Arkadaşlar merhaba, ben Anadolu Üniversitesinden geçtiğimiz aylardan lisans mezunu oldum. Ama artık Anadolu Üniversitesi fiziksel diploma basmıyor, öğrenci bilgi sisteminden diploma sureti alabiliyoruz. Ve edevlet yök sisteminde mezun bilgisi. Viyana için bu diploma sureti ve edevlet mezun bilgisi yeterli mi ? Ayrıca ben diplomayı Amerika'da kullanabilmek adına apostil de yaptırmak istiyorum. Apostil için suret yeterli mi ? Ya da edevlet mezun bilgisi ? Teşekkürler.
nvrgbck tarafından gönderilen iletiler
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Merhaba arkadaşlar, herkese sürecinde başarılar dilerim. Dosyamı Viyana’ya taşımıştım ve de randevu aldım. Merak ettiğim bir sorunum var;
Ünv yıllarım 2005 Ankara’dan Amerikan turist vizesine başvurdum ve 10 yıllık vermişlerdi, aynı sene JFK havalimanından Amerika’ya giriş yaparken durduruldum, vizemin Ankara tarafından iptal edildiğini ve bu durumun bizimle alakası olmadığını söylemişlerdi. Hatta orada sorguya da çekilmiştim, Türkiye’de can güvenlik sorunun var mı ? Amerika’da kalmak istiyor musun tarzında, sanırım iltica etmek isteyip, istemediğimi sormuşlardı. Bende hayır Türkiye’de sorunum yok ve dönmek istiyorum demiştim, ilk Türkiye uçağı ile vizem iptal edilerek geri gönderilmiştim. Geçen yıla kadar Amerika defterini kapamıştım ki 2023’te tekrar turist vizesine başvurdum ve ds160 formunda hiç Amerika vizen iptal edildi mi diye soru vardı ve bende 2005 olayından bahsettim ve vize görüşmesinde o yazdığımı sordular ve nedenini bilmiyorum dedim ve ret almıştım. Arkadaşlarım keşke 2005’ten bahsetmeseydin, o kayıtlar yoktur onlarda demişti. Neyse ds160’a bu durumdan bahsettiğim için ds260’a da da bahsettim ve gerekçe olarak bilmiyorum nedenini yazdım, çünkü bilmiyorum yani. Ama şüphelendiğim birşey var, o zamanlar okuldan bir arkadaşla başvurmuştum, ona ret vermişlerdi bana onay. Arkadaşlar diyor ki kesin o konsolosluğu aradı/mail attı ve seni kalacak diye şikayet etmiş olabilir diyorlar, bilemiyorum tabii.
Sonuç olarak beni bu durum şu an çok tedirgin ediyor, elbet kimse sonucu bilemez ama sonuçta ben vize aldım ve onlar iptal etmiş, benlik bir durum yok.
Ve son sorum; ingilizcem konuşacak kadar var, mülakatta sorun yaşamam gibi geliyor ama şimdi 2005 olayı ile ilgili çok farklı sorular sorarlar, yanlış anlarım ve yanlış cevap veririm diye çekiniyorum, tercüman tutsam daha iyi olur sanıyorum? Ve tercümanı Viyana için nereden temin edebilirim, teşekkürler.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@gucarslan benim sorduğum soru o değildi ama, @Uzuzi bir altta yanıtlamış, teşekkürler.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Arkadaşlar merhaba, dosyamı Ekim ayında Viyana’ya taşımıştım ve onay maili de almıştım. Şimdi ESC den kontrol edeyim diyorum Confirmation No hatalı diyor ki bunu doldurduğum ds 260 formunda yazandan kopyalayarak koydum, ardından elle yazarak denedim yine aynı. Sonra CN EU dan önceki sıfırları da sildim yine aynı. Sorun nerede ?
