• Kayıt Ol
    • Giriş
    • Arama
    • Kategoriler
    • Güncel
      • Popüler Konular
      • Beğenilen İletiler
    • Popüler Konular
    • Beğenilen İletiler
    • Takip Duvarı
    • Takip Edilen Başlıklar
    • Yer İmleriniz
      • Kullanıcılar
      • Gruplar
    • Kullanıcılar
    • Gruplar
    • Harita
    • Takvim
    • Social Media
      • Facebook Group
      • YouTube Channel
      • Facebook Page
      • Twitter Page
      • Instagram Page
    • Arama
    1. Ana Sayfa
    2. benfranklin
    Üyelik oluşturma, email adresi onayı veya foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!
    B
    • Profil
    • Takip Edilenler 0
    • Takipçiler 0
    • Konu 0
    • İleti 5
    • En İyi 1
    • Tartışmalı 0
    • Gruplar 0

    benfranklin

    @benfranklin

    3
    İtibar
    17
    Profil Görüntülemeleri
    5
    İleti
    0
    Takipçiler
    0
    Takip Edilenler
    Katılım Tarihi: Son Çevrimiçi Zamanı:

    benfranklin Takip etme Takip Et

    benfranklin tarafından gönderilen en iyi iletiler

    • RE: AOS (Adjustment of Status) ile Green Card almak

      Merhaba herkese,

      Uzun zamandır bu foruma aktif olarak bakmıyorum ama başka bir forumdan (https://forums.immigration.com/forums/lottery-visas-dv.119/) çok fayda gördüm ve DV-2025 AOS sürecimi burada da paylaşmak istedim. Özellikle ABD'de ailesi olmayan ve sponsor bulamayan F-1 öğrencileri için faydalı olabilir diye düşünüyorum. Umarım birilerine yardımcı olur.

      Benim CN'im EU21XXX Ağustos ayında current oldu. ABD'de üniversite öğrencisiyim ve tam bursluyum. ABD'de hiçbir yakınım yok ve tanıdıklarımdan I-134 doldurmaları ricasında bulunmak istemedim. Bu yüzden public charge şartını karşılamak için AOS dosyama ek olarak şu belgeleri ekledim:

      – Üniversitemden 2023–24, 2024–25 ve 2025–26 akademik yıllarına ait burs mektupları
      – 2026 yazı için kabul aldığım yüksek maaşlı staj teklif mektubu

      DS-260 doldurmadım. F-1 statüsünde olduğum için ve CN'imin ne zaman current olacağını bilmediğimden, immigrant intent göstermemek adına bu riski almak istemedim.

      Tam zaman çizelgem şöyleydi:

      – DV fee posta: 11/06
      – DV fee cashed: 17/06
      – 2NL: 24/06
      – AOS posta: 27/06
      – Lockbox'a teslim: 01/07
      – AOS fee cashed: 10/07
      – NOA teslim: 16/07
      – Biometrics EMMA üzerinden reschedule edildi: 22/07 (ilk planlanan randevu 06/08'ti)
      – Philadelphia field office’a walk-in denemesi: 29/08
      – Congressional inquiry gönderimi: 29/08
      – Congressional inquiry yanıtı: 11/09 – "Bağlantımız, dosyanın işleme alındığını ve büyük ihtimalle 30 Eylül'den önce sonuçlanacağını ama garanti veremeyeceklerini söyledi."
      – New card being produced: 22/09
      – Green card teslim: 01/10
      – Yeni SSN posta ile geldi: 06/10

      Biraz detay vermem gerekirse:

      29 Ağustos’ta hala bir güncelleme almadığım için Philadelphia field office’e walk-in denedim. Officer ile görüşemedim ama güvenlik görevlisi sağ olsun beni ofiste çalışan biriyle görüştürdü. Orada tek DV AOS başvurusu yapan kişi olmadığımı, ofisin DV deadline'ını bildiğini söyledi. Bana congressional inquiry yapmamı önerdi ve o gün içinde hemen inquiry gönderdim.

      11 Eylül’de temsilcimin ofisinden geri dönüş aldım. USCIS liaison ile görüşmüşler. Liaison, dosyamın işleme alındığını, bir sorun görünmediğini ve büyük ihtimalle 30 Eylül’den önce sonuçlanacağını ama net bir şey söyleyemeyeceklerini belirtmiş.

      Hiç mülakata katılmadım, waived oldu. 22 Eylül’de "New card being produced" güncellemesini aldım. Fiziksel green card 1 Ekim’de elime ulaştı. Yeni SSN ise 6 Ekim’de posta ile geldi.

      SSA hakkında önemli bir not: Green card elime ulaştıktan birkaç gün sonra yerel SSA ofisine gittim çünkü I-485 formunda işaretlememe rağmen SSN hemen gelmez diye düşündüm. Sonradan öğrendiğime gore, SSA ofisleri walk-in kabul etmiyormuş. Böylece, birkaç saatim boşuna gitti. Herhangi bir işlem yapamadım. Zaten birkaç gün sonra yeni SSN otomatik olarak posta ile geldi. Acil bir durumunuz yoksa, SSA’ya gitmeden önce 1–2 hafta beklemenizi öneririm.

