• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. 322furkann
    3. İleti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 0
    • Takipçiler 3
    • Konu 0
    • İleti 4
    • En İyi 3
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    322furkann tarafından gönderilen iletiler

    • RE: DV2024 Mülakat Deneyimleri

      Dostlar hepinize selamlar. Tarih 19.07.2024 . Bu metnimi sizlere , Filipinlerin başkenti Manilada kaldığım otelden yazıyorum. Nereden başlayacağımı bilemesemde, neyi anlatmam gerektiğini çok ama çok iyi biliyorum. Öncelikle benim ismim FURKAN. 26 yaşında , Beden eğitimi ve Spor öğretmeniyim. Bende tıpkı sizler gibi DV2024 talihlisiyim. Dava numaram ise 17XXX'lerde. 6 Mayıs 2023 tarihinde herkes gibi greencard sonucumu kontrol edip, kazandığımı öğrenince mutluluktan havalara uçmuştum. Meğerse fazla sevinmişim. Çünkü DOSYA TAŞIMA denen sıkıntılı , zorlu ve sabır gerektiren bir sürecin içine gireceğimden bihaberdim. Çekiliş sonucunu öğrendikten sonra Eylül 2023 gibi Dosya Taşıma işlemini araştırmaya başladım. Eğer olası bir durumda Avrupada bir ülkeye dosyamı taşımam gerekirse , Schengen vizemin kesinlikle olması , en azında pasaportum da 1 tane Schengen vizesinin olmasının , bir sonraki Schengen vize başvurusunda çok yararlı olacağı tavsiyelerini ve bilgilerini bu süreçte bulunan diğer talihlilerden öğrenmiştim. Ancak takvim Kasım - Aralık 2023 tarihlerini gösteriyordu. Ben Adanada ailem ile birlikte yaşıyordum. Ve aktif olarak çalışmıyordum. Maddi ve manevi olarak artık yavaştan yıpranmaya başlamıştım bile. Sigorta yok, herhangi bir birikimim de yoktu. Kısacası o dönemde Schengen vizesine başvuru yapmanın anlamı yoktu. Evde oturup , çalışmadığım bu süre zarfında, analizler yapıp , Türkiyeden vize istemeyen ülkelere dosya taşıma talebimi iletmek için mail atmaya başladım. 90-100 küsür ülkeye mail atmıştım. Ancak 1 tane ülke dahi olumlu yönde dönüş sağlamamıştı. Ancak o bu tarihlerde Elçiliklerin olumlu geri dönüşler sağlamaması normaldi. Ellerinde bulunan dosyaları eritiyorlardı. Ben yinede current olmadan bir yere taşırsam benim için ne ala diyordum. Derken Takvim 4 MART 2024'te Viyana ABD elçiliğine dosyamı taşımayı başardım. Nasıl mutlu olmuştum anlatamam. Ankaranın kötü performansını takip ederken bir yandan, Viyana bana umut olmuştu. 28 MAYIS 2024 için mülakat randevumu almıştım. Hemen istenen evrakları hazırladım. Önümdeki tek engel Schengen vizesiydi. 28 Mayıstan önce Schengen vizemi almalıydım. Hemen araştırmalarımı yapıp , Schengen için gerekli evrakları toparlayıp, 3 Nisan 2024 tarihinde İzmir VFS Global ofisinde , Avusturya Schengen vize başvurumu gerçekleştirdim. 22 Nisanda UPS den gelen pasaportumu açmaz olaydım. Avusturya Schengen vize başvurum reddedilmişti. İtiraz da ettim ama nafile. Moralim alt üst olmuş , sürece olan inancımı yitirmiştim. Üzüntülü bir şekilde Viyana ABD konsolosluğuna, mülakata katılamayacağımı, ilerleyen tarihlerde eğer vize alabilirsem gelebileceğimi mail yoluyla ilettim. Hayal kırıklığı, korku, feda edilen birçok şey ile yalnız başıma kalmıştım. Uyku ve beslenme düzenim bozulmuş, anı yaşayamayan bir insan haline gelmiştim. Çok zor zamanlardı. Oysaki psikolojik olarak en güçlü olmam gereken zamanlardı. Sürece olan inancım neredeyse kalmamıştı ve biraz uzaklaşmak istemiştim. Süreci takip etmeyi bırakmıştım. Derken tarih 30 MAYIS 2024, çalıştığım işyerinde gece saat 03.00 sularında canım kardeşim Görkem beni aramıştı. Kendisi de DV2024 talihlisi ve tıpkı benim gibi dosyasını Viyanaya taşımış ancak Schengen alamamıştı. Bana dosyamı FİLİPİNLERE taşıyabileceğimi söyledi. Kendisi de dosyasını oraya taşıyıp vizesini ordan almıştı. Hemen bu süreçte tıpkı benim gibi Avusturya schengenden ret yiyen arkadaşlarım ile bir telegram grubu açtık ve enine boyuna konuyu aramızda istişare ettik. Filipinler sadece daha önce herhangi bir konsolosluktan mülakat almış fakat mucbir sebeplerden dolayı mülakatına katılamamış dosyaları kabul ediyordu. Ayrıca vize sürecinin tamamlanana kadar ülkede kalınması gerektiğinide altını çizerek belirtmişti. Hızlı bir şekilde ( inqury form ) ile dosya taşıma talebimizi ilettik. 