Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz forum@yesilkartforum.com adresine email gönderebilirler!

Abd ye girerken Ziynet Eşyası hakkında



  • Slm.Merak ettiğim bir konu var..Türkiyedeyken olan hatırası olan ve ya birikim olarak tutulan değerli madenlerden altın.Pırlanta vs.gibi ziynet eşyasının sokulurken nasıl bir yol izlenmektedir?Ne tür bir belge vs.taşımak uygun olur.?Yok ise ne yapılabilir?Ya da Tr de satıp nakite çevirmek mi uygundur?Abd de ise bu tür ikinci el satışını yapabilecek yerler var mıdır!?Uluslararası sertifikası olan ürünler için nasıl bir yol izlenmektedir..Bilgisi olan arkadaşlar değerli yorumlarınız için teşekkürler..
    Saygılarımla.😊



  • @Yavuz-Kaya hocam uçakla girerken zaten üzerinizdeki ziynet eşyası ve para miktarı soruluyor diye biliyorum . Girerken belirtirseniz herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız. Lakin bildiğim kadarıyla "çeyrek altın alayım , burma bilezik alayım yatırım amacı ile" gibi şeyler pek söz konusu değil ekstra olarak bildiğim kadarıyla amerikada mücevherat için kullanılan altın genelde 14 ayar altın oluyor. Uluslararası sertifikalı mücevheriniz ise sertifikası ile beraber dünyanın her yerinde satışa çıkarılabilir.



  • @mr-hakan çok teşekkürler.Aslında merak ettiğim diğer konu ise götürdüğümüz bu eşyaların maddi ihtiyaç oluştuğu zaman gittiğimiz yerde eyalett zarar etmeden de satışını yapabilirmiyiz?ya da bununla ilgi bilgi edinebileceğimiz düzgün bir link ve ya site varmıdır?



  • @yavuz-kaya malesef bilgim yok bahsettiğiniz konuda . Bilgisi olan arkadaşlar cevap verecektir


  • Banned

    @crazycells in mutlaka bir bilgisi vardır diye düşünüyorum ben. 🙂 açıkçası bu benim de merak ettigim bir konu. Hiç bir şey yapamazsam bir Altın hesabı açtırırım TEB den ve BOA dan kullanırım diye düşünüyorum iş bulamadıgım takdirde bu beni bir süre idare eder. Nasıl makul mu bu düşüncem?



  • @sinem-akçam hocam teb de altın hesabı açıp amerikada kullanabileceğinize emin değilim . Amacınız iş bulamama durumunda paranızı ziynet eşyalarınız ile karşılamaksa ziynet eşyalarınızı şimdiden dövize çevirin


  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @yavuz-kaya Abd ye girerken Ziynet Eşyası hakkında içinde söyledi:

    Slm.Merak ettiğim bir konu var..Türkiyedeyken olan hatırası olan ve ya birikim olarak tutulan değerli madenlerden altın.Pırlanta vs.gibi ziynet eşyasının sokulurken nasıl bir yol izlenmektedir?Ne tür bir belge vs.taşımak uygun olur.?Yok ise ne yapılabilir?Ya da Tr de satıp nakite çevirmek mi uygundur?Abd de ise bu tür ikinci el satışını yapabilecek yerler var mıdır!?Uluslararası sertifikası olan ürünler için nasıl bir yol izlenmektedir..Bilgisi olan arkadaşlar değerli yorumlarınız için teşekkürler..
    Saygılarımla.😊

    Sorun olmadan ABD'ye girebilirsiniz. Eger birikim olarak goruyorsaniz o durumda yine 10.000 dolar ustunu kapida beyan etmeniz gerekecek. Eger kaynagi belliyse ve belgeleri sizdeyse taninizda tasiyabilirsiniz ama baskalarindan hediye vs. olarak aldiysaniz o durumda kanimca gerek olmayacaktir.



  • @crazycells çok teşekkürler.Peki uluslarası sertifikası olan pırlanta nın ihtiyaç oluşması durumunda abd de satmak istesek uygun ve güvenilir alım satım yapan kurum varmıdır.?
    Değer anlamında herhangi bir kayıp oluşmadan
    satabilirmiyiz?



  • @mr-hakan teşekkür ederim.Evet bir kısmını öyle yaptım.Fakat hatırası olanları yanımda götürmek istiyorum.


  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @yavuz-kaya Abd ye girerken Ziynet Eşyası hakkında içinde söyledi:

    @crazycells çok teşekkürler.Peki uluslarası sertifikası olan pırlanta nın ihtiyaç oluşması durumunda abd de satmak istesek uygun ve güvenilir alım satım yapan kurum varmıdır.?
    Değer anlamında herhangi bir kayıp oluşmadan
    satabilirmiyiz?

    Deger kaybi olmadan satmaniz oldukca zor sanirim 🙂 Pirlanta ya da daha genel tabirle elmas cok degerli bir madde degil, asil kullanim alani gosteris 🙂 Bulmasi da zor degil, zaten kendisi nadir de degil... tamamen elmas cikarma isleminde bir tekel soz konusu oldugundan sisirilmis bir fiyati var. Sokaktaki insan bunu bilmiyor ama saticilar biliyor 🙂 o nedenle satin aldiginiz an %50 degerini kaybediyor gibi dusunebilirsiniz.

    Eger cevresinde altin, platin, titanyum, gumus zincir veya halka varsa belki deger kaybini %30'lara indirebilirsiniz ama cok da umitli olmayin. Soyle bir site var bildigim, cevremdeki gemologist arkadaslar bu siteyi guvenilir buluyor ve elindeki mucevheri satmak isteyen kisilere bu siteyi oneriyor:

    https://www.therealreal.com


Log in to reply
 

Benzer Başlıklar

  • 41
  • 3
  • 8
  • 1144

90
Online

8.2k
Users

2.4k
Topics

135.8k
Posts

| | | |

Powered by NodeBB