denildi. Yani mahkeme kararlarının YEMİNLİ TERCÜMANLI ÖRNEĞİ isteniyor ve bunun ASLI onlarda kalıyor.
      • Evrak tesliminden sonra numaramız ikinci kez yandığında 4 kişi için 4*330=1320 USD yatırdım vezneye.
        -Numaramız nihayet son kez yandığına mulakat için bankodaydık. Tatlı bir beyefendi -ki tam olarak bu linkdeki bey
        karşıladı bizi. Eşimle benim parmak izlerimiz alındıktan sonra, eşim talihli olduğu için ona üniversite mezuniyet bölümünü sordu, daha sonra ABD akrabanız var mı dedi, son olarak bana burada ne işle meşgul olduğumu sordu. Cevapları dinlerken -hatta dinlemezken mi! ilgisiz gibiydi, daha ziyade bilgisayarla haşır neşirdi. Sorular amiyane tabirle laf olsun diye soruluyor izlenimi yarattı bende. Sonrasında söylediklerimizin doğruluğu konusunda yemin ettirdikten sonra mütebessim bir ifadeyle, vizeleriniz onaylanmıştır gidebilirsiniz deyiverdi. O andan sonraki şaşkınlık ve mutluluk karışımı hisleri bu forumdaki herkesin yaşamasını temenni ederim.
      • Bu süreçte bilgilerini ve deneyimlerini bizden esirgemeyen başta @crazycells olmak üzere herkese çok ama çok teşekkürler. Yine başta AP sürecindekiler olmak üzere süreci devam edenlere bol sabırlar, kolaylıklar ve mutlu neticeler dilerim. Son olarak mutlu sona erişenlerin new life yoksa another life mı deseydim (ki buradan da ABD'ki yaşam üzerine sofistike bir konu başlığı çıkar 🙂 "Life in the US: new life or another life") her neyse her şey gönüllerince olsun. Sanırım biraz uzun oldu kusura bakmayın. Ama şaire sormuşlar niye bu kadar uzun yazdın diye, kısa yazacak kadar vaktim yoktu demiş 🙂 Sevgiler, Selamlar...
      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      Arkadaşlar bu arada salı günü sağlık muayenesi olduk. Çocuklarımızın aşı kartlarını kaybetmiştik. Çocuklarımızdan birine 7 diğerine 5 adet (tabi bunların bazıları karma da olabilir), eşimle bana da 4'er aşı vuruldu. Aşı kartı çok önemli. Tavsiyem; olmayanlar çıkartsın, eksik olanlarda tamamlasın bir an önce. Çünkü çocuklara fazladan aşı vuruldu. Ayrıca maddi külfeti de cabası. 2 yetişkin + 2 çocuk muayane ve aşılar 1230USD tuttu. Artı yetişkin tahlilleri için (kan, idrar ve akciğer filmi) 235USD ödedik. Toplamda 1435 USD. Bu alanda rekor kırmış olabiliriz 😞 O yüzden aşı kartları çok ama çok önemli...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      Arkadaşlar geçn hafta başında gelen hatırlatma mailindeki bir ifadeyi herkesi ilgilendirdiği için dikkatinize sunmak istedim: "For Turkish Applicants:
      Please note that English translations are not required for the documents in Turkish, except for the court documents excluding the divorce decree. Please bring the original and one copy for each applicant." Buna göre, normalde Türkçe belgelerin İngilizce tercümelerine gerek yok. Ancak boşanma kararı dışındaki mahkeme kararlarının İngilizce tercümelerini yaptırıp mulakat esnasında sunmak gerekiyor. Bizde de böyle bir durum söz konusu; isim değişikliğine ilişkin mahkeme kararının ingilizce (yeminli) tercümesini yaptırdık. Sanırım hatırlatma mailinin gelmemesi gibi durumlar olabiliyormuş, bu nedenle isim-soyisim değişikliği, evlat edinme, velayet...vb mahkeme kararlarınız varsa orijinal belgenin yanında ingilizce tercümeleri de isteniyor.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      Yarın mulakatımız var. Bir iki sorum olacak, tecrübeli arkadaşlar yanıtlarsa sevinirm.

      1- Elçiliğie hangi numaralı kapıdan giriş yapacağız?
      2- Araba anahtarı ve cüzdan içeri alınıyor mu? Alınmadı ise ne yaptınız?