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      B
      benfranklin

    benfranklin tarafından gönderilen son iletiler

    • RE: AOS (Adjustment of Status) ile Green Card almak

      Merhaba herkese,

      Uzun zamandır bu foruma aktif olarak bakmıyorum ama başka bir forumdan (https://forums.immigration.com/forums/lottery-visas-dv.119/) çok fayda gördüm ve DV-2025 AOS sürecimi burada da paylaşmak istedim. Özellikle ABD'de ailesi olmayan ve sponsor bulamayan F-1 öğrencileri için faydalı olabilir diye düşünüyorum. Umarım birilerine yardımcı olur.

      Benim CN'im EU21XXX Ağustos ayında current oldu. ABD'de üniversite öğrencisiyim ve tam bursluyum. ABD'de hiçbir yakınım yok ve tanıdıklarımdan I-134 doldurmaları ricasında bulunmak istemedim. Bu yüzden public charge şartını karşılamak için AOS dosyama ek olarak şu belgeleri ekledim:

      – Üniversitemden 2023–24, 2024–25 ve 2025–26 akademik yıllarına ait burs mektupları
      – 2026 yazı için kabul aldığım yüksek maaşlı staj teklif mektubu

      DS-260 doldurmadım. F-1 statüsünde olduğum için ve CN'imin ne zaman current olacağını bilmediğimden, immigrant intent göstermemek adına bu riski almak istemedim.

      Tam zaman çizelgem şöyleydi:

      – DV fee posta: 11/06
      – DV fee cashed: 17/06
      – 2NL: 24/06
      – AOS posta: 27/06
      – Lockbox'a teslim: 01/07
      – AOS fee cashed: 10/07
      – NOA teslim: 16/07
      – Biometrics EMMA üzerinden reschedule edildi: 22/07 (ilk planlanan randevu 06/08'ti)
      – Philadelphia field office’a walk-in denemesi: 29/08
      – Congressional inquiry gönderimi: 29/08
      – Congressional inquiry yanıtı: 11/09 – "Bağlantımız, dosyanın işleme alındığını ve büyük ihtimalle 30 Eylül'den önce sonuçlanacağını ama garanti veremeyeceklerini söyledi."
      – New card being produced: 22/09
      – Green card teslim: 01/10
      – Yeni SSN posta ile geldi: 06/10

      Biraz detay vermem gerekirse:

      29 Ağustos’ta hala bir güncelleme almadığım için Philadelphia field office’e walk-in denedim. Officer ile görüşemedim ama güvenlik görevlisi sağ olsun beni ofiste çalışan biriyle görüştürdü. Orada tek DV AOS başvurusu yapan kişi olmadığımı, ofisin DV deadline'ını bildiğini söyledi. Bana congressional inquiry yapmamı önerdi ve o gün içinde hemen inquiry gönderdim.

      11 Eylül’de temsilcimin ofisinden geri dönüş aldım. USCIS liaison ile görüşmüşler. Liaison, dosyamın işleme alındığını, bir sorun görünmediğini ve büyük ihtimalle 30 Eylül’den önce sonuçlanacağını ama net bir şey söyleyemeyeceklerini belirtmiş.

      Hiç mülakata katılmadım, waived oldu. 22 Eylül’de "New card being produced" güncellemesini aldım. Fiziksel green card 1 Ekim’de elime ulaştı. Yeni SSN ise 6 Ekim’de posta ile geldi.

      SSA hakkında önemli bir not: Green card elime ulaştıktan birkaç gün sonra yerel SSA ofisine gittim çünkü I-485 formunda işaretlememe rağmen SSN hemen gelmez diye düşündüm. Sonradan öğrendiğime gore, SSA ofisleri walk-in kabul etmiyormuş. Böylece, birkaç saatim boşuna gitti. Herhangi bir işlem yapamadım. Zaten birkaç gün sonra yeni SSN otomatik olarak posta ile geldi. Acil bir durumunuz yoksa, SSA’ya gitmeden önce 1–2 hafta beklemenizi öneririm.

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      B
      benfranklin
    • RE: DV2025 (2025 Green Card Lotosu) Aşamaları

      Merhabalar. KCC aracılığıyla dosyasını Hong Kong'a taşımayı düşünen talihlilerden biriyim. Okuduğum mülakat tecrübelerinden anladığım kadarıyla Hong Kong'a dosyasını taşıyan çoğu kişinin mülakatı oldukça olumlu geçiyor (dosya taşıma sürecindeki zorluklar ve finansal yük hariç). Sormak istediğim soru ise şu: Acaba Hong Kong'un önceki yıllarda KCC aracılığıyla dosya taşıdığı için sorun çıkardığı ya da herhangi bir başka sebepten ötürü vizesini onaylamadığı kimse var mı?

