• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. Oğuz Cansel
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 0
    • Takipçiler 0
    • Konu 0
    • İleti 18
    • En İyi 6
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    Oğuz Cansel tarafından gönderilen iletiler

    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      tekrardan selam! waiver için tr de olumlu yanıt geldi.tam 2.5 ay oldu başvuralı.bu saatten sonra hala bu işin olmama ihtimali var mıdır? ayrıca j1 vizesinden öğrenci vizesine geçiş mi yoksa turist vizesine geçiş mi daha kolay olur?

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      teşekkürler

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      peki statu değişimi yerine herhangi bir güney amerıka ulkesındekı amerıkan konsolusluğuna f1 için başvursam şansım ne olur? şu an zaten hali hazırda statu m hazıran ayına kadar devam ediyor

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      şu an ki şartlarda tr ye dönmem mumkun değil maalesef.gerekirse risk alıp başvurumu yapacağım zaten waiver ım in process te şu an.uscis e başvuru yaptıktan sonra waiver kağıdını gönder diye mail atabilirlermiş.şu an için tek seçeneğim bu görünüyor

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      USCİS in sitesinde dolaşırken şöyle bir paragraf buldum ; If you are an international exchange visitor (J-1), you may not change your nonimmigrant status if:

      You were admitted to the United States to receive graduate medical training, unless you receive a special waiver.
      You are an exchange visitor and are required to meet the foreign residence requirement, unless you receive a waiver.

      az once konuştugum avukatta aynı şeylerı soyledi.waiver almadan hiçbir şekılde başvuru yapamayız diye

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: Amerikan vizeleri ile ilkokul, ortaokul ve lise eğitimi almak (Göçmen Olmayan Vizeler)

      @crazycells bütün sorularıma sabırla cevap verdiğiniz için teşekkür ederim

      Eğitim içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: Amerikan vizeleri ile ilkokul, ortaokul ve lise eğitimi almak (Göçmen Olmayan Vizeler)

      j1 den f 1 e geçişlerde pending süresi 10 ila 15 ay sürüyor diyorlar.ben de risk almamak için;çalıştığım işyerımden ayrılıp tr ye dönüp ordan direk f1 vizesi alıp öyle geleyim diye düşündüm.ama aklıma takılan 3 şey var. 1.si vizemın süresi bitmeden dönmem konsoluslukta sıkıntı yaratır mı?2.si 2 yıl kuralım hala var şu an bu sorun olma ihtimali nedir ordayken?ayrıca şu an burda oldugum için uzun süredir yoklama kaçağı olarak görünüyorum.herşeyimi tamamlayıp pasaporttan geçerken bu sorun yaratır mı?açıkçası ben hiç tr ye donmeden burada legal ve belgeli bir şekılde kalmak istiyorum.sizin önerilerinizi merak ediyorum.

      Eğitim içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: Amerikan vizeleri ile ilkokul, ortaokul ve lise eğitimi almak (Göçmen Olmayan Vizeler)

      j1 in sitesine ben de bi bakabilir miyim? newyorktakı bir dil okulu ile anlaştım.yakında i-20 yi gönderip statu değişikliği için başvurumu yapacağız.bir de anlaştığım okul statü değişikliği için onay beklemeksizin derslere başlayabileceğimi söylüyor.işyerimden ayrılıp newyork a taşındığım zaman j1 vizem geçersiz olacak ama okul bu durumu çok sallamadı.bu yasalardaki boşluktan mı kaynaklanıyor sizce?sizin de dediğiniz gibi çok fazla gri bölüm var @crazycells

      Eğitim içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: Amerikan vizeleri ile ilkokul, ortaokul ve lise eğitimi almak (Göçmen Olmayan Vizeler)

      @crazycells açıklamalar kısmındaki 7. şık da waiver almadan statu başvurusu yapılamayacağı belirtiliyor.yanlış hatırlamıyorsam siz f1e geçişlerde 2 yıl kuralının onemlı olmadıgını belirtmiştiniz.yine kafam karıştı (

      Eğitim içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      şöyle bir toparlayacaksak olursak;işyerimden ayrılmadan once statu değişikliği başvurumu yapacağım.ayrıca 2 yıl kuralı waiver için başvurumu yaptım beklemedeyim şu an.anlaşma yaptığım okul onay gelmesini beklemeksizin ne zaman istersem derslere başlayabileceğimi söylüyor.yasal olarak sanırım böyle bir hakkım yok siz ne dersiniz?

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      @crazycells sizin mesleğiniz immigration lawyer lık falan mı? amerıkada mı yaşıyorsunuz? ya da avukat tavsıyenız olur mu?

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      @crazycells kusura bakma ) internetteki bilgilerde karışıklık olması normal ama göçmenlık avukatlarının farklı yorumlarda bulunması kafamı karıştırıyor. internship imin bitmesine 5 ay kaldı.staj yaptığım işyerinde işler iyi gitmediği için statümü öğrenci vizesine çevirip newyork ya da los angeles a taşınmayı ve kalıcı olmayı hedefliyorum.
      benım vizemde de 2 yıl kuralı var ve waiver için başvurumu yaptım beklemedeyim.iletişime geçtiğim bazı dil okulları öğrenci vizesi almadan j1 vizesi ile de hemen derslere başlayabileceğimi söylüyorlar.ama işyerimden ayrıldıktan sonra sponsor şirkette sponsorluktan çıkacağı için vizemin bitmesine 5 ay olmasına rağmen vizem geçersız mı olur? eğer ki statu değişikliği yapacaksam bunu işyerinden ayrılmadan once mi yapmam gerekir? her türlü yorum ve öneriye açığım.teşekkürler

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      bütün başvuru değil ilk başvuru derken ne demek istediniz anlayamadım.

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      amerikaya work and travel ile 3 aylık vizeyle gelip statütüsünü f1 e çevirenler de var. onların durumu farklı mı?

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      benım j1 vizem 4 hazıran 2019 da bitecek.yani şu an statü değişikliğine başvursam vize bitiş tarihine kadar cevap gelmezse ,ki gelmeyecek 1 sene kadar sürüyor process sanırım.red mi alacağım?

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      açıkçası bunu duyduğuma şaşırdım.new york ta birkaç immigration lawyer ile görüştüm ancak onlar waiver almadan statü değişikliği yapılamayacağını söylemişlerdi.gerçi sizin söylediğiniz benim işime geliyor)

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      hatırladığım kadarıyla türkiye ye borcum yok.başvurumu yaptım ama yaklaşık 5 ay kadar beklemem gerekıyor.dediklerinizden anladığım kadarıyla;onümüzdeki hazıran ayında vizem bitiyor.waiver almasam bile f1 vizesine başvurabilirim doğru mudur?

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • RE: J1 waiver (2 years rule) - J1 vizesinin 2 yil kuralini kaldirmak

      herkese selam.çok faydalı bilgiler var burada.benim de sorum olacak.yaklaşık 7 ay once internship programı ıle amerıkaya geldım ve 2 yıl kuralına tabiyim.buraya gelen birçok kişi gibi benımde amacım kalıcı olmak ve bu 2 yıl kuralını kaldırmak için başvuruda bulundum ki statü değişikliği için başvurabileyim.eğer waiver için olumsuz cevap gelirse tr ye dönmeden başka bir sponsor bulup çalışmaya devam edebilir miyim?

      Öğrenim Vizeleri (F/M ve J) içinde yayımlandı
      Oğuz Cansel
      Oğuz Cansel
    • 1 / 1