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @redsat2000 iyi dilekleriniz ve verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @crazycells herkes adına bir kez daha çok ama çok teşekkürler...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @dearosemary gözünüz aydın! hayırlı uğurlu olsun. yeni yaşamınızda ailenizle birlikte bol şanslar. inşallah darısı yarın bizim başımıza...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @crazycells öncelikle cevabınız için teşekkürler. Dediğiniz gibi aslında 2016 tarihli resmi yönergede de: "13- DİĞER MAHKEME KAYITLARI: İsim değişiklikleri, yaş düzeltmeleri, evlat edinme gibi işlemlerin mahkeme kayıtlarının asıllarını ve kopyalarının da görüşme gününüzde getirmeniz gereklidir" denilerek ingilizce tercüme gerektiğine dair bir vurgulama yok. Ancak, bana gelen mailde koyu renkle ve sarıya boyalı olarak yazılan, "boşanma kararı dışındaki mahkeme kararları" ifadesi nedeniyle riske girmeden yeminli tercüme yaptırdım. Ayrıca, kişilerle ilgili detaylarda da "Court Record(s) (Original and English translation with copy), If any applicant has been arrested, charged, convicted, or imprisoned in any country, COURT DOCUMENTS REGARDING FIRST NAME CHANGE." ifadesine yer verilmiş. Bakalım yarın ola hayrola...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @sfati güzel dilekleriniz için çok teşekkürler. inşallah dediğiniz gibi mülakatımız güzel geçer de bize de güzellikleri paylaşıp çoğaltmak nasip olur...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @paw-of-eagle teşekkürler, inşallah her şey gönlünüzce olur...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki

    tearyaki tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @redsat2000 teşekkürler, inşallah neden olmasın selamlar...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @emre teşekkürler, darısı başınıza...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @crazycells herkes adına bir kez daha çok ama çok teşekkürler...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @paw-of-eagle teşekkürler, inşallah her şey gönlünüzce olur...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @mhepekiz teşekkürler, inşallah her şey gönlünüzce olur...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      Arkadaşlar selam. 2 Kasım Cuma günü olan mulakatımız beklediğimizden çok daha rahat geçti ve vizelerimiz onaylandı. Deneyimlerimi ve gözlemlerimi paylaşmak istedim.

