• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. wanti
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 0
    • Takipçiler 3
    • Konu 5
    • İleti 113
    • En İyi 30
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    wanti

    @wanti

    48
    İtibar
    173
    Profil Görüntülemeleri
    113
    İleti
    3
    Takipçiler
    0
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:
    Konum ist

    wanti Takip etme Takip Et

    wanti tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: Amerika'da Ehliyet Almak

      Texas'dan taze taze bilgi yazayım.

      Bugün saat 11 de ilk defa "Texas Department of Public Safety Driver License"a girip 14.15 de geçici ehliyetimle ayrıldım. Araç kullanmayı bilenler için büyütecek birşey yok.

      Geçen hafta 1 saatlik "Impact Texas Driver (ITD)"i bitirmiştim. Dün akşam bu sabah 11 e Houston/Rosenberg merkezinden randevu aldım.

      İlk gittiğimde evrakları kontrol ettiler. 30-40 dakika sıra bekledikten sonra, hemen resim, parmak izi ve göz kontrolü yapıldı. Aynı gün saat 14.00 e sürüş randevusunu oluşturdu ilgili kişi. Peşine orada yazılı teste girdim. 30 basit soru var. 21 tanesinin doğru olması yeterli. 6 saat video vs almaya bence gerek yok. Bu bittikten sonra hemen orada vakit geçsin diye bir yemek yedim ve 2ye 10 kala sıraya girdim. Tam 2 de sıra geldi. Daha erken girsemde olurmuş bir randevu kontrolü veya yoğunluk yoktu.

      Sürüş 5 6 dakika sürdü. Toplam 1,8 mil 🙂 Başta bir paralel park, peşine 15 20 metre düz geri gitme. Bunlardan sonra 5 dakika kullandık ve bitti.

      Toplamda 33 dolar tuttu. Dışardan eğitim, sertifika vs alıp 150 200 dolar vermeye hiç gerek yok.

      Greencard değil H1B ile buradayım.
      Yanımda götürdüklerim:
      1- evin kira sözleşmesi,
      2-1 aylık banka extresi (dikkat etmedim onda adres yokmuş onu saymadı ama araba sigortasıda vardı. 2. evrak olarak onu kullandı.
      3- Pasaport
      4- I94 Çıktısı
      5- SSN kartı
      6- Araç sigortası
      7- Araç registrationı (Araçta daha paper(geçici) plaka var. Bu yüzden daha öndeki plaka yok. Buyer Tag Reciept ile olur dedi. VIN numberı kontrol etti. Sıkıntı olmadı)

      image.png

      Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      Aslında bir google sheetle ürün, eyalet ve tarihlerin olduğu bir excel koysak kullanılırmı? işe yarar ama fiyat yazanların biraz uğraşması gerekecek.
      Eğer kullanılır denirse ben birşeyler hazırlayıp koyabilirim

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: Amerika'da Ehliyet Almak

      @wanti, içinde söyledi: Amerika'da Ehliyet Almak

      Texas'dan taze taze bilgi yazayım.

      Bugün saat 11 de ilk defa "Texas Department of Public Safety Driver License"a girip 14.15 de geçici ehliyetimle ayrıldım. Araç kullanmayı bilenler için büyütecek birşey yok.

      Geçen hafta 1 saatlik "Impact Texas Driver (ITD)"i bitirmiştim. Dün akşam bu sabah 11 e Houston/Rosenberg merkezinden randevu aldım.

      İlk gittiğimde evrakları kontrol ettiler. 30-40 dakika sıra bekledikten sonra, hemen resim, parmak izi ve göz kontrolü yapıldı. Aynı gün saat 14.00 e sürüş randevusunu oluşturdu ilgili kişi. Peşine orada yazılı teste girdim. 30 basit soru var. 21 tanesinin doğru olması yeterli. 6 saat video vs almaya bence gerek yok. Bu bittikten sonra hemen orada vakit geçsin diye bir yemek yedim ve 2ye 10 kala sıraya girdim. Tam 2 de sıra geldi. Daha erken girsemde olurmuş bir randevu kontrolü veya yoğunluk yoktu.

      Sürüş 5 6 dakika sürdü. Toplam 1,8 mil 🙂 Başta bir paralel park, peşine 15 20 metre düz geri gitme. Bunlardan sonra 5 dakika kullandık ve bitti.

      Toplamda 33 dolar tuttu. Dışardan eğitim, sertifika vs alıp 150 200 dolar vermeye hiç gerek yok.

