Yeni arac alacaksaniz cok dert degil...
Eskide ise markadan ziyade bakim onemli...
Gecen bir post vardi... 3500 dolara clean title temiz toyota honda diye... Satilik ozgurluk heykeli var kelepir diye yazar dedim simdi birisi altina Bulur musunuz? elinde patladigi sandigi ama basit bir hatasi olan bir arabayi birisi verir size... Sansiniz yaver gider vs...
Ayni sinif, ayni segment, ayni yillara ait Amerikan, japon kore vs araclar arasinda mekanik parcalarda farklar olmaz yada cok azdir. O tamircinizin sizi 'inandirmasi'...
Ford fusion ile mazda6nin neredeyse tum parcalari ortak... Hatta bazi volvo land rover gibi arabalarda da benzer parcalar var...
Toyota ile GM aisin sanziman kullanir bir cok modelinde...
Toyotanin kucuk araclarini artik mazda uretiyor...
Premium sinifa cikarsaniz kaporta ve kozmetik parca fiyatlari degisir elbette... Ama balata, yag, buji, coil vs gibi parcalar aynidir...
Mesela 8 silindir Mercedes buji, bobin vs degisimi 6 silindir Toyotadan cok cok daha kolaydir. Nissandan da Mazdadanda....
Ama bu soylediklerim cogunlugun soylemine ters oldugu icin inanan cok az cikacaktir... Yillardir farkindayim
Son olarak. Tamirde en cok geliri toyota honda vs sahiplerinden elde ediyorduk. Genellikle gocmen, arabaya yatirim gibi bakan, ucuza satmaktan korkan, 'Japon ariza yaptiysa vardir bir bildigi, amerikan olsa daha kotu olurdu' diyerek geri alamaycagi paralari araca gomenler sagolsun tamircileri zengin ediyor... Halbu ki her markanin tas gibi araclari vardir. Bazen yeni teknoloji denerler, cuvallarlar... Onlardan uzak durmak lazim...