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Hocam doğru okuyorum değil mi; 15binlerde numaranız ve Ankara’dan mülakat almayı bekliyorsunuz ? Hatta Mart, Nisan diyorsunuz ? Yanlış anlamayın ama forumu okumuyor musunuz ? Nacizane önerim ivedilikle dosyanızı taşıyın. Bol şans.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Arkadaşlar bugün yine artmayan cn lar açıklandı. Birşeyi merak ediyorum, Aralık'ta atıyorum 10bin olarak açıklandı. Randevuları 6000'den - 10bin e kadar sıralı mı veriyorlar, yoksa bu iki numara arasında karışık mı ? Tek konsolosluk bazında soruyorum, teşekkürler.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Bu yeni açıklanan bülten sadece Kasım değil, Aralık'ta dahil öyle mi ? Bilmediğimden soruyorum; hep gelecek ayınki açıklanmıyor muydu ? 2 ay sonrası da mı açıklanıyor ? Yani bu durumda Ocak ayına kadar 6000 üstündeki hiçbir numara randevu alamayacak. Üzücü oldu.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@brucewayne hocam öncelikle hayırlı olsun. Ben İzmir'deyim ve tabiri caiz ise Yunanistan'a vizesine İzmir'den başvuran herkese veriyor. Yaz dönemi randevu sıkıntı ama şu an Yunanistan'ın vize kabul aracı kurumu Kosmos'a baktım da yarına bile randevu var. Bence önce bir Yunanistan deneyin, kısa da olsa verirlerse bir gir-çık yapın ve tekrar başvurun, böylelikle daha uzun süreli alabilirsiniz diye umuyorum.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Arkadaşlar merhaba, numaram 8binlerde olduğundan geçen gün dosyamı taşımak için KCC mail atmıştım ve 24 saat geçmeden cevap yazarak taşıdıklarını söylediler. Burada bazı yorumlar görüyorum birkaç defa mail atmam gerekti şeklinde, sanıyorum kısa ve öz yazmak yeterli ki ben tek mailde taşıyabildim. Şu şekilde yazdım;
Mail adresi: [email protected]
Konu: TRANSFER DV2025 CASE TO VIENNA / SOYAD, AD / CN : 2025EUCase Number:
Preference Category: DV Diversity
Principal Applicant Name:
Date of Birth:
Vienna Address: UDear Officer,
I am reaching out to request that my file be transferred from the U.S. Embassy in Ankara, Turkey to the U.S. Embassy in Vienna, Austria. I will reside in Vienna at the address I wrote above and I have a valid visa to be there.
Thank you very much for your time and attention to my request. I look forward to your response and hope to receive your guidance on the best course of action.

-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Merhaba arkadaşlar, an itibari ile KCC mail attım ve otomatik mail geldi. Şu şekilde mail attım;
Case Number:
Preference Category: DV Diversity
Principal Applicant Name:
Date of Birth:
Vienna Address:Dear Officer,
I am reaching out to request that my file be transferred from the U.S. Embassy in Ankara, Turkey to the U.S. Embassy in Vienna, Austria. I will reside in Vienna at the address I wrote above and I have a valid visa to be there.
Thank you very much for your time and attention to my request. I look forward to your response and hope to receive your guidance on the best course of action.
Best regards
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@olowen Teşekkür ederim hocam, dediğiniz gibi yapayım
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Arkadaşlar merhaba, dosya numaram 8binlerin sonunda. Dosyamı KCC ile Viyena'ya taşımak için mail atacağım. Vize sorunum yok. Sormak istediğim DS260 formumda bazı değişiklikler yapmam gerek, dosya taşıma talebimden önce KCC'den dosyamı açmalarını talep ederek ardından taşıma mail atsam daha mı iyi olur ? Teşekkürler.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Mülakat tarihi alan arkadaşları tebrik ederim. Bende dosya taşıyacağım, schengen vizem mevcut, uzun süreli de kalacak olsam ekonomik olarak bunu karşılayabilirim. Numaram 89xx sıralarında. Bu durumda AB ülkeleri mi, HK mu mantıklı olur ? Elbet kesin durumu bilemeyiz lakin atacağım maile nereyi yazacağıma bir türlü karar veremedim. Ayrıca EU bölgesi 6bin e kadar current oldu, peki Asya bölgesi kaça kadar ?