6 Haziran 2024 tarihinde ise Viyanadan mail aldım. Sevgili FURKAN dosyanı Manila ABD elçiliğine transfer ettik senin için en iyisini diliyoruz demişlerdi. Çabalarımız sonuç vermişti ve dosyamı Filipinlere taşımıştım. Mutlu , sevinçli ve heyecanlıydım. Hemen istenen evrakları hazırlayıp, 10 haziran 2024 tarihinde Adana-Katar-Malezya-Filipinler şeklinde uçuşumu gerçekleştirip 11 haziran 2024 tarihinde Filipinlere giriş yapmıştım. Tek başıma gelmiştim. Malezya Kuala Lumpur havalimanında gereksiz ve saçma sapan nedenlerden dolayı bana sıkıntı çıkartmaya çalıştılar. Filipinlerde ne yapacaksın orda ne işin var gibi. Sanırım Türk pasaportumdan dolayı. Neredeyse Filipinler uçağımı kaçıracaktım. Neyseki öyle birşey olmadı. 13 Haziranda Manila ABD elçiliğiden mülakat mailimi almıştım. Benim için 25 haziran sabah saat 07.30'da mülakat planlamışlardı. 14 haziranda sağlık muayenemi tamamlayıp , 18 haziranda sağlık raporumu almıştım. Derken diğer arkadaşlarımda ( Deniz, Samet, Arda, Serhat abim ) dosyalarını Filipinlere taşıyıp , Filipinlere gelmişlerdi. 25 Haziran günü mülakatıma birlikte gittik. Deniz ve Samet beni elçiliğin önünde bekliyorlardı. Vize mülakatımı yapan memur 30-40 yaşlar aralığında beyaz tenli, güleryüzlü erkek Amerikalı bir memurdu. Öncelikle beni selamladı ve yeşilkart çekilişini kazandığım için beni tebrik etmişti. Ve sağ elimi kaldırıp yemin etmemi istedi. Sırasıyla aramızda geçen konuşma şu şekildeydi;
      Memur ; Evli misin ?
      Ben ; Hayır.
      Memur ; Türkiyede ne iş yapıyorsun ve ABD ye gidince ne iş yapacaksın ?
      Ben ; Beden eğitimi ve Spor öğretmeniyim. ABD ye gidince öğretmenlik yapacağım.
      Memur ; Daha önce hangi ülkelerde bulundun ?
      Ben ; Sırbistan ve Birleşik Arap Emirlikleri. Tatil amaçlı gitmiştim.
      Memur ; Daha önce herhangi bir suça bulaştın mı ?
      Ben ; Hayır.
      Memur ; Askerlik yaptın mı ? Ya da orduda bulundun mu ?
      Ben ; Hayır.
      Ardından yetkili memur beni AP ( İdari Sürece ) bıraktığını söyledi ve bana AP kağıdını uzattı. Nedeni sorduğumda ise, bazı bilgilerin kontrol edilmesi gerektiğini söyledi. Ne kadar sürer diye sorduğumda ise , bana yaklaşık emin olmamakla birlikte 1-2 hafta süreceğini söylemişti. Bana yakın zamanda bir yere seyahat edip etmeyeceğimi sordu; bende hayır etmeyeceğim dedi. Tamam pasaportunu ve evraklarını alıyorum. AP süreci tamamlanınca vize basılı pasaporunu LBC'den ( Buranın yetkili kuryesi PTT gibi ) alacaksın dedi. Teşekkür edip buruk bir şekilde elçilikten ayrıldım. Hemen dosyamın durumunu kontrol ettim. READY olan dosyam artık REFUSED olarak gözükyordu. Ancak endişe etmemem gerektiğini biliyordum. Çünkü AP'ye kalınca REFUSED olarak gözükmesi normaldi. Gergin bekleyiş başlamıştı, zaman geçmiyordu benim için. Maddi ve manevi olarak derin bir şekilde yıpranıyordum. Tam 2 hafta sonra ise , 8 temmuzda dosyamın REFUSED olarak değilde artık Ready olarak gözükmeye başladığını farkettim. Derken 1 gün sonra 9 temmuzda dosyamın ISSUED olduğunu gördüm. Nasıl sevindiğimi anlatamam , o duygunun tarifi yok. 10 Temmuzda ise vize basılı pasaportumu ve meşhur sarı zarfı almıştım. 6 Mayıs 2023 tarihinde başlayan yeşilkart serüvenim , 10 Temmuz 2024 tarihinde mutlu sonla bitmişti. Yaklaşık 40 gündür Filipinlerdeyim. Diğer arkadaşlarımda , vizelerini aldılar. 20 Temmuzda Türkiyeye dönüyoruz. Sonrasında ise , malum bavul hazırlığı 🙂 Gün doğmadan neler doğarmış. Şükürler olsun. Yeşilkart foruma ve üyelerine teşekkürü borç bilirim. Gönlünden geçen , hayal eden herkesin bir gün ABD de olması dileğiyle. Sevgi ve Saygılarımla 🙂