      Greencard değil H1B ile buradayım.
      Yanımda götürdüklerim:
      1- evin kira sözleşmesi,
      2-1 aylık banka extresi (dikkat etmedim onda adres yokmuş onu saymadı ama araba sigortasıda vardı. 2. evrak olarak onu kullandı.
      3- Pasaport
      4- I94 Çıktısı
      5- SSN kartı
      6- Araç sigortası
      7- Araç registrationı (Araçta daha paper(geçici) plaka var. Bu yüzden daha öndeki plaka yok. Buyer Tag Reciept ile olur dedi. VIN numberı kontrol etti. Sıkıntı olmadı)

      image.png

      Bugün eşim birebir aynısını yaparak aldı. Kullandığı yolda aynı idi. 1 gece önceden bana göre 1 saat erkene randevu aldık. Benden 1 saat öncede işi bitti.

      Daha sonra linkini koyacağım. Önceki gece internette testte çıkacak soruları bulup onlara baktı.

      Tek fark SSN olmadığı için SSN'i olmadığına dair bir form imzaladı ek olarak.

      Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: Amerika'da Yaşayanlardan Yaşam Maliyeti Örnekleri

      Benzin konusunda oktan aracın sıkıştırma oranı ile alakalı. Yüksek sıkıştırmalı araca düşük oktan koyarsanız erken ateşleme olur araç sağlıklı çalışmaz. Tam tersi durumda çok bir problem yaşamazsınız. Uzun vadede çok önerilmez ama.

      Oktan oranları olarak TR ile hesaplama farklı TR deki 95 oktan US de 91 e denk geliyor. RON, MON değişik konular var.

      Amerika Birleşik Devletleri'nde Yaşam içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      Bende kendimdenbir güncelleme vereyin. Enparadan BofA ya 50k+ üstü transfer yaptım. 93 TL en para kesti. BofA da 30 dolar kesecekti. Hesaba 30 dolar düşük yattı ama sonra wire transfer adı altında 15 daha kesti toplamda 50 dolar masrafla göndemiş oldum. TR saatiyle cuma akşam yaptım brdaki hesaba Amerika saati ile salı öğleden sonra geldi.

      Bankacılık içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: Amerika'da Ehliyet Almak

      @denizci10, içinde söyledi: Amerika'da Ehliyet Almak

      Texas’da turist vizesi ile nasıl ehliyet alınır?

      Texas’da ehliyet almak için burada ikametgâhınızın olması ve en az 1 ay geçmiş olması lazım. Bunu ya kira kontratı ile ya da faturalarınız ile ispat ediyorsunuz. Hemen şunu sormayın kendinize Türk Ehliyeti orada 6 ay geçerli neden Texas Ehliyeti alalım? Burada ehliyet aynı zamanda ID yani kimlik yerine geçiyor. Mesela ben ehliyetlerimiz geldiğinden beri yanımda pasaport taşımıyorum çünkü pasaportlarımızı ve I-94 lerimizi taratıp ehliyetleri öyle verdikleri için onları görebiliyorlar. Ayrıca pasaportun kaybolması daha büyük risk olduğu için yanımda taşımamayı tercih ediyorum. Bir de ne olur ne olmaz diye pasaport ve vize fotoğrafını telefonumda taşıyorum. Neyse konumuzu dağıtmadan başlayım aşamalara.

      Öncelikle Texas’da eğer Texas’daki bir liseden mezunu değilseniz burada iki adet eğitim almanız gerekiyor. İlk eğitim bildiğiniz ehliyet kurallarını anlatan bir kurs. Bu ilk eğitimi alırken 2 kategori var. Adult yani 18+ yaş için olan, diğeri de Teen yani 14-17 yaş arası olan. Kendinize uygun olan eğitimi seçtiğinize emin olun. Zaten ücretleri de farklı. İlk eğitim yaklaşık 6 saat sürüyor. 9 bölüm var ve her bölümün sonunda 1-2 tane soru soruyor cevaplayınca diğer bölüme geçiyorsunuz. Bu eğitimin sonunda 25 soruluk sınav var ve 3 defa geçemezseniz ehliyet alamıyorsunuz maalesef. Ben eğitim aldığım kurumun linkini size bırakıyorum. Hem fiyatı diğerlerine göre uygun hem de kolay bir eğitim olduğu için tavsiye ederim.

