• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. Yuri Spaky
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 0
    • Takipçiler 0
    • Konu 0
    • İleti 114
    • En İyi 56
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    Yuri Spaky tarafından gönderilen iletiler

    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @isotti Kesin bilmiyoruz. Bu belgenin ve herşeyin orijinalini istemişlerdi. Eşim de ıslak imzalı olanını götürmüştü. Ama sormamışlar bile. Büyük ihtimal bir şüphe olursa soruyorlar yoksa bakmıyorlar bile. Karar size kalmış. Ben aylar öncesinden ABD den kargoya verip göndermiştim orijinalini. Ama dediğim gibi sormadılar bile. Size ağır gelir almazsınız ama inadına soracakları tutar. Takip ettiğim kadarıyla yüzde 90 sorulmuyor ama yüzde 10 da sorulmuş kimisine.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @ujurcelik53 Ödemeyi ABD ye giriş yapmadan birkaç gün önce yapmıştık ama aslolan ABD'ye giriş tarihiniz olmalı eğer ödemeyi önceden yaptıysanız. Ödemeyi 20 yıl önce de yapsanız ABD'ye girmeden Green Card gelmez. Önemli olan gecikme olmaması için girmeden önce yapmış olmanız.
      Bizimkisi 21 günde geldi.
      Bu arada bir detay var bu sizin de sizin durumunuzda olan çok kişinin de işine yarar. Green Kartınızın hangi aşamada olduğunu resmi siteden takip edebiliyorsunuz:

      https://egov.uscis.gov/

      Buraya receipt numaranızı yazın. Ama Green Card ödemenizi yapmış olduğunuz zaman size verilen belgedeki en son receipt numaranız olsun bu. Daha önce de verdiklerinden farklı. Gene IOE ile başlar ama GreenKart ödemenize ait receiptin sonraki rakamları eskisinden farklıdır.
      IOE numaranızı yazıp Check Status a bastığınızda sayfanın güncellendiğini bil anlamadan kutunun hemen üzerinde durumunuzun hangi aşamada olduğu İngilizce olarak yazar, güncellendiği anlaşılmadığı için özellikle yazıyorum numara yazdığınız kutunun hemen üzerinde yazar son durumunuz.

      Şu anda büyük ihtimal verdiğiniz bilgiye göre baskıda olabilir green kartınız. Baskıdan sonra kargoya verilir. Eğer ödemenizde sorun varsa o adreste ödemeniz bekleniyor diye de yazabilir, onları bilmiyorum.

      Bir bakın bakalım. Sizinki ne aşamada siz de bize söyleyin. Bol şans. 🙂

      SSN bizim de bir hafta gibi gelmişti.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      Bu gün eşimin Green Kartı da geldi. Daha 20 gün oldu. 7 Mart'ta giriş yapmıştık bu gün 28 Mart.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @Mangoman Bu Maryland için geçerli. Her eyalette istenen belgeler ve şartlar farklı olabilir. Sanıyorum aynı anda iki tane kimliğe izin vermiyorlar. Ama ehliyet yeni alınacaksa ve 2 ay sürecekse bu süre içinde idare edebilir, ehliyet alınca bu kartı geri istiyorlar. Eyalete göre şartlara bakılır.

