Değerli Arkadaşlar; sürecim hakkında bilgi vererek AOS düşünenlere fikir vermesi adına yazmak istedim. 2025**8600 case number ile sürecimi takip etmeye başladım. Çok detaylara girmeyeceğim. 29 Ocak 2025 tarihinde New York'a kız arkadaşım ile giriş yaptım, avukatımı tuttum ve detayları konuşarak sürecimi başlattım. İlk başlarda; ben, dosyamı 50-60 ncı gün vermek istiyordum ancak 90 gün bekleme konusunu avukatım çok önemsediği için bekleme kararı aldım. ( malum red yememek / zaman kaybetmemek için koz vermemek gerek uscis'e ) Bu arada Nisan ayının sonunu beklerken evlenme kararı alarak, New York'ta 19 Mayıs'ta evlendim
Eşimi de bu arada dosyaya ekledik ve bir çok evrak hazırlığı sonrası avukatım dosyamızı içeriye Haziran 2025 sonunda verdi. 5 Ağustosta parmak izine çağrıldık, 29 Ağustosta da görüşmeye çağrıldık. Aynı gün onaylandı. Avukatımız bizi görüşme öncesi çok korkutmuş olsa da officer, evlilik konusunda hiç zorlamadan görüşmeyi tamamladık. Ancak uzun yıllardır süren bir ilişkiydi ve bir çok resim / bilet / voucher paylaştık. Eşime sadece nerede / nasıl tanıştınız diye sordu, bana hiçbir şey sormadı.
Burada özellikle AOS konusunda uyarımı süreç ve masraflar açısından yapmak istiyorum. Airbnb ile her ay ortalama 4 bin usd gibi konaklama ve en az 2 bin usd civarında da yeme içme vb masrafları eklediğimizde ayda 6 bin usd den aşağı hareket edilmiyor. İki kişi olmak bizi psikolojik olarak çok rahatlattı. Yalnız olmak çok baş edilesi olmayabilir. 2 kişi avukatlık ücreti,fee, medical exam( ortalama 700 usd/kişi başı) avukatın ayrıca görüşmeye katılması ve biz tercüme hizmeti alınca ortalama 10 bin usd ‘ye yakın bir masrafta buraya yaşam dışı masraf olarak eklemelisiniz.
Sonunda 7 ay sürse de süreci olumlu şekilde tamamladık; çok mutluyuz
( bu arada neden yurt dışında başka bir ülke denemediniz diyenler olabilir, haklılar; en mantıklı yöntem o görünüyor zaten.. Biz yakın ailemiz/ dostlarımız Amerikada diye burayı tercih etmiştik ancak son anda tavırları değişince mecburen airbnb’de kalmak zorunda kaldık; son anda programımızı da tamamen değiştirip Hong kong vb bir ülkeye taşımadık ancak taşımak daha sağlıklı hamle olurmuş
canımız sağolsun dedik )
emreugur tarafından gönderilen en iyi iletiler
-
RE: AOS (Adjustment of Status) ile Green Card almakTüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
-
RE: AOS (Adjustment of Status) ile Green Card almakTüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
Mr.Orion 'a cevapları için teşekkür ederim. Bildiğim kadarıyla yazdıkları tamamen doğru.
Kubilay Bey; 1) dosyanız içeriye verdikten sonra turist vizesi için var olan 6 aylık süre , süresiz hale geçiyor. Ancak kesinlikle ülkeden çıkış yapamıyorsunuz. Ne siz ne de başvuran eşiniz. Eğer ülke dışına izinsiz çıkarsanız, başvurunuzdan vazgeçmiş sayılıyorsunuz. İzin almak konusu da çok spesifik bir konu olmakla birlikte mantıklı da gelmiyor bana; çünkü zaten zaman dar ve Amerikada bürokrasi yavaş; her şey mektupla ilerliyor
izin almaya çalışmak , alınırsa geri dönüp tekrar işleme devam etmek sağlıklı olmaz inancındayım. 2) Amerikaya giriş yaptıktan sonra dosya işlemini başlatmak için 90 gün bekleniyor; eğer beklemeden dosyanızı işleme aldırırsanız officer dosyanızı reddeder, sonra tekrar basvuru yapılır illa ki ama sorun olur mu açıkcası bilemiyorum. bu riski göz alabilmek için avukattan sonuclarını öğrenmek lazım. 3 ) Çalışma izniniz yok, çalışamazsınız; ülkeyi terk edemezsiniz; sadece gezip tozabiliyorsunuz
Türkiye de var olan işinizi uzaktan takip edebilirsiniz. ( gizli çalışmak ya da kayıtsız ticaret yapmak gibi şeyleri deneyenleri gördüm) 4 ) Daha önce yazdığım gibi; basvuru yapanlar kesinlikle ülke dışına çıkamıyor; çıkarsa başvurusundan vazgeçmiş sayılıyor. Bu yola girerken en az 5 ay bekleyeceğinizi varsaymalısınız. Masraflar konusunda açıkcası kaldığınız yere ve yiyip içmenize göre farklılık olabilir ama New York'ta aylara göre değişse de 3.500-4.500 usd ile konakladık .. Belki uzun vadeli kiralama ile ya da başka eyalette daha ucuza bu sağlanabilir. Umarım faydalı olabilmişimdir. Selam ve Saygılar
emreugur tarafından gönderilen son iletiler
-
RE: AOS (Adjustment of Status) ile Green Card almakTüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
Mr.Orion 'a cevapları için teşekkür ederim. Bildiğim kadarıyla yazdıkları tamamen doğru.