      EasyTexasDriversEd.com - Online Traffic School, Defensive Driving and Senior Driver Safety Course Provider
      Diğer eğitim ise Impact denilen kazaların kötü senaryoların size izletildiği 3 bölümden oluşan ve sonrasında sınav olan bir eğitim. Bunun linkini de aşağı bırakıyorum.

      Impact Texas Drivers
      Bu iki kursu tamamladıktan sonra size sertifika veriyor bunlardan çıktı alıyorsunuz. Sonrasında aşağıdaki linkten randevu alıyorsunuz ve DPS e başvuruya gidiyorsunuz. Randevu alırken sizden SSN’in son 4 hanesini isteyecek korkacak bir şey yok oraya 9999 yazıp geçebilirsiniz. Bu arada önemli bir husus kim başvuracaksa herkesin randevusu olması gerekiyor yoksa işlem yapmıyorlar. Ama aynı anda kabine gidebiliyorsunuz bunda bir sorun yok. Sadece ikinizin de randevusu var mı diye kabinde kontrol ediliyor bilginiz olsun.

      Driver License | Department of Public Safety
      DPS’e giderken yanınızda götürmeniz gereken evraklar olacak hemen onları söyleyeyim.

      Pasaport,
      I-94,
      Araç sigortası, (eğer eşiniz de kullanacaksa arabayı onun ismi de yazmalı)
      Kira kontratı, (eşinizin ismi mutlaka yazsın)
      Adınıza kayıtlı faturalar,
      Bank Statments (son aylara ait olsun),
      Kredi kartı ekstresi (son aylara ait olsun),
      Tamamladığınız 2 adet eğitimin sertifikaları.
      Ayrıca DPS’e gittikten sonra ilk defa geldiğinizi söylüyorsunuz ve önce evraklarınızın kontrolünü yapıyorlar. Sonrasında randevunuzu onaylıyorsunuz ve size sıra numarası geliyor. Bu esnada kapıya yakın bir yerde formlar var onlardan adult olanı alıp doldurup ve sıra giriyorsunuz. Sıranız geldiği zaman sizi çağırdıkları kabine gidip evrak kontrolü, sonrasında parmak izi ve fotoğraf çekimi yapılıyor. En sonda da göz muayenesi yapıyorlar. Çok basit bir kağıdı kaldırıyorlar ve orada okumanızı istiyorlar. En altta da yeşil ve kırmızı renkleri ayırt etmenizi istiyorlar. En sonda $33 dolar alıyorlar bu işlemler için. Sonrasında size Road Test yapmak istiyor musunuz diye soruyorlar eğer isterseniz hayır deyip Road Test yapan okullar var oraya gidip sıra beklemeden hemen yapabilirsiniz bunun için de size kağıt veriyorlar ve bu kağıtla Road Test’e gidiyorsunuz. Biz zaman kaybetmemek adına hemen bildiğimiz bir kursa giderek kişi başı $75 karşılığında Road Test yaptırdık ve kapalı zarf içinde sınav kağıtlarımızı bize verdiler. Eve gelir gelmez hemen ilk boş güne yine randevu aldık aynı sayfadan ve 2 gün sonra DPS’e giderek aynı işlemleri yine yaptırarak bu sefer ehliyet başvurumuzu tamamlamış olduk. İkinci günde bizden $11 dolar ücret aldılar. Sonrasında ehliyetlerimiz 5 gün sonra evimize gelmiş oldu.

      Edit: Sevgili @charon un uyarısı üzerine ekliyorum bu kısmı. Önemli bir husus çünkü.

      Ehliyetlerimiz geldiği zaman da kontrol ettik ama zaten bunu en başta biliyorduk. Turist vizesi ile ehliyet aldığınız zaman ehliyetin son geçerlilik tarihi I-94 de belirtilen son kalma tarihiyle aynı oluyor. Yani burada ne kadar yasalsanız o zamana kadar size ehliyet veriyorlar. Statü değişikliği yaparsanız gidip yeniden ehliyete başvurmanız gerekiyor. Mesela bir tanıdığım 4 defa ehliyet değiştirmiş. Bizim için normal şeyler bunlar. Bilginiz olsun.

      Birkac ilave yapayim.
      Texas da yabanci ehliyet 3 ay gecerli.