      Nis 16

      Get a New License, Permit or ID

      Get a New License, Permit or ID

      Information about how to get a new Maryland Driver's License, permit, or ID card.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      Eşime SSN geldi, havaalanında yaklaşık bir hafta önce giriş yapmıştı, belki bir hafta bile olmadı. Aslında eşimin zaten aktif bir SSN si vardı. Eyvah yeniden geldi şimdi işler karışacak diye korktum en başta ama zarfı açınca gördüm ki eski SSN ile aynı numara. İstemediğimiz halde yeni adresimize yeni basılı kartı göndermişler. İşlemlere başlamışlar ve adres değişikliği talebimiz işleme alınmış, bunu gördük. İçimiz rahatladı. Şimdi güncel Green Kart beklemeye başladık.
      Bu arada SSN size özel bir numaradır. Numara gerekmedikçe paylaşılmamalı.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @ceen Bizim de yolculuk tamamlandı. Mutluluklar dilerim. Motorlu Taşıtlar İdaresi ehliyet yanında kimlik de isteyince ayrıca veriyor. Bizim MVA öyle. Ehliyet yerine geçmiyor ama adresin yazılı olduğu resmi bir kimlik oluyor ve ehliyetten çok daha önce alınabiliyor. Yerel olarak kontrol etmenizi tavsiye ederim. Ehliyetine gene başvurabilir onun yanında. Bu arada SSN de gerekli olacak sanıyorum banka hesabı için. Onu beklemeniz gerekecek.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @Merve-Khan Bilmiyorum ama yoldadır bence. Konsolosluktan çıkınca UPS e çıkmıştır. UPS teslım almıştır. Şu halde birkaç güne gelir diye umut ediyorum. Umarım yanılmıyorumdur. Bize email ile takip numarası gelmişti.

      Benim işlem şu şekilde tamamlanmıştı. Daha önce anlattığım link:
      https://yesilkartforum.com/forum/post/531390

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @Merve-Khan Ready yazdığını bilmiyorum. Ne için ready? Birkaç gün bekleyin bakalım değişmezse daha detaylı araştırırsınız. Kısa sürede issued olması gerekli.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @Merve-Khan Değişiyor. Bizimki 26 Şubat görüşmeden
      2 gün sonra issued oldu. Pasaport da 3 Martta geldi. Ama görüşmeden sonraki gün Administrative processing gibi bir konumda bekledi.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @uguran Harika, yarın geliyor, ben de mutlu oldum. Bundan sonra da başarılar dilerim. İletişime onlarla geçerek en iyisini yapmışsınız.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @uguran Sanıyorum benzer durumla karşılaşmış olan birisi cevap yazsa size daha doğru olacakmış. Ben tarihleri gözden kaçırmışım kusura bakmayın.
      Sadece şunu söyleyebilirim. Biz ilk maili 27 Subatta aldık:

      Sayın Vize Başvurusu Sahibi,
      Belgeleriniz UPS Express kurye ile, takip numarası xxxxxxxxxxxxxx üzerinden gönderilmektedir.
      Belgelerinizin iadesi için Premium Delivery hizmetini seçmiş bulunmaktasınız.
      Belgelerinizi takip etmek için lütfen UPS web sitesini ziyaret ediniz: https://www.ups.com.tr/
      Lütfen unutmayınız: Kurye teslimat ücreti, Vize Başvuru Ücretinize dahil değildir.
      Saygılarımızla,
      VFS Global, www.ustraveldocs.com adına
      Best regards,
      VFS Global on behalf of www.ustraveldocs.com

      Bundan önce ilk ödemeyi yaptığımız ve sisteme pasaportumuzun geleceği adresimizi kayıt ettiğimiz 6 Ocak günü de şu mesajı almıştık:

      Dear Applicant,
      Thank you for your purchase.
      This email is to confirm your document delivery registration, and payment of the premium delivery fee 1144 TRY related to receiving your documents from the U.S. Embassy in Turkiye.
      The delivery fee is paid per applicant, NOT per family. If the correct fee has not been paid for all applicants, please make sure the registration and payment is completed in time to avoid service delays.
      Please kindly note that your passport will be delivered to UPS courier the next working day after it's received at VFS US Visa center and you will receive a notification from UPS of the same. You can track your parcel with the ref number you have received starting with (Example - 1ZW449A968********).
      Best regards,
      VFS Global on behalf of www.ustraveldocs.com

      En sonunda da şu mesajı 2 Martta almışız. Zaten birkaç gün sonra da pasaport geldi bu mesajdan sonra:

