• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. Ferhatyılmaz
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    • Profil
    • Takip Edilenler 0
    • Takipçiler 2
    • Konu 0
    • İleti 13
    • En İyi 2
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    Ferhatyılmaz

    @Ferhatyılmaz

    15
    İtibar
    41
    Profil Görüntülemeleri
    13
    İleti
    2
    Takipçiler
    0
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:

    Ferhatyılmaz Takip etme Takip Et

    Ferhatyılmaz tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: DV2024 Sohbet Odası

      Selamlar herkese. Benim abd'de yaşayan 5 arkadaşım var. Bu kişilerin hepsinin de durumu oldukça iyi. (Single house evleri var, hatta ikisinin ikinci evleri de var) takip ettiğim ve konuştuğum kadarıyla hobilerine, gezmelerine de vakit ayırıyorlar. Bunların dördü evli ve çocuklu bu arada. İkisi 17 yıldır orada yaşıyor(beraber work and travel ile gitmiştik, onlar kaldılar) diğer üçü de ortalama beş senedir oradalar.

      Evet millet sosyal medyada vs hep pozitif pompalıyor abd'ye göçmek ile ilgili, evet olumsuz sonuçlanan, yapamayıp dönen de çok insan var. Var var da arkadaş bence zaten bu başaramayan insanlar Türkiye'de de başarılı insanlar değiller. Duygusal metaneti gelişmemiş, kırılgan, mesleki yetisi olmayan, fırsatları göremeyen, hep şikayet eden, motivasyonları düşük insanlar zaten bırak ABD'yi Dünya'nın bütün ülkelerinde başarılı olamayacak ve her zaman sorunu dışarıda arayacak insanlardır. Ama iş ahkam kesmeye gelince en iyisini onlar yapar. Kendileri başaramamış ya, kimse başaramasın isterler.

      Ben her zaman talihsiz istisnalar dışında, bir insanın kaderini kendisinin cizecegine inanan biriyim ve 40 yaşıma kadar Türkiye'de çizdiğim kariyerden memnunum. Asgari ücretin yaklaşık yedi katı kadar kazanıyorum, evim, arabam ve bir ailem var. Eşim e ticaret yapıyor. Green card çekilişi kazandığımızda oturduk haftalarca düşündük. Plan yaptık. Amerika'da hayat kurmuş onlarca kişiyle(tanıdık vasıtasıyla) iletişime geçtik. En uygun eyaleti, iş ve okul fırsatlarını araştırdık. Ne kadar para harcarız, kısa vadeli, uzun vadeli hedeflerimiz nelerdir, analiz ettik, fikir aldık, değerlendirdik. Şu an kesinlikle eminiz ki Amerika'daki hayatımız burada yaşadığımız hayattan daha kaliteli, daha güvenli, çocuklarımız için daha avantajlı olacak.

      Demek o ki; eğer böyle bir fırsat yakaladıysanız, belirli bir zamaniniz olacak gitmeden önce. Bu zamanı iyi değerlendirip, orada iş yapmanızı sağlayacak bir yeti edinin(var ise ne ala), para biriktirmeye çalışın, dilinizi geliştirin, gideceğiniz yerin kültürünü öğrenin, spor yapıp sağlıklı bir bedene ve iyi bir görünüme ulaşmaya gayret edin. Baltayı bileyin yani. Ha yok bunları yapmayıp, araştırmadan, körlemesine ya da birilerine güvenip giderseniz kusura bakmayın da 50k dolar da 500k dolar da çöp olabilir. Günün sonunda bunun ülkeyle alakası yok, kendinizi de götüreceksiniz çünkü oraya. Mentaliteniz kapitalist düzene uygun değilse, para kazanmak için kendinizi sıkmak istemiyorsanız Türkiye'de de muhtemelen kaliteli bir hayata sahip olamayacaksınız. Ha bunun dışında düşünüp, ocağım kaynasın, bir de üzerime yağmur yağmasın diyen biriyseniz zaten burada da mutlu olursunuz ne gerek var tee okyanus ötesine gidip, zahmet çekmeye.

      Saygılar

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Ferhatyılmaz
      Ferhatyılmaz
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      Selamlar herkese,

      Biz de bugün Ankara'da vize mulakatimiza girdik. Bir çok arkadaş yazmış zaten neredeyse bire bir aynı şeyleri yaşayarak süreci tamamladık. Bunu yazmamın sebebi, bizim süreçteki ufak bir ayrıntı aslında;

