Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

Kredi kartı ile yapılan harcamaların bankaya itiraz yoluyla geri alınması (Dispute a charge, refund)

  • ⭐⭐

    Amerika’da mal yada herhangi bir servis aldigimizda memnun kalmayabiliyoruz. Urun hatali cikabiliyor yada aldiginiz servis soz verilen gibi olmayabiliyor. Amazon ebay gibi kolay return yapilan yerler icin bu yola basvurmaniza gerek yok. Yapilan islemlere dispute a charge deniyor. Fraud yani sahtekarlik olan islemlerde yapilan dispute farkli bir durum. Ben ondan bu konuda bahsetmeyecegim. Oncelikle belirtmeliyim ki yaptigim hicbir islemde haksiz degildim. Avantaj elde etmeye calismadim. Haksiz yere paranizi geriye almaya calismak hem etik olmaz hem de uzun vadede bankalardaki kredibilitenizi olumsuz etkiler. Kendi yaptigim dispute islemlerinden orneklerle devam edeyim.

    • Florida’dan kasirga nedeniyle zorunlu olarak Atlanta’ya gitmistik. Herkes kuzeye dogru kactigi icin otel bulmak cok zordu. Ilk buldugumuza yert ayirtip 5 gun kalmistik. Otel asiri pisti kopek cisi kokuyordu. Yan odadan gelen erotik sesler nedeniyle de uyuyamadik 🙂 diger otellerde dolu oldugundan cikamadik. Eve dondugumde ilk is american express kartimin websitesinden dispute islemi yaptim. dispute islemine baslamadan once sistem hizmet aldiginiz yer ile iletisime gectiniz mi diye soruyor. Ben bu kismi asmak icin dispute yapmadan once sorun yasadigim firmaya e-mail atiyorum. 1-2 gun cevap bekliyorum. Parami geri istiyorum. Cevap hic gelmezse yada olumsuz olursa dispute islemini baslatiyorum. Otel konusuna donecek olursak onlar attigim email’e cevap vermediler. Amex’den dispute baslattim. $600 geri aldim. Amex dispute confirm olur olmaz parayi hesabiniza geri aktariyor. 45 gun inceleme suresi olacagini ve bu sure zarfinda eger firma hakli gerekceler sunabilirse parayi geri odemek zorunda kalabileceginizi soyluyor. Ben amex ile yaptigim hicbir dispute isleminde basarisiz olmadim onu da belirteyim. Diger bankalarda da dispute yapabilirsiniz ancak ben riskli gordugum alisverislerimi sagladigi kolayliklar ve guven acisindan hep amex ile yapiyorum.

    • Bir firmadan $2000 civari mal almistim. Cogunlugu hatali geldi. Iade ettim. $1000 civarini kabul etmeyip parayi vermediler. Amex den dispute baslattim. Bu defa firmayla email yazismalarim oldugu icin firmayla iletisime gectiniz mi kismina evet diyip devam ettim. Sonuc olarak lehime sonuclandi parayi geri aldim. Firma ile de muhattap olmak zorunda kalmadim. Email yazismalarimda kesinlikle firma ile tartismiyorum. Memnuniyetsizligimi belirtip talebimi iletiyorum.

    • Havalanina giderken araba kiralamistim. Araba asiri sigara kokuyordu arabayi vermeden once koku sikip gizlemislerdi sigara kokusunu. Farketmedim. Tabi 3 saat yol islence oldu. Firmaya email attim hemen geri donus yapip ozur dilediler. 2 gun bedava araba kiralama kuponu verdiler dispute etmedim.

    • Nissan serviste arabayi rutin kontrole soktum arti aku degistirdim. Ilk defa gittigim bi servisti. Herseyden avantaj elde edip fazla fazla para aldilar. Ayrica onlara servise goturdukten sonra kapinin kilidi de bozuldu onu da tamir etmek icin $800 istediler. Ayni yerde islem yaparken 2 kere iscilik ucreti aldilar. Kisacasi asiri sinir oldum 🙂 musteri yetkililerine cok agir bir email attim. Parami geri istedim. Tabiki cevap vermediler. Amex den $980 lik servis ucretini dispute ettim. Kapinin otomatik kilidini bozduklarina saysinlar.