      Test ve surus icin DPS de bedavaya yapabilirsiniz. Cok cok cok acelesi olmayanlara tavsiye ederim. Araba kullananlar icin cok kolaylar. Ama randevulari kontrol etmek gerek. Houstonda ben ve esim farkli zamanlarda ayni gune alip girip gectik, Austinde 2 ay sonraya veriyorlardi. (Gerci arkadas biraz aglayip 3 gun sonrasina randevu alabilmis ama risk) Randevu bulursaniz cok hizli halletme sansiniz var. Biz sabah 10 da girip oglen 2 de ehliyetlerle ayrildik.

      Surus testine sonra girecegim derseniz size gecici ehliyet veriyorlar. (Yaninizda ehliyeti olan biriyle kullanabilirsiniz). Sonra tekrar yenilerken bir 11 dolar daha vermek gerek. Ilk basta geciciyi istemem derseniz fazladan 11 vermezsiniz. Zaten bu surede TR ehliyeti kullandiginiz icin cok bir anlami olmayacaktir gecicinin

      Ehliyet ve Araba içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: ABD'de okul kaydı yaptıktan sonra Türkiye'deki okul ne oluyor?

      Bugün öğrendiğimize göre TR deki okullardan bu öğrenci yurtdışına gitti diye bir kayır girebiliyorlarmış. Bizim durumumuzdaki gibi zamanlaması kayacak kişiler bunu yapıp sonra oraya gidince ikametgahlarını amerikaya aldırıp çözülebiliyormuş.
      Bu bilgi Türkiye'deki okuldan gelen bilgi.

      Eğitim içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: (H1B) Çalışma Vizesi

      Merhabalar,

      Benimde sonunda sürecim tamamlandı sayılır. Bilgi olması için paylaşayım. Öncelikle çok hafife almışız onu belirteyim. Kura çıktıktan sonra 1 haftada herşeyi toplar hallederiz diyorduk ama firma ile görüşmeler gitti geldi vs derken 70. günde falan dosya submit oldu. Tavsiyem ne kadar kolay gözüksede saçma sapan bir durumdan vakit uzayabilyor. Önce DOL dan bir maaş onayı geliyor. Bizde çalışılacak adres yüzünden bu iki kere yapıldı. her biri 1 hafta sürdü. Onun peşine USCIS e gitti dosyalar. Bütün süreç ile avukat ilgilendi. Yazıların yazılması kargolanmalar, imzalanmalar, çeklerin gönderilmesi derken vakit akıp geçiyor.

      Buradaki uzun randevu tarihleri ve işverenin acil ihtiyacı sebebi ile Premium Processing yapıldı ve 10 gün içinde onay geldi. Daha sonra haziran sonunda ancak ocak başına randevu alabildik. Bunun peşine birkaç gün sonra bir yazı ile ihtiyacı belirtip premium processingden bahsederek randevuyu bayram sonrasına çekebildik. Gününü saatini konsolosluk kendi ayarladı.

      Randevu günüde konuşma 1 dakika falan sürmüştür. Eğitimimi ve oradaki pozisyonumu sordular sadece. Evrak olarak hazırlanması gerekenler randevu mailinde yazıyor. Hepsini ve ek olarak USCIS e giden bana ait belgelerin orjinallerinide (USCIS e herşeyin taraması gitti. Isveren çıktısını alıp dosyaya koydu sadece) yanımda götürmüştüm. Hiçbirine gerek olmadı. Sadece kabul belgei I797-B ye baktılar. Benim yanımda taramanın çıktısı vardı. Orjinali iş verene gidiyor. Onun orjinalini sordular. İş verende deyince çıktısı ile devam edildi.

      Artık sırada uçak bileti alıp ilk girişi yapmak var.

      Aslında uzaktan bakınca süreç çok kolay, siz cv, diploma hazırlayacaksınız, şirkette birkaç doküman toplayacak ve bir form var onu doldurup devam edeceksiniz.. Bunların hepsine ilk bakışta ne varki diyebilirsiniz. Ve belkide başarırsınız ama tavsiyem avukatla ilerlemeniz ve her adımda olaya dahil etmeniz. Dosyada job offer veya durumu destekleyici mektuplar olacak. Burada avukatın başka örnekler/dava/kararlar ile destekleyici bir şey yazması önemli olacaktır. En azından soru gelip sürecin uzamasını önleyecektir.

      Çalışma Vizeleri (H içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      Enpara app üzerinden yaptım. Ama dikkat edin hattınız açık olsun. Hemen geri aradılar kontrol için.