      Asıl talihli olan eşim Fransa doğumlu ve biliyorsunuz evrak listesinde orijinal dogum belgesi isteniyor. Biz evragi son anda bulduk ve tercüme ettirdik. Bu arada affidavit, formül A vs herseyi destekleyici belge olarak yanımıza aldık lakin onlarla hiç ilgilenmediler. Direkt olarak orijinal belgeyi talep ettiler ve oldukça şüpheli yaklaştılar. Hatta neredeyse süreci ap'ye bırakacaklardı ama sanırım sonradan gelen supervisor gibi bir hanımefendi evragin yeterli olacağını söylemiş olsa gerek ki vizemizin onaylandığını duyduk. Her hangi bir sarı kağıt vs bir sey vermediler. Congrats your visa has approved dendi. Lakin bugun status kontrol ettiğimde ap yazıyor; bu normal bir durum mu bunu sormak istedim size.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Ferhatyılmaz
      Ferhatyılmaz

    Ferhatyılmaz tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      Bir soruyla daha yine karşınızdayım arkadaslar 🤦🏽‍♂️ biraz önce gtspremium'dan mail aldık. Ben ais kaydı yaparken ups izmir şube teslim yerini seçmiştim. Adrese olan değil. Fakat gelen mailde Ankaradan, randevu alip teslim alabilirsiniz gibi bir bilgi var. Ya da linke tıklayarak eve kargolayalim gibi bir seçenek var, orada da state kısmında yaşadığım ilçe yok, hatta bir çoğu yok. (1010 tl ödemeli olan seçenek)

      Şimdi ben Ankaraya mi gitmek zorunda kalacağım yoksa bu aiste belirttiğim izmir ups Konak şubesine mi gönderilir? Deneyimleyen var mi bu durumu? Özellikle izmirde. Ucagimizda 13'ünde çünkü

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Ferhatyılmaz
      Ferhatyılmaz
    • RE: DV2025 Mülakat Deneyimleri

      Selamlar herkese,

      Biz de bugün Ankara'da vize mulakatimiza girdik. Bir çok arkadaş yazmış zaten neredeyse bire bir aynı şeyleri yaşayarak süreci tamamladık. Bunu yazmamın sebebi, bizim süreçteki ufak bir ayrıntı aslında;

      Asıl talihli olan eşim Fransa doğumlu ve biliyorsunuz evrak listesinde orijinal dogum belgesi isteniyor. Biz evragi son anda bulduk ve tercüme ettirdik. Bu arada affidavit, formül A vs herseyi destekleyici belge olarak yanımıza aldık lakin onlarla hiç ilgilenmediler. Direkt olarak orijinal belgeyi talep ettiler ve oldukça şüpheli yaklaştılar. Hatta neredeyse süreci ap'ye bırakacaklardı ama sanırım sonradan gelen supervisor gibi bir hanımefendi evragin yeterli olacağını söylemiş olsa gerek ki vizemizin onaylandığını duyduk. Her hangi bir sarı kağıt vs bir sey vermediler. Congrats your visa has approved dendi. Lakin bugun status kontrol ettiğimde ap yazıyor; bu normal bir durum mu bunu sormak istedim size.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Ferhatyılmaz
      Ferhatyılmaz
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      Arkadaşlar selamlar herkese. Ais adres kaydı yapmak için siteye girdiğimde Avrupa sekmesinde Türkiye çıkmıyor. Bunu yaşayan sadece ben miyim şu an yoksa sayfa falan mı değişti? Bilen varsa yönlendirebilirse sevinirim. 🙂

      Ayrıca, eşimin Fransa doğum belgesini Fransızcadan İngilizceye yeminli tercüman ile çevirdik. Bunu ekstradan noter, apostil vs yaptırmaya gerek olacak mı?

      Ayrıca, biz diğer evrakları e devletten aldık ve adli sicil kaydı dışında ingilizce alabileceğimiz bir evrak yok, Türkçe olarak veriyor sistem. Bu sorun olur mu? Son gelen mülakat mailinde evlilik cüzdanı için ingilizce kopyası alınacaktır diye parantez içinde belirtilmiş. Lakin bu Türkçe.

      Son olarak, bizim fotoğraflarımız 4 ay önceye ait. Yeniden çektirmek gerekir mi sizce? Bu konuda bir kaç yerden "fotoğraftakine benzemiyorsunuz" diye tekrar yeni fotoğraf istediklerini gördüm.

      Şimdiden zamanınız için çok teşekkür ederim.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Ferhatyılmaz
      Ferhatyılmaz
    • RE: Green card bankada para mevzusu

      Selamlar herkese,

      Bizim bankamızda 15k dolar ve 1m tl vadede paramız var. 4 kişilik bir aile olarak NCarolina bölgesine gideceğiz. Bu paraları 1 ay içinde aile desteği ile hesabımıza koyduk, dolayısıyla 6 aylık bir dokum olmayacak lakin 40k dolara tekabül eden bir para görünecek. Sizce bu hesabın bu olduğu sekilde dökümü alınsa bize bir sorun çıkarır mı? Cok teşekkürler şimdiden