    • hellofresh firmasindan cabuk pisirmelik yemek siparis ediyordum. Iptal etmeme ragmen evde olmadigim zamanda otomatik paket gonderdiler ve kartimdan rizam disinda para cektiler. Aradim parami istedim vermediler. Tabi ki dispute ettim ve geri aldim 🙂

    En onemli konuyu tekrar etmek gerekirse yalan beyan asla vermeyin. Sadece mal yada hizmet hatasi varsa isin kolayina kacip fraud diye ihbar etmeyin. Dispute etmenin en guzel kismi firma ile muhattap olmak zorunda kalmiyorsunuz. Tabi bunu yaptiktan sonra buyuk ihtimal o firmayla bir daha alisveris yapamayacaginizi da unutmayin

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @goodluck elinize saglik sayin @goodluck , bu konuda American Express ve Discover bence de diger bankalardan birer adim ondeler... Zaten bu iki network, kendi kredi kartlarini basan bankalar oldugu icin de kendi kurallarini kendileri belirleyerek ve uygulayarak cok hizli hareket edebiliyorlar. Ben de guvenilirligi sorun olabilecek harcamalar icin genelde bu iki network'u kullanmaya calisiyorum. Visa ve Master Card ise musterilere daha cok sorun cikariyor ve bir sorun oldugunda daha cok belge(kanit) istiyor genellikle. American Express ve Discover'da "magaza sucsuz oldugunu kanitlayana kadar sucludur" anlayisi mevcut...

    Amex orneklerini siz vermissiniz... Ben de Discover'a ornek vereyim. Daha once Discover kredi kartim ile otel rezervasyonu yapmistim; fakat seyahatten 2 hafta once rotamiz degisince rezervasyonu iptal edip yeni bir otelde rezervasyon yaptim. Otelin paranin tamamini geri odemesi gerekiyordu fakat geri odemeyip, ne emaillerime ne de telefonlarima cevap vermediler, ben de Discover'a durumu aktarinca 3 gun sonra 300 dolarimi hesaba geri yatirmislardi.

    Genelde bu harcamalar icin Amex ve Discover'i kullandigim icin diger bankalarin verdigi Visa ve Master Card ile pek dispute deneyimim olmadi ama daha sorunlu olduklarini reddit'teki orneklerden biliyorum.

    Chase Bankasi ve Citibank ile "fraud" deneyimim olmustu. Gerci bu baslikta fraud yok demistiniz, ama Visa ve Master Card icin de iyi bir sey yazmis olayim 😃 Chase'in verdigi Visa kredi kartimda birkac yil once noel zamani 45 dolarlik bir harcama vardi ve bana ait olmayan bir harcama idi, Chase'i arayip bilgi verince parayi geri vermislerdi ve ayrica kartimin da numarasini yenilemislerdi. Bir de Citibank'in verdigi Master Card'imi cok supheli bir site icin kullanmistim. Cin menseili ve daha once hic duymadigim, gormedigim bir siteydi ama almak istedigim urun baska bir yerde yoktu. Mastercard Citibank altinda "sanal kart" sansi sagladigi icin bu kart ile harcama yapmistim, bu sitenin sorunlu bir site olabilecegini tahmin etmistim o nedenle kendi numarami vermedim. Ve bekledigim gibi urun bana ulasmadi, kargolanmadi bile 🙂 Citibank'a "dispute" yapip durumu anlatinca hizli bir sekilde 38 dolarimi geri vermislerdi.

    Bu "dispute" konusunda en cok zorluk cikaran "populer" bankalar ise Capital One ve Wells Fargo sanirim... Ben zaten kisisel olarak bu bankalardan uzak duruyorum ama genelde bu bankalar hakkinda cok iyi seyler okumadim 🙂

  • ⭐⭐

    $70 civari hazir yemek dispute islemini bank of america visa kartimdan yapmistim. Tutar ufak oldugu icin cok ustelemediler hemen verdiler. Yuksek tutar olsaydi zorlarlar miydi denemedim bilemiyorum o yuzden. Bank of amerika atm $900-$1000 yutmustu. Tam tutari emin olamadim. $1010 dedim. Hemen hesabima geri koydular. Ama fraud konusunda bank of america beni cok yordu ve zorladi. Bariz bir fraud olmasina ragmen 3 hafta bekletip uzmuslerdi. Tutar $9000 idi