      Finansbanktan bilerek göndermedim. Üst segment müşteri olmama rağmen 93tl yerine 1800 lira gibi bir masraf istediler. Enpara finans arası USD transferi anında ve masrafsız oluyor. Hemen enpara ya atıp ordanda BofA ya gönderdim.

      Bankacılık içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      @ipeke, içinde söyledi: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      Ben bu hafta TEB den Bank of America'ya 31bin dolar gonderdim, birkac saat icerisinde hesabima gecti. Daha fazla gondermek istiyordum tek seferde ama online bankacilikta 1 milyon TL swift gonderim limiti var bunu degistiremiyorsun, o da 31bin kusur dolar yapiyordu gonderdigim tarihte.
      -176 tl TEB kesinti yapti(bunun icin TL hesabinizda para olmasi lazim oradan ayrica kesiyor yoksa gonderemiyorsunuz parayi)
      -15$ Bank of america
      -20$ araci firma/banka artik her neyse
      Ozet olarak 31bin dolari 35$ ve 176tl masraf ile birkac saat icerisinde ABD deki hesabima aktardim. Anladigim kadariyla bu 1 milyon tl gonderim limiti gunluk bir limit, geri kalan tutar icin tekrardan bir gonderim yapmayi deneyecegim. Tekrar tekrar kesinti olacak bunu istemeyenler icin sanirim banka ile temasa gecip genel mudurluge dilekce gondererek 1 milyon tl uzerinde dolar cikisi yapilabiliyormus ama benimki acildi denemedim.

      Yaklasik 1 ay once aynisini yasadim. 1 mio ustu oldugu icin resmen parayi gondermemek icin direndiler. En son amerikadaki su faturami gonderiyordum 🙂

      Bankacılık içinde yayımlandı
      wanti
      wanti

    wanti tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      @Nate, içinde söyledi: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      Merhabalar, 13 May 2024'te Enpara'dan Bank of America'ya USD transferi deneyimimi paylasmak isterim.

      Oncelikle, Enpara'da Ayarlar/Para transeri menusunden limitlerin transfer icin yeterli olduguna emin oldum.

      ABD bankalari IBAN'a dahil olmadiklarindan, transferi Enpara mobil bankacilik uzerinden yaptim, cunku internet subede SWIFT secenegini goremedim. Mobil bankacilikta "hesaba gonder" secenegini isaretleyerek alici banka hesap no ve SWIFT kodunu ilgili alanlara girdim. Aciklama kismina da alici bankanin uluslararasi para trasnferleri icin belirlemis oldugu "routing no" girdim.

      Tutar denemelerimde ayni gun icin hata almadigim azami tutar $31.100,00 idi. Onun uzerindeki her tutar icin hata aldim, oysa limit bu tutarin cok uzerindeki TL karsiligina denk geliyordu. Enpara musteri temsilcisine gore gunluk USD transfer limiti 50.000,00 imis.

      Transfer 13 Mayis'ta baslatilip 14 Mayis'ta BofA hesabina sorunsuz yansidi. Masraflar + kesinti asaigaki sekilde olustu.

      Enpara (gonderen): 247,00 TL masraf
      Chase (araci): $33,00 kesinti
      BofA (alici): $15,00 masraf

      Gonderen ve alici tarafinda da masraf olusmasinin sebebi 71A'nin SHA (shared) olmasi. 71F'yi tam olarak gostermemisler ama masraf cikti neticede.

      3d1b2b28-29c6-4910-a129-86ee9ae35b51-image.png

      Burada da goruldugu uzere, araci banka kesinitisi en maullak ve tahmin edilmesi zor olan gider. Cunku diger masraflar gonderen ve alici banka tarafinda bellidir. Enpara'ya hangi araci bankalari kullandiklarini sordugumda birkac farkli alternatiflerinin oldugunu ve hangisinin atanacagini bilemediklerini soylediler. Bir sonraki trasnfer denememde (yakinda olacagini sanmiyorum 🙂) Enpara'dan Chase hesabina yapmak istiyorum. Bakalim bu kez kendisi araci banka olabilen Chase yerine baskasi mi atanacak, ve yine vatandasa mi yansitilacak kesinti. Tabi bu SWIFT sisteminin de amaci belki vatandasi olabildigince opmek olabilir, genel olarak bankalarda oldugu gibi.