      Değerli Müşterimiz,
      Aşağıda detayları belirtilen xxxxxxxxxxxxxxxxxx takip numaralı gönderi tarafınıza teslim edilmesi planlanarak sevk edilmiştir.
      Paketinizin son hareketlerini www.ups.com.tr' de yer alan takip bölümünden görebilir, bilgi almak için [email protected] e-posta adresinden veya 444 00 66 telefon numarasından bize ulaşabilirsiniz.
      UPS'i tercih ettiğiniz için teşekkür ederiz.
      Saygılarımızla,
      UPS Türkiye
      Gönderi Bilgileri
      Takip No :xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
      Gönderen : VFS GLOBAL- UK VİSA APPLİCATİON CENTER (TET)
      Gönderen İl : İSTANBUL
      Alıcı : xxxxxxxx xxxxxxxxxxx
      Alıcı İl : YALOVA
      Gönderim Tarihi : 02.03.2026 16:26
      Ön Görülen Teslimat Zamanı : 03.03.2026 09:00-18:00
      Bize Ulaşın
      E-Mail Destek : [email protected]
      Web Sayfamız : www.ups.com
      Danışma ve Bilgi : 444 00 66
      Kurye Rezervasyon : 444 00 33

      Bu bilgileri ihtiyacı olan herkes için kişisel kısımları xxx yaparak ekledim. Ama sizinle aynı durumda olan birisi de ayrıca size özel bilgi de verse ne güzel olur.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @uguran Konsolosluk vizemizi onayladıktan ve pasaportunuzu UPS kargoya verdikten sonra UPS bize mail gönderiyor ve pasaportunuz bizde diyor. Tracking numarasını da o zaman email ile bildiriyor. Daha ellerinde kargo olmadığı için tracking numarasını bildiremezler. Ama siz bu aşamada barkodlu bir belge almış olmalısınız. O belgeyi konsolosluk görüşmesinde isterler. Almış olduğunuz belge tracking numarası değil de, pasaportu nasıl teslim alacağınızı belirlemiş olduğunuzu gösterir bu aşamada sadece.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @uguran Detaylarınızı, daha önceki işlemlerinizi bilemiyorum. Ama pasaport takip için onaydan sonra size email geliyor ve orada gönderi takip numaranız da sizinle paylaşılmış olacak. Bize tatil günleri hariç 2 ya da 3 günde pasaport geldi (Yalova). Ama tabii bu her yere göre faklılık gösterebilir.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      Eşimle beraber ABD'ye DC Dulles'tan giriş yaptık.
      Aslında pasaport gelince ben de Türkiye'ye birkaç günlüğüne gitmiştim. Oradan aldığım bir emekli aylığım var. Onun yattığı İş Bankası digital bankacılık işlemlerimi bloklamıştı. ABD'den giriş yaptığımda TR için yurt dışı girişlerde aşırı agresif bir sistemleri var.
      Ayrıca Türk Telekoma bağlı hattım da parasını ödediğim ve ABD aramalarına açık ek paketim olmasına rağmen arama yapmıyordu. Tüm bunları çözmek için beni en yakın şubeye çağırdılar. Memurların hataları şubede de çok oldu. İki gün delirdim adeta. Ama hissettirmedim. Başka bankaya aldım hesapları ve bütün promosyonları da geri ödedim.

      İyi olan tek taraf eşimle beraber ABD'ye beraber giriş yapabildik.

      Eşim eskiden green kartlıydı ama 8 yıldır ülke dışında olduğu için bu hakkı kaybedildi. Şimdi geri almış olduk. Girişte eskiden bir odaya alınıyorduk. Ama Dulles'ta sadece gişede ayakta işlemler halledildi.
      Birkaç soru sordular girişte. Yeni adrese taşınmıştık. Green Kart bu yeni adrese gelecek. Onu teyit ettik. Eşimin Social Security Number vardı zaten. Aynı numara ile devam edecek. Ona gerek yoktu. Onu teyit ettik.
      Girişte 5 dakika içinde işlemler tamamlandı ve artık aile beraber.