      • Öncelikle 9.15'deki randevumuz için 8.30 sularında Elçiliğin 2 nolu kapısındaydık. Kısa süreli bir bekleyiş ve küçük bir güvenlik taramasından sonra 8.45 gibi içeri girdik. Kapı girişinde -tekrar hatırlatmakta fayda var, poşet, çanta, cep telefonu vb. elektronik cihazlar kesinlikle içeri ALINMIYOR. Bununla birlikte, ARAÇ ANAHTARI (bendeki elektronik kapı anahtarı idi ona rağmen sıraya girmeden görevliye sordum içeri alınıyor mu diye, sorun olmaz dedi), güneş gözlüğü, küpe, yüzük vb. takılar, kağıt veya madeni paralar içeri ALINIYOR.
      • Güvenlik bölümünü geçip büyük salona geçtiğimizde, diğer vize görşmeleri de olduğu için epeyce kalabalıktı. Girişte hemen solda herkese numara veriliyor. Normal vize- göçmen vize numaraları farklıydı. Bankolar büyük çoğunlukla normal vize için gelenlere hizmet verdi öcelikle o yüzden bizim gibiler epeyce beklemiş oldu ki işlemlerimiz bittiğinde saat 11.30 olmuştu. Numaramız ilk yandığında evrak teslimi için bankodaydık ve öncelikle herkesin toplu halde pasaport, sağlık raporları ve fotoğrafları alındı. Sonrasında, evvala asıl talihlininkiler olmak üzere evraklar istendi sırasıyla.
      • Evrak tesliminde, banka cüzdanın aslına bakılıp geri verildi ve fotokopisi alındı, bu arada ben bu fotokopinin altına (hiç gerek ver mı yok mu diye sormadan) birer adet tapu fotokopisi, araç ruhsat fotokopisi ve araç kasko değerini gösteren internet çıktısını da koymuştum. Memure hanım bunlara da hızlıca baktı ve dosyaya yerleştirdi bunların asıllarını filan sormadı. (Hatta Elçilikten bize gelen hatırlatma mailinde mali kriterlerle ilgili herhangi bir evrak isteği yoktu. Ancak biz "unutmuşlardır yoksa bize kıyak çekecekleri yok herhalde :)" deyip bunları da getirmiştik ki doğal olarak istendi.) Evrak tesliminde en dikkat çekici nokta, - daha öncede paylaşmıştım isim değişikliğine ilişkin mahkeme kararımız vardı, bunun (TÜRKÇE) aslı (ki bu asıl evrak mulakatta geri verildi, diploma ve evlilik cüzdanı ile birlikte) ve (İNGLİZCE) YEMİNLİ TERCÜMANLI ÖRNEĞİ istendi. Ben aslının fotokopisiyle birlikte yeminli tercümanlı evrakın da fotokopisini verdim ancak yeminli tercümanlı evrak fotokopisi geri verildi ve aslı bizde kalacak denildi. Yani mahkeme kararlarının YEMİNLİ TERCÜMANLI ÖRNEĞİ isteniyor ve bunun ASLI onlarda kalıyor.
      • Evrak tesliminden sonra numaramız ikinci kez yandığında 4 kişi için 4*330=1320 USD yatırdım vezneye.
        -Numaramız nihayet son kez yandığına mulakat için bankodaydık. Tatlı bir beyefendi -ki tam olarak bu linkdeki bey
        karşıladı bizi. Eşimle benim parmak izlerimiz alındıktan sonra, eşim talihli olduğu için ona üniversite mezuniyet bölümünü sordu, daha sonra ABD akrabanız var mı dedi, son olarak bana burada ne işle meşgul olduğumu sordu. Cevapları dinlerken -hatta dinlemezken mi! ilgisiz gibiydi, daha ziyade bilgisayarla haşır neşirdi. Sorular amiyane tabirle laf olsun diye soruluyor izlenimi yarattı bende. Sonrasında söylediklerimizin doğruluğu konusunda yemin ettirdikten sonra mütebessim bir ifadeyle, vizeleriniz onaylanmıştır gidebilirsiniz deyiverdi. O andan sonraki şaşkınlık ve mutluluk karışımı hisleri bu forumdaki herkesin yaşamasını temenni ederim.
      • Bu süreçte bilgilerini ve deneyimlerini bizden esirgemeyen başta @crazycells olmak üzere herkese çok ama çok teşekkürler. Yine başta AP sürecindekiler olmak üzere süreci devam edenlere bol sabırlar, kolaylıklar ve mutlu neticeler dilerim. Son olarak mutlu sona erişenlerin new life yoksa another life mı deseydim (ki buradan da ABD'ki yaşam üzerine sofistike bir konu başlığı çıkar 🙂 "Life in the US: new life or another life") her neyse her şey gönüllerince olsun. Sanırım biraz uzun oldu kusura bakmayın. Ama şaire sormuşlar niye bu kadar uzun yazdın diye, kısa yazacak kadar vaktim yoktu demiş 🙂 Sevgiler, Selamlar...
      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @dearosemary Bu arada bizim mulakatımızda yarın 9.15 de. Bizim de sizin gibi 8.00 de mi orda olmamızı önerirsiniz yoksa bizde iki küçük çocuk da var. o yüzden daha az beklemek adına 8.30-8.45 arası orada olsak olur mu?

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @crazycells öncelikle cevabınız için teşekkürler. Dediğiniz gibi aslında 2016 tarihli resmi yönergede de: "13- DİĞER MAHKEME KAYITLARI: İsim değişiklikleri, yaş düzeltmeleri, evlat edinme gibi işlemlerin mahkeme kayıtlarının asıllarını ve kopyalarının da görüşme gününüzde getirmeniz gereklidir" denilerek ingilizce tercüme gerektiğine dair bir vurgulama yok. Ancak, bana gelen mailde koyu renkle ve sarıya boyalı olarak yazılan, "boşanma kararı dışındaki mahkeme kararları" ifadesi nedeniyle riske girmeden yeminli tercüme yaptırdım. Ayrıca, kişilerle ilgili detaylarda da "Court Record(s) (Original and English translation with copy), If any applicant has been arrested, charged, convicted, or imprisoned in any country, COURT DOCUMENTS REGARDING FIRST NAME CHANGE." ifadesine yer verilmiş. Bakalım yarın ola hayrola...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @sfati güzel dilekleriniz için çok teşekkürler. inşallah dediğiniz gibi mülakatımız güzel geçer de bize de güzellikleri paylaşıp çoğaltmak nasip olur...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki
    • RE: [Arşiv] DV2019 Mulakat Deneyimleri

      @dearosemary gözünüz aydın! hayırlı uğurlu olsun. yeni yaşamınızda ailenizle birlikte bol şanslar. inşallah darısı yarın bizim başımıza...

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      T
      tearyaki