      Enpara'dan Chase transfer tecrubesi olan var midir?

      d0472fbe-1eb2-474b-b9b3-0611e576e698-image.png

      Benim yasadigimi yasamissiniz. 31.100$ 1mio TL nin karsiligi. Daha fazlasini yazili talimatla yapiyorlar ve ugrastiriyorlar.
      Komisyonda tamamane sans bence. Bofa ya gonderiyorum Chase araci oluyor, Chase e gonderiyorum Bofa araci oluyor. Birkac kere yaptim hepsinde aynisi oldu.

      Bankacılık içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      @ipeke, içinde söyledi: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      Ben bu hafta TEB den Bank of America'ya 31bin dolar gonderdim, birkac saat icerisinde hesabima gecti. Daha fazla gondermek istiyordum tek seferde ama online bankacilikta 1 milyon TL swift gonderim limiti var bunu degistiremiyorsun, o da 31bin kusur dolar yapiyordu gonderdigim tarihte.
      -176 tl TEB kesinti yapti(bunun icin TL hesabinizda para olmasi lazim oradan ayrica kesiyor yoksa gonderemiyorsunuz parayi)
      -15$ Bank of america
      -20$ araci firma/banka artik her neyse
      Ozet olarak 31bin dolari 35$ ve 176tl masraf ile birkac saat icerisinde ABD deki hesabima aktardim. Anladigim kadariyla bu 1 milyon tl gonderim limiti gunluk bir limit, geri kalan tutar icin tekrardan bir gonderim yapmayi deneyecegim. Tekrar tekrar kesinti olacak bunu istemeyenler icin sanirim banka ile temasa gecip genel mudurluge dilekce gondererek 1 milyon tl uzerinde dolar cikisi yapilabiliyormus ama benimki acildi denemedim.

      Yaklasik 1 ay once aynisini yasadim. 1 mio ustu oldugu icin resmen parayi gondermemek icin direndiler. En son amerikadaki su faturami gonderiyordum 🙂

      Bankacılık içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      @Emre-Kurtulmuş Hesabi actiktan 5 dakika sonra yaptim sikinti olmamisti.

      Bankacılık içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      @Ferhat-ŞENER Enpara. Bugune kadar sikintisizdi. Bu sefer tam 1 hafta surdu. En son dakikalarca laf ettikten 10 dakika sonra isleme alindi.

      Bankacılık içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      Guncelleme yapayim. Gecen carsambadan beri gondermemek icin resmen direniyor banka. Yazili talimat gonderdikten sonra 2 3 gun oyaladi. Daha sonra istedikleri belgeler
      1- Buradaki bankanin hesap cuzdani
      2- Oturma Izni
      3- Buranin kimligi
      4- Burada adima ait fatura

      Bunlarida gonderdikten sonra is daha trajikomik hale geldi. Talimatin tarihi eski kalmis onu guncellemek gerekiyormus 🙂 Sonuc olarak hala gelmedi

      Bankacılık içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      @Legar Bofa ya dolar olarak gonderecekseniz swift: BOFAUS3N ve kendi account numberinizi yazmaniz gerek.

      Dun yaptigim islemde devamli sistem hatasi aliyordum musteri danismaniyla gorusme sonrasi yeni bir kural ciktigini ogrendim. 1mio tl karsiligindan daha fazla bir tutar gonderecekseniz yazili talimat gerekiyormus. Talimat kimlik resmi vs birseyler istiyorlar.

      Bankacılık içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: ABD-Türkiye Arası Para Transferleri

      Son donemde ikametgahi US olup kendi kendine 50k+ para gonderen oldu mu acaba? Herhangi bir sikinti yasadimi ?

      Bankacılık içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: Healthcare, Obamacare, Sağlık Sigortası

      @hakan-altun kimseyi zan altinda birakmayayim ama kazanip gostermemek de baska bir opsiyon olabilir. uc asagi bes yukari ne kadar gelire ne kadar yardim oldugu belli.

      Sağlık içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: H1B ile tax return

      Video hic yapmadigim icin biraz zor. Anca bir kanala davet lazim 🙂 Aslinda olay sizin fiziken nerde oldugunuz diye hatirliyorum. Siz direkt normALde doldurabilirsiniz.

      Vergi Sistemi içinde yayımlandı
      wanti
      wanti
    • RE: (H1B) Çalışma Vizesi

      @Emin-Karakaya ilk sene izellikle haziran sonrasi gelirseniz biraz sancili. bir baslik acmistim onu okursaniz bu seneki tecrubem var.

      Çalışma Vizeleri (H içinde yayımlandı
      wanti
      wanti