      Eşim Türkiyedeyken ben ABD den Green Kart parası sanıyorum 230 dolar gibi bir rakamdı, ödemiştim.

      Şu sıralarda THY gidiş dönüş biletlerine indirim yapmıyor. Eskiden neredeyse gidiş dönüş bileti ile tek yön bileti aynı fiyattı. Yani aynı rakamı ödeyip dönüş de neredeyse bedavaya geliyordu. Şimdi neredeyse gidişi ve dönüşü ayrı ayrı almak daha ucuz. Bu bizi şaşırttı. Sanıyorum havaalanları bölgesel durumlardan etkilenmişler biraz ama uçak full dolu sayılırdı.

      Burada bekleyen arkadaşlara başarılar dilerim artık. Bir an önce herkesin kavuşması umuduyla.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @Ekto-Oktan Canınızı sıkmayın bence. Ama işlemler uzun sürüyor buna da hazır olun. Durumunuzu bilmiyorum ama buradaki herkesin durumu aynı sayılır. Eşinizle aynı yerde yaşamak. İstenen belgeler ve diğer durumlar belli. Onları toplamaya çalışın hazırlanın. Burada yeterince bilgi var. Kendi durumunuza göre herşeyi fazlasıyla hazır edin vakti gelince düzelecektir. Ama uzun sürüyor ne yazık ki. Biz de çok bekledik. Beklemek en can alıcı nokta. Corona dan sonra büyük bir yığılma olmuştu. Onun acısını hepimiz çekiyoruz. Ondan sonra sınırdan geçen yasadışı göçmenler ciddi anlamda USCIS için yoğunluk oluşturuyordu. Bu durum bizi yavaşlattı bunu gördük. Yasadışı milyonlarca sınırı geçip gelen göçmenin dosyasının arkasındaydı bizimkiler. Bunu teyit etmiştik. Biz yasal olarak başvuruyoruz suçumuz ne demeye başlamıştık. Ve sınırı elini kolunu sallayarak geçenlerin dosyası artık USCIS in bakamayacağı kadar artıyordu. Sıra ne zaman bize gelecek, aksine uzaklaşıyordu. Ama onlar da durdu sayılır. Artık bir hızlanma bekliyoruz. Ama bu sefer de işlemler eski sisteme göre bölünmüş dilimlere ayrılmış. Bir an önce bunun da düzelmesini ve sizlerin ve bundan sonraki dilekçelerinin de hızlıca bitirilmesini bekliyoruz tabii. Ama motivasyonunuz bitmesin. Motivasyonunuz bitti dediğiniz için yazıyorum. Halen karışıklıklar tam düzelmedi ama azalıyor. Bence şimdilik bunu unutun ve işinize sarılın. Bu bir anda gelecek göreceksiniz.

      K3 vizesine de başvurabilirsiniz. Bizim zamanımızda USCIS o kadar kilitlenmişti ki I130 daha çabuk kabul edilmişti. Güya K3 I130 gecikir diye çabuklaştırılmış bir vize ama o bile kilit olmuştu. Belki şimdi hızlanmıştır. Onu da ihmal etmeyin.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @Ekto-Oktan Tam olarak birşey söylemek imkansız ama biz kendi deneyimlerimizden şunu gördük. USCIS Türkiye dosyalarını belli aya kadar biriktirdi. En son işlem dosyaların tarihi neredeyse 6 ay hiç değişmedi. Sonra bir anda hepsi peşpeşe gelince bir anda hızlandı. Konsolosluk randevuları da aynı şekilde oldu. Mesela Nisan da DQ olan da Kasımda DQ olan da hemen hemen aynı zamanlarda mülakata çağrıldı hepsi topluca halledildi. Sanki yıl içinde açılmış bir dönem var ve o döneme denk getirmeye çalışıyorlar gibiydi herkesi.

