Oncelikle iki ana vergi cesidi vardir:
1- Income tax - Gelir vergisi (federal ve bazi eyaletler ve bazi yerel 'local' vergiler - yil sonunda beyan edilir)
2- Maas (payroll) vergileri (federal ve bazi eyaletler hem calisandan hemde isverenden alirlar - Brut maasdan kesilir ve size kesinti sonrasi net maas kalir)
Birde harcamalarinizdan dolayi bulundugunuz eyalete gore sales tax var.
Property tax denilen emlak vergileri var.
Bunlarin disinda miras, hediye, faiz ve kumar gelirleri ile diger baska bircok alanda degisik oranlarda vergiler vardir.
Kisaca; Brut maasinizdan her seferde belli oranlarda federel ve eyalet (bulundugunuz eyalete gore) kesilir. Sizin elinize gecen kesintilerden sonraki net miktar. Bulundugunuz eyalete gore harcarken birde sales tax odeyebilirsiniz. Yil sonu geldiginde, tax return yapacaksiniz. Yil boyunca sizden kesilen vergileri ve toplam gelirinizi beyan edeceksiniz. Tabii ki durumunuza gore baska bazi odediginiz vergileri de beyan edeceksiniz. Ayrica, bazi "qualified' harcamalarinizin belli oranlarini da tax credit olarak geri alacaksiniz. Sonucta, tum bunlar hesaplandiginda, ya IRS'e borclu olacaksiniz ve odeme yapacaksiniz yada fazla vergi odemisseniz, alacakli olacaksiniz ve tax refund alacaksiniz. Tax return (vergi beyani) yapmak icin online websiteleri var veya muhasebeciler var. Genelde bunu yapma zamani Ocak ortasinda baslar ve Nisan ortasinda biter.