Kubilay Bey; 1) dosyanız içeriye verdikten sonra turist vizesi için var olan 6 aylık süre , süresiz hale geçiyor. Ancak kesinlikle ülkeden çıkış yapamıyorsunuz. Ne siz ne de başvuran eşiniz. Eğer ülke dışına izinsiz çıkarsanız, başvurunuzdan vazgeçmiş sayılıyorsunuz. İzin almak konusu da çok spesifik bir konu olmakla birlikte mantıklı da gelmiyor bana; çünkü zaten zaman dar ve Amerikada bürokrasi yavaş; her şey mektupla ilerliyor
izin almaya çalışmak , alınırsa geri dönüp tekrar işleme devam etmek sağlıklı olmaz inancındayım. 2) Amerikaya giriş yaptıktan sonra dosya işlemini başlatmak için 90 gün bekleniyor; eğer beklemeden dosyanızı işleme aldırırsanız officer dosyanızı reddeder, sonra tekrar basvuru yapılır illa ki ama sorun olur mu açıkcası bilemiyorum. bu riski göz alabilmek için avukattan sonuclarını öğrenmek lazım. 3 ) Çalışma izniniz yok, çalışamazsınız; ülkeyi terk edemezsiniz; sadece gezip tozabiliyorsunuz
Türkiye de var olan işinizi uzaktan takip edebilirsiniz. ( gizli çalışmak ya da kayıtsız ticaret yapmak gibi şeyleri deneyenleri gördüm) 4 ) Daha önce yazdığım gibi; basvuru yapanlar kesinlikle ülke dışına çıkamıyor; çıkarsa başvurusundan vazgeçmiş sayılıyor. Bu yola girerken en az 5 ay bekleyeceğinizi varsaymalısınız. Masraflar konusunda açıkcası kaldığınız yere ve yiyip içmenize göre farklılık olabilir ama New York'ta aylara göre değişse de 3.500-4.500 usd ile konakladık .. Belki uzun vadeli kiralama ile ya da başka eyalette daha ucuza bu sağlanabilir. Umarım faydalı olabilmişimdir. Selam ve Saygılar -
RE: AOS (Adjustment of Status) ile Green Card almakTüm Göçmen Kategorileri İlgilendiren İşlemler içinde yayımlandı
Değerli Arkadaşlar; sürecim hakkında bilgi vererek AOS düşünenlere fikir vermesi adına yazmak istedim. 2025**8600 case number ile sürecimi takip etmeye başladım. Çok detaylara girmeyeceğim. 29 Ocak 2025 tarihinde New York'a kız arkadaşım ile giriş yaptım, avukatımı tuttum ve detayları konuşarak sürecimi başlattım. İlk başlarda; ben, dosyamı 50-60 ncı gün vermek istiyordum ancak 90 gün bekleme konusunu avukatım çok önemsediği için bekleme kararı aldım. ( malum red yememek / zaman kaybetmemek için koz vermemek gerek uscis'e ) Bu arada Nisan ayının sonunu beklerken evlenme kararı alarak, New York'ta 19 Mayıs'ta evlendim
Eşimi de bu arada dosyaya ekledik ve bir çok evrak hazırlığı sonrası avukatım dosyamızı içeriye Haziran 2025 sonunda verdi. 5 Ağustosta parmak izine çağrıldık, 29 Ağustosta da görüşmeye çağrıldık. Aynı gün onaylandı. Avukatımız bizi görüşme öncesi çok korkutmuş olsa da officer, evlilik konusunda hiç zorlamadan görüşmeyi tamamladık. Ancak uzun yıllardır süren bir ilişkiydi ve bir çok resim / bilet / voucher paylaştık. Eşime sadece nerede / nasıl tanıştınız diye sordu, bana hiçbir şey sormadı.
Burada özellikle AOS konusunda uyarımı süreç ve masraflar açısından yapmak istiyorum. Airbnb ile her ay ortalama 4 bin usd gibi konaklama ve en az 2 bin usd civarında da yeme içme vb masrafları eklediğimizde ayda 6 bin usd den aşağı hareket edilmiyor. İki kişi olmak bizi psikolojik olarak çok rahatlattı. Yalnız olmak çok baş edilesi olmayabilir. 2 kişi avukatlık ücreti,fee, medical exam( ortalama 700 usd/kişi başı) avukatın ayrıca görüşmeye katılması ve biz tercüme hizmeti alınca ortalama 10 bin usd ‘ye yakın bir masrafta buraya yaşam dışı masraf olarak eklemelisiniz.
Sonunda 7 ay sürse de süreci olumlu şekilde tamamladık; çok mutluyuz
( bu arada neden yurt dışında başka bir ülke denemediniz diyenler olabilir, haklılar; en mantıklı yöntem o görünüyor zaten.. Biz yakın ailemiz/ dostlarımız Amerikada diye burayı tercih etmiştik ancak son anda tavırları değişince mecburen airbnb’de kalmak zorunda kaldık; son anda programımızı da tamamen değiştirip Hong kong vb bir ülkeye taşımadık ancak taşımak daha sağlıklı hamle olurmuş
canımız sağolsun dedik )