      Bu benim izlediğim durum. Bu sene değişebilirde ama onu siz takip edeceksiniz artık. Biz bir kere deneyimledik. Ama bu detayı her yıl bu işi profesyonel deneyimleyen avukatlar bile bilmiyor belki istisnalar yanıltıyordur onları. Ama bu konuda bilgi bulmak zor gerçekten. Visatrackingg gibi sitelere de üye olmuştuk. Kimisini bildi ama bize doğru cevap vermedi o paralı siteler. Normal dışı bir seyirde olduğumu söyleyip duruyordu. Ama sonra burada başkalarını da görünce aslında normal seyirde olduğumuzu o zaman anladık.

      Yani çözümü bilinemez bir sorun sizinkisi. Umarım bu sene herşey daha hızlı olur. Onu da sizler deneyimleyeceksiniz.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @umayy Teşekkür ederim. Sizlerin de işlemlerinizin çok daha hızlı ilerlemesi umuduyla.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @zeynep1212 Teşekkür ederim. Sıra sizde.
      CEAC sistemde Administrative Processing görünüyor. Ama bu yakın zamanda değişecek diye umuyorum.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      Nihayet mutlu son.
      Ben şu anda ABD de yaşıyorum ama eşim Türkiye'de. Bu gün konsolosluk randevusu vardı. Vizesi onaylanmış ve bir hafta içinde adresinizde olur demişler.
      Tüm detayları mülakata giren ben olmadığım için bilemiyorum. Gece saat 2'de telefonum çaldı ve bu arada konuştuk.

      Konuştuğumuz kadarıyla anlatayım. Randevu saat 7:30 daydı ve ilk randevuydu. İlk izlenim ne yazık ki hala sıra olmayı öğrenememiş insanlar var. Biz 2.5 yıla yakın bekliyoruz zaten ama orada sırasında 10 dakika beklemek neden bu kadar yoruyor insanları anlayamıyoruz.

      Bizim özel bir durumumuz var. Eşimle 30 yıllık evliyiz ve eşim green kart ile ABD de daha önce 8 yıl yaşadı. Hatta ABD de bir oğlumuz daha oldu. Ama Türkiye'ye işlerdeki karışıklıklarım sırasında dönmek zorunda kalınca benimle geldi ve uzun süre kalınca da green kartı hakkını kaybetti. Bu aslında kontrolümüz dışındaydı. Türkiye'ye dönünce biraz daha beklesem emekli olabileceğimi gördüm ve emekli olana kadar durmaya ve çalışmaya da karar verdik. İşler iyice yuvarlandı gitti yani.
      Daha sonra tekrar dönmeye karar verince ben Türkiye'de yaşarken ABD'de iş aramaya başladım ve iyi sayılabilecek bir tanesini buldum. Amerikan devletiyle alakalı ve iyi sayılabilecek güvenli bir iş. 2.5 yıldır çalışıyorum, kurumuma uluslararası ödüller kazandırdım ve defalarca terfi aldım. Bütün bunları ödülleri, terfileri ve diğer detayları CEAC sistemine yükledik. Çünkü zararı yok ve hatta görüşme sırasında sağlam kanıtlarla yüklenirse belki görüşme kolay geçer dedik.

      Eşim daha önce SB1 vizesine de başvurmuştu ama reddedilmişti. O vizenin kabul oranı çok düşük ve Türkiye'de yaşamaya başlayalı çok zaman olmuştu. Eşim Türkiye okulda da hep Fransızca öğrenmişti ve okulda da nefret ettirmişler, eski okul sistemleri malum. Nedense dil öğrenememesi onun aleyhine oldu. Bu vize görüşmesinde tek cekincemiz buydu.
      O nedenle elimiz sağlam gitmeye çalıştık ve bütün dokümanları CEAC sistemine yükledik. Hatta fazla fazla. Mesela ben ABD'ye ikinci yalnız gelişimde eşime de hemen vize verirler umuduyla sağlık sigortasını hemen yaptırdım. 2 yıldır eşim burada olmadığı halde sağlık sigortasını ödüyoruz. Bunun belgelerini de CEAC sistemine ekledim. Sonuçta kamu yükü ve sponsor en büyük sorun. Bu sorun böylece fazlasıyla çözülmüş oldu çünkü bütün vergi kayıtlarında sigortalı olduğu görünüyor ve ayrıca sigorta poliçelerinin kopyalarını da CEAC sistemine yüklemiştik.