      Forumdaki 2023, 2024 ve 2025 Hong Kong tecrübelerinin çoğunu okudum ancak olumsuz hiçbir tecrübeye rastlamış değilim o yüzden emin olmak istedim. Gözümden kaçan tecrübeler varsa affınıza sığınıyorum.

      Greencard Lotosu (Diversity Visa) Süreci içinde yayımlandı
      B
      benfranklin
    • RE: AOS (Adjustment of Status) ile Green Card almak

      Merhabalar. DV2025 talihlisi olarak daha hiçbir süreç başlamadan soru soracağım için affınıza sığınıyorum.

      Şu anda Amerika'da F-1 vizesi ile lisans eğitimimi devam ettiriyorum. Önümüzdeki ay ikinci sınıfa başlayacağım ve sene içerisinde inşallah AOS yoluyla green card başvurusu yapacağım. Ancak AOS'un finanslarla alakalı kısmına daha hazırlıklı olabilmek için şu şekilde bir sorum var:

      Şu anda eğitimimi %100 burslu bir şekilde sürdürüyorum. Yurdundan yemeğine, kitabından uçağına her şeyimi üniversitem karşılıyor. Buna ek olarak cep harçlığı için part-time çalışıp yıllık aşağı yukarı 5 bin dolar para kazanıyorum. İlk yılımdan W-2 formum ve tax returnlerim mevcut. Ne yazık ki ailemin ya da herhangi bir tanıdığımın beni finansal olarak destekleme imkânı yok, bu yüzden de banka hesabımda yüklü miktarda para göstermem imkansız. Çalışıp biriktirdiğim para hariç (yaklaşık 3 bin dolar) para göstermemem sorun olur mu? Üniversitemden aldığım burs miktarına dair mektubum var. Diğer gereken dokümanlarla birlikte (W-2, tax return, bank statement, part-time işten maaş bordrosu) burs mektubumu göndermem yeterli olur mu? Yoksa şimdiden finansal durumumu nasıl güçlendirebileceğime dair araştırmalar yapmaya başlayayım mı?

      F-1 vize randevumda burs mektubum tek başına yeterli olmuştu. Officer ne banka çıktısına ne de başka bir dokümana bakmamıştı. Yine benzer bir süreç olması mümkün mü?

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      B
      benfranklin
    • RE: AOS (Adjustment of Status) ile Green Card almak

      @erenotti Cok tesekkurler abi. FO'lari biraz daha arastirip AOS yapacagim olmazsa ikametimi tasiyacagim. Sonrasi Allah'a emanet bakalim.

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      B
      benfranklin
    • RE: AOS (Adjustment of Status) ile Green Card almak

      Herkese merhabalar,

      Oncelikle bu forumu kuranlara ve degerli bilgilerini paylasanlara tesekkur etmek istiyorum. Uzun post icin de affiniza siginiyorum. 
      Ben CN'i yuksek DV2025 talihlilerinden biriyim (2024EU21xxx). Ankara'nin DV2025 icin mulakat dagitmasini bekleyecegim ama Ankara'dan umudu cogunlukla kestim, baska cozumler arayisindayim.

      An itibariyla lisans egitimimi F-1 vizesiyle Amerika'da devam ettirdigim icin adjustment of status yapmaya hakkim var ancak kafamda hala su soru isaretleri duruyor:

      1-) Hala DS-260 formunu doldurmus degilim. AOS icin gerekli olmadigini biliyorum ama tavsiye edildigini okudum. Formu doldurmak immigrant intent sayildigi icin yaz tatilinden Amerika'ya donerken sorun ciksin istemiyorum. Formu simdi doldursam Amerika'ya donusumu riske atmis olur muyum? Vizemin gecerliligi 2028'e kadar. 
      2-) Anladigim kadariyla AOS'in success rate'i gayet yuksek. Bu tabii ki FO'ya ve talihlilerin durumuna degisebiliyor ancak cogu basvuran mali yil bitmeden GC'lerini aliyor. Her ne kadar daha uzun surse de bu yolu secenler fazla hayal kirikligina ugramiyor. Dogru mudur?
      3-) Basvurulara hizli ve iyi donen FO'lari nasil bulabilirim? Universitemin bulundugu sehirdeki (Philadelphia) FO'nun iyi/kotu olup olmadigini nasil anlayabilirim? Yabanci forumlara da baktim ama cok ulasilabilir bir bilgi gibi gelmedi bana. 
      4-) Kazakistan dogumluyum ve onceden Kazak vatandasiydim. Anne tarafindan bircok akrabam Kazakistan'da yasiyor. Almaty Konsolosluguna case'imi Ankara'dan tasimalari icin email atsam olur mu? Eger reddederlerse KCC'yi bilgilendirip CN'im current oldugu zaman AOS'ten devam ederim (Bunu yapmak istemememin ana sebebi GC'imi erken almak istemem. Anladigim kadariyla AOS, CP'den daha uzun suruyor).

      Cevaplariniz icin tesekkur eder iyi gunler dilerim.

      Tüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
      B
      benfranklin