  • ⭐⭐⭐

    @goodluck @crazycells okurken vay be dedim gerçekten😅 Forumdaki Amerika deneyimlerini okurken bazen ‘biz ne kadar şanssızız millet olarak’ diye düşünüyorum. Bu dediğiniz olaylar bizde o kadar zor çözülebilecek ya da asla çözülemeyecek şeyler ki çoğu zaman insanlar uğraşmak bile istemiyor. Kredi kartı hırsızlığı vb durumlarda geri ödeme yapılıyor mu bilmiyorum, deneyimlemedim ama 2 sene önce hepsiburadadan aldığım İPhone’u kutudan çıkarınca çerçevesinde bir sürü çizik leke gibi şeyler olunca anında iade etmek istemiştim. Maalesef hem iphone mağazası hem hepsiburadadan olumsuz cevap almıştım. Uzun müşteri hizmetleri görüşmeleri sonuç vermeyince tüketici hakem heyetinden paramın iade edilmesini talep etmiştim. Sanırım 4-5 ay sonra İphone fiyatını daha ucuz gösterip paramı iade etmişti Hepsiburada 😅 Daha fazla uğraşmak istemeyip konuyu kapatmıştım. Sonra da tesadüfen Amerika’ya gitmiş bir öğrenci videosunda 1 ay önce aldığı ve kullandığı İphone u sebepsiz iade ettiğini sonra da yeni iphone aldığını söylediğinde içim yine cız etmişti 😂

  • ⭐⭐

    @dytmelek, içinde söyledi: Kredi kartı ile yapılan harcamaların bankaya itiraz yoluyla geri alınması (Dispute a charge, refund)

    @goodluck @crazycells okurken vay be dedim gerçekten😅 Forumdaki Amerika deneyimlerini okurken bazen ‘biz ne kadar şanssızız millet olarak’ diye düşünüyorum. Bu dediğiniz olaylar bizde o kadar zor çözülebilecek ya da asla çözülemeyecek şeyler ki çoğu zaman insanlar uğraşmak bile istemiyor. Kredi kartı hırsızlığı vb durumlarda geri ödeme yapılıyor mu bilmiyorum, deneyimlemedim ama 2 sene önce hepsiburadadan aldığım İPhone’u kutudan çıkarınca çerçevesinde bir sürü çizik leke gibi şeyler olunca anında iade etmek istemiştim. Maalesef hem iphone mağazası hem hepsiburadadan olumsuz cevap almıştım. Uzun müşteri hizmetleri görüşmeleri sonuç vermeyince tüketici hakem heyetinden paramın iade edilmesini talep etmiştim. Sanırım 4-5 ay sonra İphone fiyatını daha ucuz gösterip paramı iade etmişti Hepsiburada 😅 Daha fazla uğraşmak istemeyip konuyu kapatmıştım. Sonra da tesadüfen Amerika’ya gitmiş bir öğrenci videosunda 1 ay önce aldığı ve kullandığı İphone u sebepsiz iade ettiğini sonra da yeni iphone aldığını söylediğinde içim yine cız etmişti 😂

    Bunlar Amerika’nin iyi yonleri. Gecmiste guzel ve saglam kaziklar yiyip cozemedigim cok oldu. Zamanla ve tecrubeyle artik yedigim kaziklari en aza indirmis durumdayim 😀 piyasayla olan her turlu alisverisimde kar zarar farki konusunda baya bir kardayim. Ancak bunlar hep son zamanlarda ogrendikce ve tecrubeyle olustu. Gecmisimde Amerika’da yedigim ve cozemedigim kaziklarin acisi bazen aklima gelir ve hissederim. 😀


  • BoA ile benim birkac tecrubem oldu.

    Bir keresinde Karaip adalarina tur reservasyonu yapmistik. Onden $750 odeme yapmistik. Sonra bizim planlar degisti ve iptal ettik. Parayi geri gondermediler. Birkac defa telefon ile ugrastim, herkes topu bir baskasina atti ve bir turlu net bir cevap alamadim. BoA kredi kartina dispute yaptim ve 1 hafta sonra parayi gonderdiler.

    Bir defa da benzin istasyonunda coffee falan almistim, hatali charge yaptilar. Benden onceli musterinin aldiklarini da bana odettiler. Acelem oldugundan receipt de almamistim. Sonra hesap kontrol ederken farkettim. Sadece $25 civarindaydi ama yine de dispute yaptim. Parayi gonderdiler.


Benzer Başlıklar

  • 19
  • 8
  • 2
  • 3
Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

89
Çevrimiçi

40.2k
Kullanıcı

4.3k
Konu

420.1k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum