Üyelik oluşturma ve foruma giriş konusunda sorun yaşayan üyelerimiz [email protected] adresine email gönderebilirler!

  • Herkese Merhaba,2019 talihlisiyim ve Türkiye'de Easa(avrupa) lisansına sahip yetkili Uçak Teknisyenliği yapıyorum.Amerika'da da mesleğime devam etmek istiyorum.Fakat Amerika'da FAA lisans geçerli ve EASA lisansını FAA lisansına çevirmek mümkün değil.Sıfırdan FAA lisansı sınavlarına/mülakatlarına girmek gerekiyor. Ben senelerce yurt içi ve yurt dışında sınavlara girmiş maddi ve manevi bu lisansı almak için senelerce çok uğraşmış biri olarak EASA lisansı ile çalışabileceğim firmalar var mı ? Prosedürler,gereklilikler,maaş ve sosyal haklar hakkında deneyimli arkadaşlardan bilgi almak istiyorum.Şimdiden Teşekkür ederim.

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    Dediginiz gibi EASA lisansini FAA'ya cevirmek pek mumkun degil; ama EASA lisansini kisa sureli de olsa gecerli saydirabilirsiniz. FAA'nin bu lisansi onaylamasi icin basvuru yapmaniz lazim:
    https://www.faa.gov/licenses_certificates/airmen_certification/foreign_license_verification/


  • Daha önce sanırım konuyu yanlış yere açtığım için admin beni bu konuda yönlendirdi. Eski konumda yazdığım gönderiyi buraya kopyalıyorum.

    "Merhaba,

    Öncelikle herkese iyi forumlar. Benim çok fazla sorum olmasına rağmen sorularımın özeti ABD'de Türkiye'den aldığım diploma ile uçak teknisyeni olabilir miyim olacak.

    22 yaşındayım, İstanbul Üniversitesi'nde uçak teknolojisi okuyorum. Bu sene 1. sınıfım seneye mezun oluyorum. Henüz okuduğum için haliyle bu alanda iş tecrübem de yok. Ancak İngilizcem iyi ve TOEFL'la bunu belgelemeye çalışıyorum.

    Türkiye'den aldığım diploma ile, hiç iş tecrübem olmadan ABD'de uçak teknisyeni olabilir miyim?

    FAA A&P lisansı almak için Türkiye'den aldığım diploma işe yarar mı?

    Uçak bakım teknisyeni olmasam bile havacılıkla ilgili bir imalat fabrikasında da çalışabilirim. İHA olur, uçak vb. fark etmez. İmalat fabrikasında çalışmak için nasıl bir yol izlemeliyim?

    Son olarak ordunun herhangi bir biriminde uçak teknisyeni olabilir miyim?"


  • @rogue İlk olarak EASA ile alakalı bir kaç güncelleme yapayım.Araştırdığım iş başvuruları sonucunda EASA lisansını kabul eden Avrupa menşeli firmalar var.Easa ile de iş bulunabilir yani.
    FAA alıp Aircraft Mechanic olmak için gereklilikler FAA'nin kendi sitesinde mevcut inceleyebilirsiniz şöyle bırakayım: https://www.faa.gov/mechanics/become/basic/
    Anladığım kadarıyla havacılık sektöründe belli bir süre tecrübe istiyor.Yaptığı sözlü,yazılı ve pratik sınavlardan havacılık sektöründe tecrübesiz insanların geçeceğini zannetmiyorum.

    Öncelikle okulunuzun ve bölümünüzün Amerika'da denkliği bu konuda belirleyici olacaktır fakat lisanssız olarak da havacılık sektöründe iş bulabilirsiniz, ücretler düşük olur ve spesifik bir sertifikaya sahip değilseniz bu iş için başvuran sayısı da çok olacaktır. Henüz greencard cıkmadıysa okuldan sonra Türkiye'de bir işe girin ABD'de iş başvurusu yaptığınızda göstereceğiniz bir tecrübeniz olsun. THY'nin teknisyen açığı var ve sürekli teknisyen alıyor şansınız çok bu konuda. Az çok demeyin tecrübe herşeydir.


  • Merhabalar ben de green card 2019 talihlisi ve ucak teknisyeniyim agustos ayinda thy ye basladim abd ye 1 yil gelip gitmeyi ve thy de 1 yili doldurmayi dusunuyorum tecrube icin ama abd ye geldikten sonra nasil bir surec izleyecegim konusunda bir fikrim yok bu konuda yardimci olabilecek olan var mi acaba ?


  • Türkiye'de FAA almak mümkün mü peki


  • konuyu ufaktan guncel hali ile yazayim. Bende ucak teknisyeni olarak yillarca turkiyede calistim hem thy hem ozelde simdi amerikaya yerlestik FAA aliyorum bende oncelikle adamlar bizi foreign olarak degerlendiriyor, EASA veya SHGM gibi dusunmeyin tek ortak nokta tecrube defteri istemeleri. Benim surec suanda su sekilde:
    1- Yerel FSDO ofisine internetten basvuru yapiyorsunuz size bir inspector atiyorlar. Benim inspector koronadan dolayi tum belgelerimi online email atmami istedi. google drive veya zip yapmayin ben 6 email seklinde yolladim. cunku drive attigimi kabul etmediler ve bunu bana 15 gunde anca soylediler.
    2- Tecrubenizi ve diger belgelerinizi onaylarlarsa ( Logbook. kalite tecrube yazisi ingilizce. calisma belgesi uucak bakim baskanliktan ingilizce. tip ve yetki belgelerimi. thy de FAA rooster belgemi koydum. initial ve cont. egitimleri koydum ayrica Driver license(abd) ve pasaport koydum size zaten liste atacak) neyse herseyi atiyoruz yani bu belgeler onaylanirsa benle zoom ustunden toplanti yaptilar cunku ingilizce yeterliligi olcmek istiyorlar amerikada calisacaksan, yarim saaat flan surdu, sonra 8610-2 belgesini imzalayip onlara atmami istediler onlarda imzalayip tekrar yolladilar.
    3- yazili sinavlara girilecek fakat ben once kursu tercih ettim cunku sistem farkli ogrenmek icin sart bence.
    yazilidan sonra oral ve pratik var zaten kursda bunlari yapan inspectorler oluyor daha avantajli denildi. haftaya houstanda gidip gorecem ordaki gelismeleri ve davamini kurstan sonra yazacam.


  • @ayktsglm Merhaba Aykut Bey,
    2022 talihlisiyim ve THY de uçak teknisyeni olarak halen çalışmaktayım. Yazdıklarınızdan anladığım en önemlisi onlar için logbook ve ingilizce.
    Ayrıca Amerikada hangi eyalette bizim meslek için iş bulmak daha kolay olur ? Aerospace firmalarmı yoksa Thy gibi havacılık firmalarımı tercih etmeliyiz ?
    Gelişmelerden lütfen haberdar ediniz 🙂
    İyi günler

  • ⭐⭐⭐

    @crazycells, içinde söyledi: Amerika'da Uçak Teknisyeni olarak çalışmak.

    Dediginiz gibi EASA lisansini FAA'ya cevirmek pek mumkun degil; ama EASA lisansini kisa sureli de olsa gecerli saydirabilirsiniz. FAA'nin bu lisansi onaylamasi icin basvuru yapmaniz lazim:
    https://www.faa.gov/licenses_certificates/airmen_certification/foreign_license_verification/

    Benim de bu EASA/FAA çevriminde biraz uğraşmam gerekecek.

    EASA CPL (Commercial Pilot Licence) ve ATPL (Airline Transport Pilot Licence)'im var.

    Araştırdığım kadarıyla FAA lisansına geçmek iki aşamalı oluyor.

    1. Lokal FSDO'ya başvurarak FAA PPL (Private Pilot Licence) çıkartıyorsunuz. Bu kısım çok kolay, sadece paperwork'ten ibaret. İstedikleri gerekli belgeleri veriyorsunuz, inceliyorlar ve gerekli verifikasyonlardan sonra FAA lisansınızı alıyorsunuz. herhangi bir yazılı veya uçuş testi (checkride) yok. 45 gün ile 90 gün arasında sürüyor bu işlem. Verdiğinzi belgelerle lisansın alındığı EASA ülkesine yazıp belgelerinizin doğruluğu kontrol (verification) ediliyor sadece.

    Kural gereği bu şekilde alınan PPL ile uçarken orijinal EASA lisansının da her zaman yanınızda bulundurulması bir zorunlulukmuş.

    1. CPL/ATPL'in çevrilmesi.
      Bu kısım biraz sıkıntılı. Bunların doğrudan çevirilimesi sözkonusu değil. İlgili bir ATO'da (Approved Training Organization) eğitim alınması ve sonrasında hem yazılı hem de uçuş testine girmek gerekiyor. Fakat belirtildiğine göre halihazırda CPL'i olan birisi için sıfırdan başlayan biri gibi eğitim verilmiyor sadece farklılıkar üzerine kısa bir bilgilendirme eğitimi gibi bir olay.

    Orijinal lisanstaki ratingler (multi-engine, instrument vs) için de gerekli checkride'lara girilmesi gerekiyor.

    Benim lisansımda aktif olarak şu anda sadece SEP (Single Engine Piston), Flight Instructor (FI PPL ve FI CPL ) ratinglerim var. Multi-Engine ve Instrument ratinglerim expire oldu.

