ABD`ye neden Danimarka, Isvec, Finandiya gibi ulkelerden gocmen gelmiyor ile ilgili konuda bir yorumda bulunmak isterim. Amerikada okudugum zamanlarda ilk dikkatimi ceken sey, yurtta temizlik gorevlileri, kampuste guvenlik gorevlileri, yemekhanede bulasikcilar, pizza dagitimi yapan insanlar... hemen hemen hepsi, ki bence hepsi gocmenlerden olusuyordu. Amerikalilar bu isleri yapmak istemiyor. Green Card programimin bir noktada amaci bu isleri yapacak motivasyona sahip insanlari getirmek oldugunu dusunuyorum. Elbette kazanan doktorlar/muhendisler de var, ama oran olarak oldukca az. Istisnalar elbette vardir ancak istatistiki olarak varyans kucuktur. Yani, ortalama basvuran profile medyan dersek, bunun etrafindaki dagilim (varyans) dusuktur. Bu nedenle saniyorum ki OECD yasam kalitesi endeksine gore bu yazinin da konusu olan ulkelerden insanlar bu programa basvurmaz. Bu acidan, bu programi zamaninda Almanyanin yaptigi misafir isci programina benzetiyorum.
Herkesin GC`a kavusmasini ve guzel bir hayat yasamasini temenni ederim. Saygilarimla.