      Yeşilkart (Greencard) ve Göçmenlik içinde yayımlandı
      Ferhatyılmaz
      Ferhatyılmaz
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      Herkese merhaba. Küçük bir kafa karışıklığımız oldu eşimle de onunla alakalı bilgisi ve ya tecrübesi olanlar varsa yardımcı olabilirse çok sevinirim.
      Eşim Fransa doğumlu, 10 ay sonra daha bebekken Turkiyeye geliyorlar. Kimliğinde Fransa/nice olarak yazıyor doğum yeri ve elimizde Fransa'daki hastanede yapılan aşı ve muayene bilgilerinin olduğu bir el yazması defter var. Doktoru bunu Fransızca olarak tutmuş her muayeneye geldiklerinde. Biz bunu belgeleri tercüme ettirip, noterde onaylatacağız. Lakin sıkıntı olur mu diye soracağım konu şu; elimizde doğum belgesi yok ve Fransa konsolosluğundan dahi yardım alamadık. Annesi "ya hiç vermediler ya da ben kaybettim" diyor. Ki kaybetse aşı ve muayene defterini de kaybederdi. Sizcebu şekilde mülakata girsek sorun olur mu?

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Ferhatyılmaz
      Ferhatyılmaz
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      Arkadaşlar herkese selamlar. Forumda biraz dolaştım ama mülakatta banka dökümü gösterme hakkında spesifik endişelerim oluştu. Şöyle ki biz 4 kişilik bir aile olarak sanırım 30k dolar göstermek yeterli oluyor. Fakat ben bu parayı kredi çekerek tamamlayıp, hesapta ne kadar para olduğunun belgesini alıp, sunsam kabul ediliyor mu? Yani bu para bize kredi yoluyla girmiş olacak ve ben 6 aylık bir döküm göstermeyeceğim. Sadece bankadaki parayı belgeleyeceğim. Bu sorun yaratır mı? Evimizi satılığa çıkardık ama muhtemelen görüşme gününe yetismeyecek. (Bu arada ev aslında bizim ama annemin uzerine kayıtlı, yani bir mal olarak gösteremiyoruz.)

      Bu konularda bilgisi ya da tecrübesi olan varsa aydınlatırsa çok çok sevinirim. Şimdiden teşekkür ederim:)

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Ferhatyılmaz
      Ferhatyılmaz
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @aliaytac41 Ali Bey çok teşekkür ederim. Bugün mail atacağım kcc'ye. Siz unganlar muayenesi icin nasil planlama yaptınız? Biz mülakattan 1 ay önce alacağız ki verem şüphesi ile test gönderirlerse süreç 2 aya kadar uzuyormuş. Neticede Ekim ayına sarkarsa vize alamama talihsizliği olabilir diye düşündük. Acaba bu sonuç Ekim'de gelse vize hakkımızı kayıp mı ediyoruz yoksa negatif sonuç beklenerek ap'ye mi kalınıyor? İlla ki birileri tecrübe etmiştir ve yazmıştır da ben denk gelmedim forumda.

      Bir diğer konu da aşı konusu. Biz direkt orada olmak üzere gidecegiz, çok kasmayın zaten illaki bir kaç aşı yapıyorlar deniyor çünkü.

      İyice uzattım ama 😃 bir de hesapta para gösterme konusunda bir trick var mi bildiğiniz? Bizim yeterli paramız var ama süreçte yapacağımız masrafların bir kısmını da bunun içinden kullanacağız. Yani bankadan aldığımız dökümle reel uyuşmayacak.

      Saygılar:)

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Ferhatyılmaz
      Ferhatyılmaz
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @onuru çok teşekkür ederim. Bu arada dosyamız ready olarak görünüyor ceac'te. Bunun anlamını görüşme için tarih planlanmış mı, planlanacak olarak mı alıyoruz?

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Ferhatyılmaz
      Ferhatyılmaz
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      @aliaytac41 selamlar Ali Bey. Bizim numaramız 5700lerde ama henüz mail gelmedi. State gov green card sekmesine bilgilerimizi girip kontrol sağladığımızda ilk gün aldığımız çekilişi kazandığımız yönünde bir bilgilendirme ekranı çıkıyor. Her hangi bir değişiklik yok o formda. Nereden bakabiliriz ya da mail mi atmalıyız kcc'ye ya da Ankara'ya sizce?

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Ferhatyılmaz
      Ferhatyılmaz
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      Arkadaşlar selamlar herkese.

      Benim sıram 5700lerde. Dosyamı tasimadim çünkü danışmanlar "sayınız küçük, taşımanıza gerek yok" demişlerdi. Şu an 2200lerde Ankara randevuları Şubat ayı için. Sizce randevu alamama gibi bir durum olabilir mi? Çünkü artık taşıyamıyorum diye biliyorum. Fikir verebilirseniz çok sevinirim. Saygılar

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      Ferhatyılmaz
      Ferhatyılmaz