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      322furkann
      322furkann
    • RE: DV2024 (2024 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @gucarslan bey merhabalar. Dosyam henüz cutt off içinde değil. Dosya numaram 17000 civarında. KCC ye dosyamın başka bir ülkede bulunan elçiliğe transfer etmek istediğimi ve bunun mümkün olup olmadığını sordum. Asla ama asla herhangi bir elçilik ismi ya da ülke ismi beyan etmedim. KCC nin cevap olarak bana atmış olduğu mail şu şekilde ;

      Thank you for your inquiry.

      Once the DS-260 for the Principal Applicant has been submitted, the interview location can only be updated by the Kentucky Consular Center (KCC). Please send your request to [email protected]. You will need to include information that explains why you need the interview location changed. Unless they are in the U.S. and adjusting status, all applicants on the case will be scheduled for interview with the Principal Applicant. You should contact the U.S. Embassy or Consulate directly to arrange separate interviews, if needed.

      The place of application, i.e., location of interview, for noncitizens seeking an immigrant visa will normally be in the consular district with jurisdiction over their place of residence, with limited exceptions. If you need to change your interview location because your residency has changed, you will need to include the new address in your email along with your case number, Principal Applicant’s name, and complete date of birth in the following format (MMDDYYYY).  Also, you will also need to request that KCC unlock your DS-260, so that you can update your application with your new address.  (Please note that Post Office Boxes, general addresses without a fixed residence, and mailing addresses in care of another person are generally insufficient for purposes of this request, and that visiting family members, tourism, or vacationing do not justify a change of interview location.) These steps are not necessary if you are requesting a reassignment because your case is currently assigned to Embassy Kabul.

      Ben hiçbir zaman Kabil elçiliğine mail atmadım. İletişime geçmedim. Ama dosyamın Kabilde olduğunu söylüyorlar. Bir yanlışlık olabilir mi ?

      Kıymetli cevabınızı bekliyorum. Çok teşekkür ederim.

      Not: Gelen mail üzerine Check Visa Status kısmından dosyamı sorguladım. Dosyam hala NVC'de olarak gözüküyor. Ceac sitesinden de kontrol ettim. Dosyam KCC de gözüküyor.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      322furkann
      322furkann
    • RE: DV2024 Sohbet Odası

      @4VK38BD Hocam DS260 formunda İsminiz ve soyisminiz önce ingilizce olarak yazılır. Sonra ana dilinizde yazmanız istenir. Eğer bir yanlışlık ya da hata yaptığınızı düşünüyorsanız bile dosyanızı açtırmamanızı tavsiye ederim. Vize mülakatına gittiğiniz zaman durumu beyan edersiniz.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      322furkann
      322furkann
    • RE: DV2024 Sohbet Odası

      Merhaba umarım hikayemiz mutlu biter.

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      322furkann
      322furkann
    • 1 / 1