      Aslında eskiden Green Kartlı olmak bir ayrıcalık olmuyor bu durumda. Aksine ters bir etki de yapabilir. Belki beraber aynı anda giriş yapmayı denesek daha zor olacaktı. Ama oğlumun okulunu bitirmesini bekledi eşim bu arada da 2 yıl geçti işte.
      Bu ters etkiyi kaldırmak için eşime de burada ne işler yapabileceğini bulduk. Hem kanıt topladık hem de gelecek için gerçek planlar yaptık. Projelerimizi CEAC sistemine yükledik.

      Sonuçta bu gün vize kabul edildi. Eşimin söylediğine göre normal istenen birkaç belge dışında hiçbir belge sormamışlar. Hatta Türkçe tercüman bile eşim istemesine rağmen gerek yok demişler. Konsolos veya görevli kişi Türkçe biraz biliyormuş. Form doldururken birkaç soru sormuş. Annenizin kızlık soyadı nedir sizin eski soyadınız nedir gibi. Başka hiçbir şeye bakmadılar dedi.
      Sadece kendi nüfus kayıt örneği yerine benimkini vermiş yanlışlıkla. Ondan kendisininkini istemişler. Gene standart Nüfus Kayıt, Sabıkasızlık kaydı, fotograf, barkodlu randevu ve teslimat çıktısı gibi standart belgeleri almışlar. Ama onlar dışında hiçbirşey istemediler diyor eşim. Ve aşırı kolay olmuş onaylanması. Sadece görevli neden İngilizce öğrenmediniz demiş bu kadar sürede. Eh haklı adam. Ama bu sefer herşey çok daha sağlam başlayacak eşim için. Yeni bir hayat ve bunu yaşamak için biz de sıfırdan destek olacağız ve öğrenecek. KAybedilen hakkın geri alınması yıllar sürüyor ve değerini iyi bilmek gerekli.
      Toplam 1 saatte işlem tamamlanmış ve bir hafta içinde vize adresinize gelir demişler.

      Şimdi pasaport bekliyoruz kargoda.

      Bu arada İş bankası ABD den bankaya giriş yapınca benim dijital bankacılık işlemlerimi blokladı. Hiçbir şey yanlış değil. İkametgahım bile ABD de görünüyor. Türk telefon hattımı kullanıyorum. Ama son güvenlik ayarları artık çığrından çıkmış durumda İş Bankasında. Beni en yakın şubemize bekliyoruz diyorlar. Ne kamera görüşmesi ne email ne telefon, faydasız hepsi. İyi de en yakın şube dünyanın öteki ucunde diyorum umurlarında değil. Robot gibiler. En son mail yazdım cevap bekliyorum.Ona da cevap gelmezse belki eşimi almaya giderim. Bu arada da İş bankasını sıfırlarım. Eğer buraya gelip İş Bankasına güvenecek olanlar varsa aklınızda olsun. Hiç tavsiye etmem.

      Benden bu kadar. Burada ben de sizilerin tecrübelerini okudum, benim de faydam olsun istedim. O nedenle uzun uzun anlattım. Herkese başarılar dilerim.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • RE: IR-1/CR-1 süreci ve mülakat deneyimleri (ABD vatandaşı ile evlenip Türkiye'de Green Card almak)

      @Mahmut-Can-Yapıcı Bize ertesi akşam 5ten sonra gelmişti diye hatırlıyorum. Yani bir iki saat daha var. Yarın randevunuz olduguna göre mecbur soracaksınız.

      Aile Dayanaklı Göçmen Vizeler içinde yayımlandı
      Yuri Spaky
      Yuri Spaky
    • 1
    • 2
    • 3
    • 4
    • 5
    • 6
    • 1 / 6