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@Emre-Kurtulmuş Yanıt için teşekkürler hocam. Sağlık muayenesinden tedirginliğim yok aslında. Sporcuyum, sigara kullanmam, alkol çok nadir sosyal ortamda. 2014'de biraz toydum. Peki doktora evet 10 yıl önce bir defaya mahsus bir hata yaptım desem ve şu an zaten sporcuyum. O anda mı karar veriyor, yoksa sürecimi uzatıyor mu ? Teşekkürler.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@ugursway, içinde söyledi: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları
@nvrgbck
Selamlar, mülakat alırsanız eğer, sağlık muayeneniz sırasında size daha önce alkollü araç kullandınız mı? Vb. sorular yöneltecekler, bu durumda hayır demeyeceğinize göre (vizenizi alsanız dahi gerçek dışı beyanlar çok daha büyük sonuçlara yol açabilir), sicilinizde olup olmamasının bir önemi kalmıyor. Bu durumda formunuzu güncelleyip, güncellememek size kalmış. Bu tarz durumlarda olan talihliler, ekstra psikolojik değerlendirmeye tabii tutulmaktadır. Herhangi bir suçtan hüküm giymiş olsanız bile vize alıp almamak konusunda insiyatif, mülakatınızı yapacak konsolosa aittir. Daha önce sizinle benzer durumda olup vizesini alan birçok talihli mevcut, forumda ilgili anahtar kelimelerle arama yaparak, deneyimlerini okuyabilirsiniz. Sürecinizde bol şanslar.Selam hocam, öncelikle yanıt için teşekkür ederim. Muayenede; alkollü araç kullandın mı diye soru mu var ? Benim asıl sorum mülakat sırasında " temiz sabıka kaydı vererek mahkeme dosyası sunmamak " ve bu nedenle de DS260 formumda olan suç işlediniz mi sorusunu hayır olarak güncellemek. Güncelledikten sonra önceki DS260' ı görebiliyorlar mı ? Mahkeme dosyasını isterler mi ? Sonuçta sabıka kaydım boş olacağından mahkeme dosyasına artık gerek kalmaz ve sürecimi de uzatmam düşüncesindeyim. Bunu merak ediyorum. Teşekkürler.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Arkadaşlar merhaba, bir konuda yardımınıza ihtiyacım var. Durum şöyle; 2014 yılında alkollü araç kullanmaktan mahkemeye çıkıyorum ve 30 gün hapis cezası alıyorum ve bu da erteleniyor. Arşiv kaydımda göründüğünden Ds260 forma bu suçtan bahsettim. Daha sonra araştırdım ki bu arşiv kaydı bu sene sonunda sildirebiliyormuşum. Ve benim mülakat zamanında arşiv kaydım olmayacak. Soru şu; ben mülakattan önce formu açtırıp bu bahsettiğim suçu silsem ki zaten Amerika'da adres için de açtıracaktım. Sonra mülakata girdiğimde ilk doldurduğum DS260'ı görebiliyorlar mı ? O zaman niye sildin derler mi ? Yine de mahkeme evraklarına gerek olur mu ?
DS260'dan özellikle sildirmek istiyorum çünkü araştırdığıma göre alkol vs gibi durumdan AP ye bırakarak bağımlılık vs bakımından tekrar incelemeye kalabilirmişim. Sonuçta olumsuz birşey olmaz deseler de ben süreci uzatmadan, bir an önce nihayetlendirmek. Bu nedenle DS260'dan bu kaydı sildirmek istiyorum da, sildirdiğim kaydı mülakatta görüp sorarlar mı onu bilmiyorum ?
Teşekkürler. -
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@rezanclz, içinde söyledi: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları
@Flight101 olur da viyanada işler ters gider ise yeniden taşımak için bilgi sahibi olmak istedim.
Hocam öncelikle hayırlı olsun, bende aynı endişe içerisindeyim. Current olmadım ve Viyana'ya taşımayı düşünüyorum. Tedirginliği mülakat maili atacaklar mı ? Ya da geçen yıla göre farklı prosedürler mi isteyecekler bilemiyoruz. Bu nedenle oradan da başka konsolosluğa nasıl taşınır, taşısam da mülakat alabilecek miyiz şimdiden bunları düşünüyorum. Schengen vize sorunum yok. Sürecinizde başarılar dilerim.
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
@sevdemimi Neye göre böyle düşündünüz ? Bende Viyana taşımayı düşünüyorum, vize sorunum yok ama mülakat tarihi verirler mi bilemiyorum, ya da oturum isterler mi. Geçen yıl istenmemiş ama belli olmaz diyorlar...
-
RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) AşamalarıGreencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
Ayrıca 2025 tablosunda adımı göremedim, imzama taşıyınca oraya yönetim ekliyor diye düşünüyordum. Tabloyu biraz karıştırarak keşfettim nasıl ekleyeceğimi (CN sıralama satırıma gelerek sağ tık yaptım ve üste 1 satır ekle yaptım). Bu bilgi ilk sayfada yok sanıyorum ? Gözümden kaçtıysa affola.