    Şu anda benim önümdeki muhtemel yol:

    • CPL'imi ibraz ederek FAA PPL çıkarmak (sadece paperwork)
    • PPL issue'den sonra CPL için başvurarak eğitimi ve testleri geçmek (EASA'nın yanında FAA testleri çok basit kalıyor. EASA sınavları insanı hayattan soğutur 🙂 )
    • CPL çıktıktan sonra CFI-(Certified Flight Instructor) ratingini almak. Bu kısım EASA'dan biraz farklı. FAA CFI için complex uçak testi istiyor. Cessna 172 ile olacak bir iş değil yani. İniş takımları açılıp kapanabilen ve pervane açısı değiştirilebilen bir uçak gerekiyor. Cessna 310 veya Tecnam 2006 türü bir uçakla yapmak gerekiyor bu uçuş testlerini.

    Sonrasında gerekiyorsa Multi-Engine ve Instrument ratinglerini ve bunlar için FI yetkisi almak. Bunların flight instructorlarına (özellikle Instrument instructorlar - CFII) dünyanın her yerinde yüksek talep vardır ve yüksek ücretlerle çok kolay iş bulurlar.


  • @halilpekuz halil merhaba ben ufaktan firsat buldukca girdigim sinavlari bu hafta tamamlamadim sadece oral test kaldi onada biraz calisip 1-2 hafta sonra girecem. evet burda tecrubeni saydirman lazim ki sinavlara giris hakki elde edebilesin. ingilizce zayifsa sinavlarda zorlanabilirsin bilgin olsun. eyalet tamamen senin kararin olmali cunku soyle acikliyim newyork is anlaminda guzel fakat pandemi doneminin ortasinda geldigim icin benim tercihim olmamisti orasi belki ilerleyen donemlerde, ben houstondayim burda united base hangarlari var. orayi denemek istiyorum. ama en iyi parayi veren firmaya git. gelmeden faa ile yazis dokumanlarini incelet geldiginde direk sinavlara girersin islerin hizlanir.calisirken girersen benim gibi surec uzuyor. oral test sinavindan sonra detayli bir aciklama yazacagim.


  • @ayktsglm merhaba benimde 10 yılı aşkın tecrübem var seneye bizde gelmeyi düşünüyoruz.konu hakkında bilgilendirmelerini bekliyoruz teşekkürler


  • ABD ekstra şeyler isteniyor mu ? Daha önce deneyimim yok onun için soruyorum arkadaşlar.


  • @vlknhouston 18 aylik kurslar var sonrasinda a&p lisansi alman lazim ozaman is bulursun lakin cogu firma suan tecrubeli ariyor houstonda ama baska eyaletlerde ise giren arkadaslar oldu okuldan mezun olup.


  • 15 yıllık uçak bakım astsubayı olarak hava kuvvetlerinde fiilen çalışıyorum. Jet motor teknisyeni olarak görev yapıyorum. Bu easa sertifikası nasıl alınır. Bana yol gösterecek biri var mı rica etsem 🙄🙄


  • @ayktsglm aykut abi merhaba iyi günler, oral test sinavindan sonra detayli bir aciklama yazacagim demmiştiniz ama 🙂


  • @Akın-Yılmaz-Taşkın kardesim kusura bakma aklimdan cikmis ben detayli bir yazi hazirlayip paylasirim haftasonu olur mu.


  • @akın-yılmaz-taşkın

    akin anca firsat bulabildim. simdi sistem belli 3 tane yazili sinav general powerplant ve airframe bunlari geciyorsun sonra oral pratik dedigimiz DME inspectorlerinin yaptigi sinav var bunlarda ayni general airframe ve powerplant olarak yapiliyor oral ve pratik olarak toplam 6 sinav yapiyor. minumum ya general-airframe yada general -powerplant yapman lazim veya hepsini ayni gun yapabilirsin. bunlari gectigin gibi dme sana gecici lisansini basiyor,

    gelelim bu sinavlarda neler soruluyor, oral sinav yazili sinav sorularina benzer sorular ile geciyor dme bazen listesini bveriyor konu basliklarinin bazen vermiyor buldugun dme ile alakali, pratik sinav kismi ise powerplant adi ustunde genelde motor malzemeleri sokum takim torklama veya pervane ile alaklali basit islemler airframede amm dokumantasyon nrc yazmak ve basit emliyet yapma flan var.

    daha detayli bilgileri surekli youtube kanalimda paylasiyorum ordan da takip edebilirsin

    link : https://www.youtube.com/channel/UCMOWTQ3qTuEjRsqgKO8l0tg

  • ⭐⭐⭐⭐⭐

    @ayktsglm elinize saglik 👍


Benzer Başlıklar

Forum kurallarına uymayan veya forum düzenine aykırı davranan üyeler uyarılmadan forumdan çıkarılabilirler. Özellikle gereksiz yeni başlık oluşturacakların dikkatine!

76
Çevrimiçi

40.1k
Kullanıcı

4.3k
Konu

420.1k
İleti


| | | |

Powered by NodeBB | Copyright © 2023 Yesilkart Forum